Muistatko omasta esikouluajastasi mitään?

Vierailija

Kommentit (13)

Vierailija

minä olen syntynyt -75 ja kävin srk:n kerhossa jonkin tapaista eskaria, mikä kyllä tietenkin poikkesi valtavasti nykyisistä systeemeistä

Vierailija

Joitain askarteluja, joita teimme, muistan myös. Ja sen, että pihalla kasvoi suuri vaahtera. Ja keintu oli rengaskeinuja. Muistan myös sen, miten sain kerran mennä yksin eskariin. Matka oli älyttömän pitkä, ainakin kilometrin.

Niin, ja minä olen vuosimallia -71. Eskarin kävin Ruotsissa.

Vierailija

Meitä oli 6 tai 7 koulunsa alottavaa, mä olin ainoa tyttö. Kun pienemmät oli päiväunilla me tehtiin kaikenlaisia tehtäviä, ompelukuvia jne. Muistan sen punaisen kansion mihin niitä juttuja kerättiin. Päättäjäispäivänä saatiin ruusut ja meille laulettiin Nyt on leikit leikitty ja lähdettävä on (ja vanhemmat kyynelöi).

Vierailija

Enpä niitä jaksa tähän eritellä, kun ovat tavallisia maalaus tms. juttuja. Muistanpa myös aika paljon asioita leikkikoulusta (joka edelsi eskaria).

Vm. 1972

Vierailija

Muistan ihan hyvin eskariajan. Isi vei klo 8.aan ja haki klo 12. Muistan ihmetelleeni, että 6-vuotiaita vielä pistettiin päiväunille. Olin hyvin kiitollinen, kun isi haki pois ennen moista hölmöyttä. Muuten oli kivaa ja viihdyin todella hyvin.

Maksakastike oli pahaa :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat