Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: mitä huumeita olet kokeillut/käyttänyt?

Vierailija

Siis en oleta, että kaikki olisivat käyttäneet mitään, mutta kai sellaisiakin on.

Itselläni kannabistuotteet, lsd, ekstaasi, sienet, kokaiini, amfetamiini.

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

tekeekö se laittomuus niistä jotain jännää ja ihmeellistä? Minä voin aivan hyvin elää elämääni ilman kokeilua enkä koe että mikään puuttuisi.

Vierailija

Eikä reppana ole vieläkään tajunnut, että huumeet hallitsevat häntä eikä hän huumeita.

Ihmettelen vaan, miksi perusturvallisuutta kokevan ihmisen, jolla on kaikki hyvin, pitäisikään kokeilla huumeita, leikkiä omalla terveydellään, hengellään, vaarantunteella tai millä lieneekään. Miksi, oi miksi? Elämä on parasta huumetta.

Vierailija

Mun mieheni jäi huumekoukkuun nuorena, n. 16-vuotiaana. Ja sillä on ihan mahtava perhe, se on älykäs, sillä ei tosiaan ollut MITÄÄN ongelmia ennen huumeita. Mutta niistä se sitten niitä saikin, rikosrekisteri on tosi pitkä, ja linnassa se on ollut n. 3,5 vuotta yhteensä.

Onneksi ONNEKSI sillä on niin ihana perhe ja hyvä pohja elämälle, että se myös pääsi niistä huumeista eroon n. 10 vuotta kestäneen sähläyksen jälkeen ja tänä päivänä on ihan isä ja työssä käyvä korkeakouluopiskelijakin. Mun kulta.

ap: Meinaan sitä, että ajattelen, että ihminen, jonka olo on perusturvallinen, jolla on perhe, ystäviä jne. ei anna huumeiden ottaa ylivaltaa, koska hänellä on elämässä muuta, tärkeämpää sisältöä.

[/quote]

Vierailija

tuo pitkähiuksinen, kumara, rahat tai henki-tyyppi on juuri seurausta pitkällisestä huumeiden käytöstä. Huumeet ovat niin salakavala aine, että ennekuin huomaatkaan ne on vieneet mennessään ja ne asiat, mitkä olivat ennen tärkeitä eivät olekaan enää. Älä elä illuusiossa, vaikka sinulla olisi kuinka hyvin nyt asiat. Huumeiden käyttäjäksi yleensä ajaudutaan pikkuhiljaa, huomaamatta. Tiedän, koska minulla on kokemusta ja olen itse jättänyt huumeiden takia aikanani kaiken. Kestää todella pitkään rakentaa elämä uudelleen kuntoon.

Vierailija

kannabista, rauhottavia, piriä suoneen, subutexia, crackiä ja kokaiinia.

Ja kaikkea tosi lyhyen ajan sisällä ja vain pari kertaa. Ei tosiaan ole huumeet mun juttuni, onneksi löysin mieheni, joka vielä silloin käytti vähän huumeita ja tiesin, että jos aion hänen kanssaan olla, niin mitään ei voida kumpikaan vetää. Ja onnellisia ollaan nyt vuosien päästä vieläkin.

Vierailija

Ehkä et ole kuulolla, mutta juttusi oli mielenkiintoinen, joten pakko kysyä, tietääkö lääkärisi että käytät kannabista? Miten hän suhtautuu viran puolesta/ henkilökohtaisesti?

Ystäväni, jolla on diabetes, oli kysynyt, onko kannabiksen poltto hänelle jotenkin erityisen vaarallista. Hänen diabeteslääkärinsä ei ollut suunnilleen suostunut edes kommentoimaan. Että silleen.

Vierailija

sitten. eikä olr sen jälkeen ole maistanutkaan. En ole tuntenut siihen tarvetta. Nyt sitten selän takana miettivät olenko ilman sen takia että olisin ollut alkoholisti... Kiva että jollakin on aikaa ja haluja miettiä toisten asioita ;)

Vierailija

näin lyhyessä ajassa vastanneista ja näinkin pienestä (?) joukosta. Kysyin siksi, että mulla on aina se näppituntuma, että aika monet ovat joskus kokeilleet jotain eikä siitä sen enempää, mutta silti huumeista vaan jatkuvasti puhutaan sellaisena ihan kauheana demonina, joihin heti tarttuu koukkuun jos paha diileri onnistuu niitä hihaan livauttamaan koulun portilla.

Ja että huumeisiin joskus koskenut on automaattisesti niiden " käyttäjä" , tuo kumara, riippuvahiuksinen narkomaanihahmo, joka hyökkää kimppuusi huumetuskissaan ja vie rahasi ja henkesi. Ei suinkaan vauvapalstalla perjantai-iltaansa viettävä ihminen.

Liioittelen, mutta välillä kyllä ärsyttää suomalainen tekopyhä huumekeskustelu.

Vierailija

En voi perustella mitenkään muuten kuin että niistä tulee ihan mielettömän hyvä olo (ekstaasista erityisesti).

Mutta varmasti minäkin olisin voinut elää täysin onnnellisesti ilman yhtään huumetta.

ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat