mitä/miten leikit 2-3-vuotiaan lapsesi kanssa?

Vierailija

Kommentit (8)

Vierailija

Legoilla saatan hänen kanssaan rakentaa. Laululeikkejä, askartelua kirjojen lukua ja piirtämistä harrastamme yhdessä. Pari tuntia päivässä kuluu näihin (pienissä erissä) ja lopun ajan lapsi keksiikin itse itselleen tekemistä mielellään.

Vierailija

tai sitten leikitään vaikka leluhevosilla, tehdään niille legoista talli tms. tai lapsi kokkailee leikkikeittiössään ja minä syön jne. Usein leikkii isosiskon kanssa (alle 2v ikäeroa) ja minä annan heitin touhuta kahdestaan.

Vierailija

pihalla kiikataan yhdessä tai ratsastetaan hepalla tai tehdään kakkuja. paljon poitsu kyllä touhuaa yksin ja pyytää välillä katsomaan leikkejään.

Vierailija

Äiti, eli allekirjoittanut, on jotenkin tylsä. Iskä leikkii piilosta yms riehumista. Minä luen välillä, iltasatu lähes joka ilta, jos poikkeuksellisesti valvottu myöhään niin siitä tingitään ja jutellaan ennen nukkumaanmenoa.

Saa auttaa ruoanlaitossa, jumpataan vähän yhdessä, joskus musan kanssa tanssitaan, helmiaskarrellaan. Mutta enimmäkseen joutuu selviytymään issekseeen kun ollaan sisällä. Tykkää muovailla, piirtää ja maalata. Eilen virkattiin yhdessä. Lapselle oma kerä ja virkkukoukku (valvonnan alla). Askartelua varten viimeksi kerättiin yhdessä lehtiä ulkoa, j ahän sai eri-keeperin kanssa liimata itse lehtiä pahville (paita toki sotkussa mutta vedellä selviää)

Ulkona hiekkakakut,superpallon/pallon heittoa, keinunta, kiipeily yms.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat