Entä jos Jäätteenmäki olisi aikanaan kieltäytynyt selittämästä faksisotkua

Vierailija

Pääministeri Vanhanen on tänään todennut, että hallitus ei aio selittää vaalirahoitussotkua.Vanhanen myös muutti kertomustaan silloiselle tyttöystävälleen (silloinen vihreä, nykyinen kokoomus) junailemasta vaalirahoituksesta.

Lainaus:

Pääministeri Vanhanen viestitti eilen Ilta-Sanomille, että hän oli sopinut Forsiuksen kanssa yrittävänsä hankkia rahoitusta molempien yhteiseen vaalitilaisuuteen ja sen jälkeen esittänyt asiaan liittyvän "toiveen" Nova Groupin toimitusjohtajalle Tapani Yli-Saunamäelle.

Lainaus:

Viime viikolla Vanhanen kiisti ensin suoraan järjestäneensä rahoitusta."Ai että olisin suositellut rahaa toiselle puolueelle? Ei pidä paikkaansa", Vanhanen sanoi Ilta-Sanomissa 26. toukokuuta.

Olisiko meillä pääministerinä nyt Jäätteenmäki, mikäli hän olisi aikoinaan vain todennut, että hän, eikä hallitus selittele faksisotkua?Olisiko Matti Vanhanen saanut jäädä odottamaan vuoroaan parrasvaloissa?

Kommentit (10)

Vierailija

jotain tuollaista ajattelin itsekin, mutta saitkin sen jo sanoiksi.

Vanhanenhan oli keskustalle Jäättenmäki trauman jälkeen hyvä turvallisen tuntuinen virkamiesmäinen tyyppi. Tylsä, mutta turvallinen.

Vanhanenhan on sittemmin osoittautunut yksityiselämässään ihmeen eläväiseksi, mutta tylsä on kyllä silti, eikä niin turvallinenkaan.

Vierailija

Valehtelee ihan suoraan suomalaisille, sitten vielä ilmoittaa, että "hallitus ei anna selitystä". Miksiköhän se sille Forsiuksellekin sitä tukea junaili, eivät ole edes samaa puoluetta...? Ei tosiaan mene Vanhasen selittelyt enää läpi, mieshän valehtelee minkä ennättää! Eri asia valehdella ehkä jostain Ikean-reissuista kuin tällaisesta, mutta kyllä osoittaa että totuuden muuntelu onnistuu. Mulla ei oo enää mitään luottamusta tuollaiseen!

Vierailija

Vanhasen arvostus on laskenut kyllä niin matalalle, että paljon alemmaksi ei voi enää mennä. Eikä kyllä Keskusta-puolue ole muutenkaan kovin kovassa kurssissa, joskin juuri tuollaisina kuntien kaavoittajina olen kepulaisia aina pitänytkin, joten sinällään tällainen pikkukorruptio.

Joku väitti tänään, että ulkomailla on ollut lehdissä, että Vanhanen on Meri-Kukka Forsiuksen lapsen isä. Onko Suomessa ollut tästä mitään?

Vierailija

Lainaus:

Naispääministeri olisi heitetty susille jo aikaa sitten. Hyväveli järjestelmä pelaa.

Naisilla on eri säännöt. Tässäkin.

Vierailija

Musta Jäätteenmäki ei aikoinaan tehnyt sen kummenpaa kuin muutkaan aikaisemmat pääministerit, rikollista kyllä mutta ns. maantapa. Jäätteenmäki oli vain niin tyhmä että jäi kiinni ja sai kenkää, mutta niinhän sai Manninenkin. Musta tää kurruptiokohukin on aika läpipuitu ja ns. maantapa. Mä en usko että Vanhanen itse oikeasti näkee tehneensä mitään väärää.

En tiedä kenen pitäisi viheltää peli poikki, valtakunnan syyttäjän, presidentin vai eduskunnan välikysymyksellä?

Se on kumminkin tullut selväksi ettei Vanhanen tätä sotkua kykene selvittämään.

Naispääministeri olisi heitetty susille jo aikaa sitten. Hyväveli järjestelmä pelaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat