Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EMMALJUNGA- kankaiden haalistuminen

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Gallup:

Milloin olet ostanut rattaat/vaunut?

Väri?

Ovatko haalistuneet- jos ovat, missä ajassa?

Itselläni vuonna 2002 ostetut emmaljungan vaunut, jotka olivat oliivin vihreät...sain uudet kankaat takuussa koska haalistuivat heti käytössä.

Uudet kankaat sain 2003 puolella ja nyt nekin puolessatoista vuodessa haalistuivat.Huomasin tämän vasta uuden vauvan synnyttyä ja avatessani kuomun pitkästä aikaa oikein kunnolla auki.

Olen todella pettynyt sillä minulla on myös toiset rattaat, jotka ovat orat ja kankaat ovat loistavassa kunnossa ja niitä on käytetty ihan yhtä lailla....

Kirjoitelkaahan kokemuksia emmaljugista..kiinnostaa sillä nyt kankaat eivät enää mene takuuseen ja haluaisin kyllä uudet kankaat koska selkeästi kankaissa on nyt jotain vikaa...esikoisellani oli 10v vanhat emmaljungat ja kankaat puhtaan kirkkaat...mutta nykypäivän kankaat näytt' v' t menevän pian haaleiksi!

Kommentit (14)

Vierailija

Heippa!

Meillä on aika tarkkaan vuosi sitten (10/04) ostetut emmaljungan yhdistelmät. Käytössä olleet tämän vuoden alusta.

Väri: safari (beige/vihertävänruskea pääväri)

KUOMUN PÄÄLTÄ KANGAS ON TOSI PALJON HAALISTUNUT!! Lisäksi työntöaisan lukitukset olleet erittäin hankalat käyttää ihan alusta asti. En todellakaan ole tyytyväinen. Hinta/laatusuhde huono.

Vierailija

vuosimallia 2004. Väri on musta-viininpunainen. Vaunut/rattaat ovat olleet jokapäiväisessä käytössä yli puolitoista vuotta ja ovat edelleen kuin uudet. Minkäänlaista haalistumaa ei ole, kuomu on samanvärinen kuin vaununkoppa tai ratasosa. Muutenkin olemme olleet supertyytyväisiä näihin vaunuihin. Myöskään muilta en ole kuullut haalistumisesta, joten ilmeisesti kankaita on sitten paranneltu.

Vierailija

väriltään tummansiniset ja kankaat haalistui todella rumannäköisiksi jo 6kk käytön aikana! Soitettiin vaan lastentarvikkeeseen heti sillon ku tuo huomattiin ja tilaukseen laitettiin uudet kankaat ja hoitolaukku. Myyjä sanoi et classik mallin kankaissa ollut tuota haalistumis ongelmaa. Saatiin sit uudet kankaat jotka on aivan erituntuisetkin ku nuo aiemmat ja nyt ei oo yhtään haalistuneet ja ei kyllä edes vaikuta siltä et tuo materiaali vois haalistua.

Vierailija

Eli kylläpä näistä viesteistä tuli julki se, että vuoden 2000-2003 kankaisssa on ollut pahasti jotain vialla.

Aikaisemmat kankaat jotka minulla haalistuivat olivat oliivinvihreät, hieman pintakuvioo/kohokuvioo joukossa.Sain uudet=> tummansiniset, jotka pitäisi olla laatuluokitukseltaan parhaat mahdoliset tyliin*****(viisi tähteä), jotain ihme S 8 - kangasta mutta haalistuivat aivan samassa ajassa.

En jätä vaunuja koskaan aurinkoon koska jos vauva on nukkunut niissä niin vaunuissa tulee paahtavan kuuma ja toisaalta pihaamme ei ole koskaan aurinko pilkahtanutkaan vaan piha on varjoisa.

Kuljen rattaiden kanssa todella paljon ja aina ei löydy varjopaikkaa.Kerhoon viemiset , kauppareissut, puistossa käymiset ja kaikki, Joka päiväinen käyttö on nämä haalistanut.Ihmettelen suuresti, että tuo kangas on saanut niinkin hyvät pisteet!HUH HUH!

Väänsin tuossa lastentarvikeliikkeen kanssa rattaiden kankaista ja sain ne jopa reklamaatioon mutta saa nähdä mitä tehtaalta sanovat...ja ihemttelen, etteivät lähetä kankaita tehtaalle vaan ottavat valokuvat???

Uskon, ettei kuvat anna todellista kuvaa niistä.

Kankaat ovat vaihtuneet edelleen ja nyt ei voi edes ostaa uusimpia kankaita rattaisiin koska runko on muuttunut!JOten saan tyytyä samoihin kankaisiin jotka haalistuvat samassa ajassa.

Olen kyllä aika pettynyt!Taidan vaihtaa vaan ihan kannatuksesta merkkiä johtuen huonoista kokemuksista.

No, mutta onhan minulla nyt myös orat...vuosimallia 2002 ja ovat priimakunnossa kankaista!

Vierailija

Emmaljunga Sport Edget, värinä musta/violetti. Ovat olleet kovassa käytössä melkein tähän päivään asti (nyt poika jo iso ja kulkee pääasiassa itse) ja olen ollut 101%sen tyytyväinen kyseisiin vaunuihin. Jos nyt pitäisi ostaa vaunuja, valitsisin aivan samanlaiset. Toisaalta ei niin ei tarvitse tehdä, koska vaunuissa ei ole tähän päivään mennessä ilmennyt yhtäkään vikaa eli käyttökelpoiset edelleen.

Mutta noista kankaista: ei ole tapahtunut mitään. Eivät ole kuluneet eivätkä haalistuneet millään lailla. Juuri otin vaunuista kaikki osat irti pesuun, missä yhteydessä viat viimeistään olisivat tulleet näkyviin, mutta ei mitään.

Ilmeisesti erilaiset värit, kuosit ja kankaidet laadutkin vaihtelevat vuodesta toiseen ja nämä yhdessä muodostavat yhtälön, joka kertoo kankaan kulutuksen kestävyydestä: välillä yhdistelmä on erinomainen, välillä ei sinnepäinkään. Ja sitten on niitä maanantaikappaleita, joita valitettavasti myös päätyy myyntiin. Esim. meidän musta/violettiset kangasosat on liukasta ja tasaista ja kestävää materiaalia, mutta vuotta myöhemmin ostettu jalkapussi (musta/vihreä, koska meidän väriä ei ollut enää jäljellä, samaa sarjaa oli kuitenkin) on ihan erituntuista kangasta ja vaikka siinäkään ei mitää vikaa ole ilmennyt, uskon, että se kuluisi nopeammin puhki kuin musta/violettimme.

Vierailija

Olemme ostaneet omat Emmaljungan yhdistelmät vuonna -00. Perheessämme on kaksi lasta ja rattaat ovat edelleen käytössä. Kaikin puolin tyytyväinen olen valintaamme. Kankaat ovat edelleen moitteettomassa kunnossa. Tuttavaperheessämme on aivan samat yhdistelmät ja niissä kankaat ovat kauhtuneet. Itse olen säilyttänyt vaunuja/rattaita aina sisällä enkä ole kesälläkään jättänyt suoraan auringon paisteeseen turhia seisomaan. Pessyt en ole kertaakaan kuomua enkä jalkapeittoa, ratasistuimen kylläkin useasti.

Itse en voi moitteen sanaa sanoa. Onhan merkeissä eroja, paljonkin, mutta kyllähän -95 vuoden vaunuja ei voi suoraan verrata 2000-luvun vaunuihin. Kehitys menee niissäkin eteenpäin jatkuvasti.

Vierailija

Nyt käytössä kolmannella lapsella. Tummansinipohjaiset kankaat ovat tosi kauhtuneet, mutta muuten olen ollut tosi tyytyväinen. Huomasin kankaan haalistumisen toisen lapsen synnyttyä vuonna 2002, kun vaihdoin ratasosan vaununkoppaan ja kuomu oli hieman koppaa vaaleampi. Ystäväni osti mustat Emmaljungat vuonna 2002 ja haalistuivat heti. Menivät takuuseen ja nykyiset kankaat ovat olleet hyvät.

Vierailija

Emmaljungan Classicit, mustat. Väri haalistunut kuomusta, niistä taitekohdista. Kuulin joskus kaverilta, että niissä oli jotain vikaa ja takuuna olisi saanut uudet, mutta en ruvennut selvittämään asiaa.

Harmi, koska rattaat ovat priimakunnossa muualta, eikä väri ole haalistunut kuin kuomusta. Uusi kuomu maksaa 150 euroa, joten eipä kannata sitä hankkia.

Koska sisäosa on valkoinen, ei voi ajatella värjäystäkään.

Itse olen miettinyt myös mitä voisi tehdä, sääli käyttää muuten hyviä rattaita pelkästään parvekevaunuina.

Vierailija

Silmu:

Lainaus:

Gallup:

Väri?

Itselläni vuonna 2002 ostetut emmaljungan vaunut, jotka olivat oliivin vihreät...sain uudet kankaat takuussa koska haalistuivat heti käytössä.

Uudet kankaat sain 2003 puolella ja nyt nekin puolessatoista vuodessa haalistuivat.Huomasin tämän vasta uuden vauvan synnyttyä ja avatessani kuomun pitkästä aikaa oikein kunnolla auki.

Olen todella pettynyt sillä minulla on myös toiset rattaat, jotka ovat orat ja kankaat ovat loistavassa kunnossa ja niitä on käytetty ihan yhtä lailla....

Kirjoitelkaahan kokemuksia emmaljugista..kiinnostaa sillä nyt kankaat eivät enää mene takuuseen ja haluaisin kyllä uudet kankaat koska selkeästi kankaissa on nyt jotain vikaa...esikoisellani oli 10v vanhat emmaljungat ja kankaat puhtaan kirkkaat...mutta nykypäivän kankaat näytt' v' t menevän pian haaleiksi!

Itselläni oli emmaljunga classic 2002 v yhdistelmä vaunut musta kuosiset huomasin haalistumisen,hoitolaukku lähes harmaa....

Vierailija

Meillä on vuoden 2001 Classicit (joissa muuten kuomu vähän kauhtunut), joissa pahin ongelma on ollut rungon ruostuminen. Olosuhteiden pakosta jouduimme säilyttämään runko-osaa yhden talven ulkosalla, ja nyt on runko ihan ruosteessa.

Vierailija

en ole kyllä huomannut minkäänlaista haalistumista.

kankaita ei ole kyllä tarvinnut pestä kuin pari krt,ja mihinkään suoraan auringon paisteeseen kesällä,en ole jättänyt virttymään.

meillä on kuosi mustaa ja harmaata.

nyt ovat vintillä säilössä.ja aivan kuin uudet joka puolelta,siksi päätinkin säästää,joskus seuraavalle tulokkaalle.

Vierailija

1999

Väri? Tumm.sininen

Haalistuneet. Aikaa en tiedä, mutta kuomun poi,ut eri väriset kuin muut osat. Kangas nyppyyntynyt ja myös jousituksessa ja pyörissä ollut vikaa.

Käytetty kahdella lapsella, ensimmäisen kanssa jo jousitus hajalla niin, että rattaat ovat vinot. Pyörän keskiö irtosi eikä liikkeessä varaosia, kuulemma. Sellaisten pyörien valmistus lopetettu, olisi pitänyt uusia ilmakumisiin kaikki neljä, kun yksi oli siis rikki.

Kovassa käytössähän nuo ovat olleet, mutta en voi sanoa olevani tyytyväinen.

Kukkuu ja mukulat 00 & 04

Vierailija

ja täytyy kyllä sanoa, että ikinä en enää osta. Kankaat haalistui heti ja nyppyyntyivät myös. Myyjä sanoi, että nypyt tulevat lapsen vaatteista..? Muutenkin vaunut olivat pettymys. Vuonna 2003 ostin Brion novellet, eikä merkkiäkään haalistumisesta tai nyppyyntymisestä. Muutenkin vaunut ovat ensiluokkaisessa kunnossa. Suht samanlaisella käytöllä vaunut ovat olleet.

Muutenkin olen kuullut emmaljungien kankaista paljon negatiivisia kommentteja, sekä vastaavasti emmaljungan myyjistä, jotka eivät älyä asiakaspalvelun alkeitakaan tilanteessa, jossa asiakkaalla on negatiivista palautetta. Se on myös henkilökohtaisesti koettua. Eli en osta enkä mainosta hyviksi!

Vierailija

Silmu:

Lainaus:

Gallup:

Väri?

1v haalistuivat

Uusimmat

Suosituimmat