Kukaan oikeasti PYÖRTYNYT ihan alussa??!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Mulla nyt vasta 4+6, ja tänään töissä pyörryin! Sitä oli edeltänyt n tunnin menkkamainen kipu alavatsalla, ja etova olo. Olin kuitenkin syönyt pitkin päivää ihan kivasti, joten verensokerin laskusta ei kyse.

Löin pääni hieman, ja sitten kohatuksen jälkeen tuli kylmä tuskanhiki, ja todella voimaton olo...

Nyt olen alkanut epäilemään kohdunulkoista, mutta eihän sen kai näin pienillä viikoilla pitäisi vaivata..?!

Kaikista kokemuksista/ viisaista neuvoista mitä tehdä,

kiitollisena

Kommentit (11)

Vierailija

Ekassa raskaudessa kun ei ollut ollenkaan tälläistä, sitä aina ajattelee kaikkea kauheaa..!!

Kiitos kun jaksoitte jakaa kokemuksenne kanssani!!!

Vierailija

Just jokin aika sitten meidän lähikaupassa yks tyttö pyörtyi ja selvis sitten että se olikin raskaana. Eli mun käsittääkseni se on just yks noita ihan alkuraskauden oireita kun ei vielä välttämättä tiedä olevansa raskaana. Mun äiti on kuulemma saanut sellaisia huimaus/paha olo kohtauksia alkuraskaudesta.

Vierailija

Meidän suvussa kulkee perintönä alhainen verenpaine, ja itsekin tunsin voimakasta huippausta raskauden alkuviikkoina. Itse en kuitenkaan pyörtynyt, mutta äitini kertoi, että hän oli aikanaan alkanut epäillä raskauttaan kun oli pyörtyä kupsahtanut kesken työpäivän. Se oli minä muuten siellä masussa, joten ei se ainakaan tuulimuna ollut:-)

Vierailija

ja AKVAARIOLIIKKEESSÄ! heh, myyjä vitsaili ettei se nyt niin kallista kai ollu ;) Hyvät alennukset sain :D Mut myyjä säikähti pahanpäiväisesti :)

T:Neiti21+prinsessa 3vkoa5pvää&Nea 1v6kk+

Vierailija

Täällä myös yksi joka kärsii matalasta verenpaineesta. Raskauden alkuvaiheessa en pyörtynyt kertaakaan mutta lähellä kävi muutamat kerrat. Itse kun jo tuntee olosta milloin meinaa pyörtyä niin osaa rynnätä istumaan ja laittaa pään polvien väliin. :D Mutta esim. kauppareissulle en uskaltanut yksin lähteä ja kassissa oli aina mukana tuoremehutrippi + laku/suklaapatukka ensiavuksi. Itselläni tuo huimaus jatkui semmoiset 10 viikkoa ja nyt nauttii kun uskaltaa jo lähteä kauppaan ilman miestä. :)

Alhainen verenpaine on vaivannut itseäni myös ennen raskautta mm. kuumeessa. Sairastin pari vuotta sitten influenssan ja kun mieskin oli sairaana käytiin yhdessä mm. kaupassa ettei satu mitään. Yhdellä kauppareissulla poikettiin vielä videovuokraamoon että saa ajankuluksi leffoja. Kesken kaiken itsellä alkoi tulla huono olo ja lähdin ulos istumaan (oli joulukuu niin ajattelin että raikas ilma auttaisi). En ilmeisesti ehtinyt istumaan asti kun seuraavaksi nousin jäiseltä asfaltilta.. Kävelin kohta vuokraamoon hakemaan miestä mutta ehdin vaan sanoa että mennään kotiin kun olin kuulemma kaatunut suoraan hänen syliin.. Vuokraamon henkilökunta säikähti kyllä aika pahasti! Ei siinä sitten kun haettiin mun pipo ulkoa ja mies suurinpiirtein kantoi mut 500m päähän kotiin. Toinen ohimo mulla oli auennut maahan iskeytyessä ja olinkin aika hurja näky muutaman viikon. :D Lääkärissä käytiin ja ne tutki kaikkea mahdollisen mutta tosissaan muuta ei löytynyt kuin alhainen verenpaine ja paha influenssa..

Että vaikka aina sanotaan että " sulla ei ainakaan tule ongelmia verenpaineen kanssa" niin ei se nyt ihan niinkään ole.. ;)

Vierailija

Välttää myös äkkinäisiä liikkeitä ja juo nestettä, mikä tilapäisesti nostattaa (ehkä parhaiten) Itse en ole pyrtynyt, mutta monta kertaa päivässä on lähellä. Pää sitten heti polviin ja muistaa pitää silmät AUKI, jos laittaa kiinni, pyörtyy todennäköisemmin.

Vierailija

JOs sinulla on ollut alhainen verenpaine, niin se on voinut laskea vielä lisää. Itse huomasin ihan alkuraskaudesta, että jos yhtään liikuin niin että tuli hengästys, niin heti alkoi pyörryttää ja jopa meni silmissä mustaksi. Sitten mittauksessa selvisi, että verenpaineet olivat tosi matalat. Kunnolla en ole pyörtynyt kuin yhden kerran, mutta se tapahtuikin sitten juhlavasti kirkon portailla. Siihen saakka siis pääsin sieltä täpötäydestä herranhuoneesta, mutta ulko-ovella voimat lopuuivat. Onneksi ystävällinen rouva oli paikalla auttamassa enkä romahtanut rappuja scarlettoharamaisesti alas asti ;-)

Toinen tilannetta auttava juttu oli, että verensokeri tuntui/ tuntuu joskus vieläkin romahtavan ihan yhtäkkiä ja sitten taas julkisella paikalla alkaa hurja vapina ja istumapaikan metsästys. Sinun siis kannattaakin tästä lähtien pitää aina jotain pientä syötävää mukanasi ja muutenkin vaan rauhoittaa tahtia. Ärsyttävää, eikö totta =)

Vierailija

Mulla kanssa pyörrytys ja pyörtyily vaivasi aivan raskauden alussa ja keskivaiheilla matalan verenpaineen vuoksi. Lääkäri sanoi, että haittaa ei ole, mikäli en kaadu pahasti ja tajuttomuus ei kestä kuin muutaman sekunnin.

Noema ja Onni 36+6

Vierailija

Toista lasta aloin ootteleen ja mentiin ravintolaan syömään. Pyörryin siihen ovelle ja säikäytin kaikki pahanpäiväisesti. Nyt jo naurattaa... :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat