Miten korjaatte " harmaa, väsynyt äiti" -lookin?

Vierailija

Neuvoja kaipaa 3 kk pojan äiti, joka tänään huomasi peilistä olevansa hirveän väsynyt ja harmaa...

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

pientä vauvaa). Ehdin hyvin myös olla lasten kanssa, harrastaa heidän kanssaan ja muuta kivaa. Huolehdin itsestäni (meikki, kampaaja, pukeutuminen, liikunta, ravinto) ja perheestäni tietty myös. Mulla on myös kiinnostava ja haastava työ, jonka vuoksi ei voi, enkä halua jämähtää paikoilleni. Elämänasenne ja elämäntilanne vaikuttaa paljon siihen, miten minkäkin elämänvaiheen kokee. Kun vauva oli pieni, oli luonnollista ottaa rennommin ja omat tarpeet jäi taka-alalle, mutta silloinkin piristi, kun jaksoi edes vähän huolehtia itsestään (vaunulenkit, riittävä lepo, pieni meikki, vaatteista kiinnostuminen).

Vierailija

Ja huulipunista löytyy kyllä tahraamattomiakin versioita. Huulipuna ihan oikeasti antaa kivasti väriä kasvoille, mikäli väri vain on oikea sinulle.

Ja yöpaita....unohda sellaiset!

Vierailija

Ehostan kevyesti kasvoni eli hieman puuteria, poskipunaa tai aurinkopuuteria, kulmat kuosissa ja huulipunaa/rajausta/kiiltoa miten milloinkin. Pukeudun siististi ja olen puhdas/tuoksun hyvälle.

Vierailija

juon riittävästi, vettä

Lumenen tehotipat nostaa nyrpeemmänkin ilmeen

huuliin rajauskynää ennen huulirasvaa

hiuksiin kampaajan myymä vaha, nostaa ja muotoilee pelkällä kuivauksellakin ja tietenkin hyvä leikkaus alla

nypin kulmat, reuhottimet tekee väsyneen ilmeen

Vierailija

kai se saa näkyä jos on väsynyt?

Ei tällainen ikääntyneempi (yli 40 v) äiti ainakaan jaksa enää

tsempata.

Kampaajalla kävin viimeksi ennen raskautta eli 1 1/2 vuotta sitten.

Meikkiä en enää ole käyttänyt vauvan syntymän jälkeen yhtään...

Vaatteita en ole ostanut tai kenkiä... en ole ylipäätään käynyt kaupungilla vauvan syntymän (9 kk) jälkeen... en ole käynyt edes kylässä vielä tässä vaiheessa vauvan kanssa missään. Ihan mukavinta on vain olla omassa kodissa rauhassa ja korkeintaan pistäytyä pakolliset ruokaostokset lähikaupasta!

Mitä se kellekkään kuuluu missä kunnossa ovesta ulos astelen tai kotona kuljeskelen? Miksi pitäisi olla silmänilo tässä vaiheessa?

Jos on väsynyt niin on väsynyt...!

Vierailija

Kun kattelin tossa yksi päivä kuvia mitä otettu musta esikoisen syntymän jälkeen... huh! Olin vain 21v, mutta näytin yli 30v. Nyt olen miltei 26v ja viimeksi eilen yksi 16v poika yritti pokata mut. :P

Muutos tuli sisältä. Tulin siihen tulokseen, etten voi elää vain lapsille ja kodille. Menin kouluun. Sain uusia tuttavia. Aloitin uuden ihanan harrastuksen. Lisää mahtavia kavereita. Uudistin vaatevarastoa hissukseen nuoremmaksi. Sama hiusten osalta. Meikkaa en oikein jaksa vieläkään, mutta luonnonkauniinakin ilmeisesti kelpaan. ;)

Kun sain väsymyksen ja masennuksen pois ja uutta sisältöä elämään, loppu sujui kuin itsestään.

Vierailija

Nukkumalla. Aina kun lapsesi nukkuu niin yritä itsekkin nukkua. Yksikin tälläinen päivä tekee ihmeitä. Sitten suihkuun/saunaan ja jotain ihanan tuoksuista pesuainetta ja kiva kasvonaamio. Ja mies saa sen aikaa hoitaa lasta. Mutta yritä oikeasti nukkua edes päivän verran aina kun lapsesikin nukkuu. Jätä kotityöt tekemättä ja nuku!!!

Vierailija

Sipaise ihan huulirasvaa, vaikka bepanthenia huuliin, tulee kiva kiilto siitäkin eikä estä pussailemasta :)

Ryhti ylös, reippaalle vaunulenkille vauvan kanssa, ja sitten päiväunille. Tiskit ottaa, kukaan ei kymmenen vuoden päästä muista imuroitko joka päivä, mutta sen muistaa jos parhaan vauva-ajan kuljit kuin kalpea haamu.

Iloa syyspäiviin!

Vierailija

Kampaajalle pitäisi tosiaan mennä. Ongelmana on vain se, etten oikein tiedä mitä hiuksiini haluaisin (minulla on pitkät, vaaleat käsittelemättömät hiukset).

Huulipuna - hmm... sitä pitää opetella käyttämään. En taida omistaa kuin jonkun yhden rajauskynän, enkä usein muista laittaa sitäkään. Tavallinen huulipuikkopuna ei ole oikein mun juttuni. Suttaan sen kaikkialle ja se jää hampaisiin kiinni yms.

Puhtaus on tietty tärkeää. Meillä vain on vauva juuri pahimmassa pulautteluiässä ja tuntuu että äitiäkin peittää aina kerros ties mitä kaikkea, kun illalla lopulta ehtii suihkuun.

Lumenen tehotipat? Mitä ne ovat? Miten ne vaikuttavat?

Yksi juttu tuli itselle mieleen: uusi hyvännäköinen yöpaita! Olen vuosia nukkunut jossain kulahtaneissa t-paidoissa...

t. ap

Vierailija

Nätit boxerit ja pikkutoppi yöpaidaksi, tulisi itsellekin varmaan nätimpi olo verrattuna vanhaan t-paitaan tms. Tuollaisia yöpukuja saa pitsisinä, puuvillaisina jne.. ihan tavarataloista.

Terv. 13

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat