Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä vauvojen pitää nukahtaa itsekseen,

Vierailija

jopa alle puoli vuotiaiden. Laiskoja ovat vanhemmat, kun eivät halua nukuttaa vieressä. Onko niin kiire telkkaria katsomaan?

Eikös viereen nukuttaminen jos mikä ole sitä lämpöä ja läheisyyttä?

Eikä siinä tarvii vauvaa tissi suussa pitää, ihan voi vieressä köllötellä ja siihen nukahtaa.

Kommentit (8)

Vierailija

kyllä minäkin esikoisen nukutin ihan mielelläni, makasin sängyssä puoli tuntia-tunnin niin sain itsekin levättyä samalla. mutta nyt kun on vauvan lisäksi kaksi muutakin lasta niin en todellakaan voi maata sängyssä tuntia joka kerran kun vauva menee päikkäreille. on jo riittävän hankalaa kun olen sidottu sohvalle imetysten ajaksi, 2-veelle tulee aina juuri silloin pissahätä ja/tai tappelu isoveljen kanssa...

Vierailija

Pääasia että arki sujuu jouhevasti :) yhtä lasta joutaa kyllä nukuttamaan. Kyllä lapsi oppii nukahtamaan itse, nukkumaan yönsä kokonaan omassa sängyssä sitten, kun aika kypsä ja tietenkin tarvitsee siihen vanhempien hellää mutta jämäkkää ohjausta. Ei musta vauva ole PAKKO nukahtaa itse, mutta jos nukahtaa, niin onhan se helppoa :) (meillä nukutetaan 2-vuotias joka ilta )

Vierailija

Mä kanssa tykkään, että vauva nukahtaa siihen vierelle syliin. Sitten siirrän sen omaan sänkyyn. Joskus öisin se saa nukahtaa sänkyyn jos en enää jaksa sitä syliin nukuttaa, mutta yleensä se kyllä nukahtaa syliin.

Vierailija

Vois tulla sullakin hätä jos seuraavan kerran heräisitkin pihalta!

Lapsen on sitäpaitsi tärkeää oppia että nukahtamiseen ei tarvita aina sitä vanhemman syliä.Kyllä läheisyyttä voi lapselleen antaa ihan kylliksi valveillaoloaikana,jos ei ole liian kiirus tehdä muita juttuja...

Uusimmat

Suosituimmat