Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10 kk:n itkuraivarit, mikä avuksi? Joudun täysiä pitämään lapsesta kiinni.

Vierailija

Lapseni siis saa toisinaan ihan hirveät " raivarit" huutaa ja venkoilee sylissä kaikin voimin ja vääntelehtii joka suuntaan. Olen yrittänyt eri tapoja rauhoittaa lasta, mutta en tiedä mikä olisi hyvä ja kehitystasoa vastaava tapa.

Toisinaan, kuten tänään olen pitänyt lata tiukasti sylissä (ja joudun pitämään kaikilla voimillani) tai kapalon siällä, mutta yleensä saa entistä pahemmat huudot ja riehumiset siitä.

Toisinaan kiinnitän lapsen huomion muualle ja rauhoittuu sitten siitä.

Olen miettinyt, että onko se " luovuttamista" ja " periksi antamista" jos aina vien muualle huoneistoon rauhoittumaan. Pelkään että lapsi saa " holdingista" pysyviä psyykkisiä vaurioita, mutta holding on myös paljon kehuttu ja käytetty. Onko tässä nyt kuitenkin liian nuori lapsi siihen hoitoon?

Kohtaukset tulevat joko nukkumaan käydessä, kesken unien herätessä tai keskellä yötä.

Päivisin on aurinkoinen, rauhallinen, luottavainen, helposti rauhoiteltava lapsi.

Kommentit (3)

Vierailija

syliini ja pitäisin muuten hyvänä.10 kuukautinen ei varmaan tajua vielä toiseen huoneeseen viemistä.Ja luultavasti minkään ikäinen ei sitä tajua.Olkaa mielissänne,että teillä on TERVEET LAPSET JOTKA REAGOIVAT JOHONKIN!!!!

Uusimmat

Suosituimmat