Liikunta ja imettäminen

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kuulin tässä vähän aikaa sitten väitteen, että liikuntasuorituksen jälkeen ei heti pitäisi imettää vauvaa lihaksissa mahdollisesti olevien maitohappojen vuoksi. Onko jollakin tietoa ko. asiasta eli mikä olisi sopiva aika liikuntasuorituksen ja imetyksen välillä? Ja miten maitohapot mahdollisesti vaikuttavat vauvaan?

Kommentit (3)

Vierailija

Eräässä tutkimuksessa todettiin kohonnut maitohappopitoisuus äidinmaidossa 10 min raskaan liikuntasuorituksen jälkeen, 30 min kuluttua se ei ollut enää merkittävästi koholla. Tässäkin tutkimuksessa tutkittiin, miten lapsi hyväksyy äidinmaidon urheilusuorituksen jälkeen ja todettiin, että ei hyväksy niin hyvin. Varsinaisista haitoista ei löytynyt tutkimusta, lienevätköhän määrät kuitenkin niin pieniä, ettei niistä mitään haittaa ole. Enpä murehtisi asiaa, ellet sitten suunnittele maratonin juoksemista.

Vierailija

Näin vähän arvelinkin ettei liikkumisesta mitään haittaa olisi. Olin vain hämmästynyt tuosta " väitteestä" koska kuulin sen ensimmäistä kertaa ja vielä sellaisen henkilön suusta, joka yleensä on asioista melko hyvin perillä. Jatkamme siis liikuntaa iloisesti ja hyvällä omallatunnolla : )

Vierailija

Itse olen käynyt jumpilla jo toista kuukautta (poika nyt reilu 3kk) ja mitään ongelmia ei ole ilmennyt. Paitsi että jumpan jälkeen maito alkaa usein virrata jo suihkussa, johtuu kai siitä kun aineenvaihdunta lähtee hyvin liikkeelle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat