Ajatteleeko teidän vanhemmat, että kun lapset on tehty ne pitää myös itse hoitaa?

Vierailija

Meillä molempien vanhemmat sanonut nuo sanat. Vaikka minun äitini ei mulle suoraa tuota sanonutkaan niin tiedän että ajattelee noin...

Kun tuntuu että kaikkien(?) muiden isovanhemmat hoitaa lastenlapsiaan paljon ja ottaa yökylään jne...

Mua suoraan sanottuna harmittaa, sillä mä kotona edelleenkin hoidan lasta vajaa 2v ja koko ajan ollut paljon sairasteleen lapsen kanssa kotona.

Mutta kaipa se on vaan kestettävä...

Kiitos kun sain purkaa mieltäni =)

Kommentit (13)

Vierailija

Kukaan ei auta lastenlasten hoidossa. Kornia asiassa on se että aikoinaan ovat itse vieneet minua (samoin mieheni vanhemmat miestäni)ahkerasti isovanhemmille hoitoon.

Vierailija

Siivoaa koko kämpän ja pesee pyykit, leipoo, laittaa ruokaa ja passaa muakin niin, että saan taas olla lapsi itsekin ja pitää huolen että lapset antaa mun levätä. Ostaa lapsille vaatteita ja täyttää ruokakomerot. Kuuntelee mun kiukuttelua ja kestää sitä ja sitten kun oon levännyt pakkaa kassinsa ja lähtee.

Vierailija

Olen vähän pettynyt isovanhempiin, jotka eivät ole paljoakaan hoitaneet tätä ainoa lapsenlastaan. Appivanhemmat asuvat kaukana, n. 50 minsan ajomatkan päässä, joten se tyssää siihen. Omat vanhemmat ovat niin väsyneitä työelämästä, että hoitavat ehkä kerran kahdessa kuussa 3 tuntia kerrallaan. Ei. ei heillä ole velvollisuuttakaan, mutta silti olen pettynyt :(

Vierailija

Minä vähän ihmettelen, miksi isovanhempien pitäisi nimenomaan _hoitaa_ lapsenlapsiaan? Eikö riitä, että kyläillään puolin ja toisin, kyllähän siinä lapset ja isovanhemmat pääsevät

Vierailija

Koko ajatus:

Minä vähän ihmettelen, miksi isovanhempien pitäisi nimenomaan _hoitaa_ lapsenlapsiaan? Eikö riitä, että kyläillään puolin ja toisin, kyllähän siinä lapset ja isovanhemmat pääsevät viettämään aikaa yhdessä. Miksi isovanhempien pitäisi olla yhdessä lastenlastensa kanssa nimenomaan niin, etteivät lapsen vanhemmat ole paikalla?

Vierailija

Eihän sille mitään voi, kun käy kateeksi perheet, joissa isovanhemmat ovat konkreettisena hoitoapuna, kun vanhempia väsyttää tai he haluavat kahdenkeskistä aikaa.

Vierailija

eivät voi ilahduttaa meitä edes kerran kymmenessä vuodessa olemalla lasten kanssa. Varsinkin, kun valittavat aina, miten tyhjää ja tylsää elämä on, kun ei ole mitään tekemistä. Kuitenkaan siihen ei sitten lapsenlapset mahdu mitenkään.

Vierailija

Ja anoppin retaleella menee kaikki vapaa-aika hoitaessa miehen siskon muksuja, että pääsevät nyt nekin rassukat joskus baariin. (ovat vähintään joka toinen vkonloppu) Mun lapsi on kohta kaksi ja kerran on hoidossa ollu et pääsin ulos. Jes.

Vierailija

Jos meillä olisi mummulat lähempänä niin kerran kuussa voisi olla mun mielestä sellainen sopiva määrä 4-vuotiaamme yökyläillä jommassa kummassa mummulassa. 1-vuotiasta en vielä laittaisi yökylään.

Vierailija

vanhemmat huolehtivat itse lapsistaan. Isovanhemmat ja sukulaiset ovat vanhempien tukena kasvatuksessa. Meillä isovanhemmat ottavat lapset hoitoon kerran, pari vuodessa ja ainakin meille se on ihan riittävä määrä. Itse hoidamme ja arvostamme sitä aikaa joka meillä on.

Surullista ja maininnan arvoista se on silloin kun isovanhemmat eivät halua olla paljon missään tekemisissä lasten lasten kanssa. Löytyy tapaus lähipiiristä... Anoppi käski eron yhteydessä palauttamaan lapsen pinna sängyn, koska oli hänen ostamansa (poika oli n. 6kk)... Minä olin vähän ilkeä varmaan, kun annoin tuttavalleni ohjeeksi palauttaa sängyn... ilman kokoamiseen tarvittavia ruuveja :)

Vierailija

meillä on ollut lapsia jo viisitoista vuotta, eikä apua ole herunut milloinkaan. He myös halveksivat suuresti kaikkia niitä, jotka lapsenlapsiaan hoitavat, koska heidän mielestään sellaiset isovanhemmat ovat nössöjä, jotka eivät kehtaa kieltäytyä, vaikka eivät hoitaa koskaan kuulemma haluakaan kukaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat