CH-äidit, lasten hammastarkastuksista

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitenkä täällä Sveitsissä hoidetaan lasten hammastarkastukset? Tyttö täytti 2 ja kuulemma suomessa tehdään tarkastus, kuinka täällä? Kuuluuko se edes kontrolleihin vaan huolehditaanko itse? Lääkäri ei ainakaan mitään virkannut enkä edes muistanut kysyä.

Kommentit (3)

Vierailija

Kyllä täällä täytyy itse huolehtia hammastarkastuksista, erillinen hammasvakuutus on kyllä tarpeellinen ajatellen mahdollisia oikomishoitoja. Kindergartenissa ja koulussa käy sitten hammaslääkäri/hoitaja tarkastamassa hampaat ja sieltä saadaan sitten semmonen" hammaskirja " johon merkkaavat onko akuuttia tarvetta mennä lääkärille. Lääkäriajat on sitten itse tilattava ja hammaslääkärin saa itse valita.

Vierailija

Muistaakseni Sveitsissa pitaa itse hoitaa lapsen hammastarkastukset ja hakea sitten korvausta erillisesta hammashoitovakuutuksesta. Jotkut veivat Ranskan puolelle, koska siella on hammashoito paljon halvempaa vaikka maksaisi kaiken itse. Muutin pois Sveitsista vauvan ollessa 4 kk, joten en itse joutunut viela tuota miettimaan. Ehdotan, etta soitat omalle hammaslaakarillesi ja kyselet, ottaako lapsia potilaaksi ja jos ei, niin keta suosittelisi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat