Eivätkö tosiaan kaikki vanhemmat tiedä että

Vierailija

käyttämällä lapsen kanssa samaa lusikkaa he siirtävät omat streptococcus mutans bakteerinsa lapsen suuhun ja samalla altistavat siis lapsen hampaat kariekselle? Eikö tätä ole jo riitävästi ohjeistettu esim. neuvolasta käsin?

Näin taas tänään miten äiti 40+ söi lapsensa 1+ kanssa jäätelöä yhteisellä lusikalla. Ei ollut mulla kuitenkaan senkärankaa avautua asiasta tai edes hienovaraisesti vihjata. Sääliksi käy lapsen hampaita. Miten joku voi välttyä informaatiolta, vai eivätkö kaikki vaan välitä?

Kommentit (10)

Vierailija

kaikki eivät ole niin hysteerisiä. Olen aina syönyt samasta lusikasta lasteni kanssa. Minulla on reikiä. Lapsillani ei ole reikiä. Ja vaikka olisikin niin eivät reijät maailmaa kaada. Vanhin lapseni on 14.

Vierailija

Tosin en itsekkään ole, ehkä vahingossa syöttänyt samalla lusikalla. Minusta se on tosi iljettävää.

Itse asiassa +40-50v äidit ovat taas ihmetelleet miksi en anna samalla lusikalla ja heillä on ollut tapana myös nuolla nuo tutit kun lapset ovat olleet vauvaoja.

3 lasta, ikää 30v

Vierailija

meillä koko viisihenkisen perheen kellään jäsenellä ei tuo bakteeri suussa pesi. Että eipä ole väliä, vaikka nuoleskeltaisiin toisiamme ja toistemme ruokailuvälineitä koko ajan...

Vierailija

mutta koen ainakin omalta osaltani sen että jos pystyn helposti estämään lasteni hampaiden reikiintymistä, miksen sitä omalla käytökselläni tukisi?

"nuori" ap 34 v.

Vierailija

että äiti ei ollut mikään teini-ikäinen, jolta voisin helpommin kuvitella tällaista välinpitämätöntä käytöstä. Kuvittelisin että keskimäärin iäkkäämmät esikoisten äidit ovat valistuneempia, mutta saatanpa olla siis totaalisen väärässä.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat