Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**MARRASKUISTEN lauantai**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta :)! En saanu unta enää et jos ois vähän aikaa koneella niin sit alkaa taas nukuttaan. Meillä oli kone rikki ja nyt onneks taas kunnossa niin pääsin lueskeleen eilen teitin kuulumisia.OIKEIN PALJON ONNEA NYYTTINSÄ NOUTANEILLE!!!!!!!!

Vaikuttaa siltä että moni on jo ihan lähtökuopissa,limatulpat irronnu jne.

Mulla ei vielä mitään tietoo mistään limatulpasta tms. paitsi että viime yönä suppaili kipeämmin kun ennen ja kipu säteili selkään ja reisiinkin,noin tunnin ajan 10 min. välein ja tuli myös paineentunne alapäähän ja vihlomista,mutta ne kait vain lyhentelee paikkoja kun on niin visusti ollu kiinni... luulen et ei tää ainakaan ennen laskettuuaikaa synny.Tällä vauvelilla on taas jumpat meneillään,ihanasti tuntuu jalkoja ja käsiä masussa vipeltävän :)

Eilen sain hillittömän energiapuuskan,piti koko kämppä siivota läpi uunia myöten jne. tuntu et ois jaksanut vaikka mitä,tulis useemminkin tollasia puuskia :)

Onko muita joilla meinaa paniikki iskeä päälle kun tuo la lähenee?Jotenkin sitä nyt vasta alkaa tajuta miten iso muutos tää lapsentulo on,mieletön vastuu pienestä ihmisestä.Kumpa osais kasvattaa siitä kelpo kansalaisen.Illalla aloin taas kaikkee pähkäileen kun odottelin unta ja silloin tuntuu asiat saavan myös valtavia mittasuhteita.Pitäis olla joku on-off nappula mistä sais ajatuksenjuoksun yöksi pois päältä ;)

Suppareita kaikille niitä toivoville!!

*odottelija 76,rv.36+5*

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

mä oisin jo ihan valmis synnärille!!!maha ei oo iso mutta tuntuu vaavi kaivavan sisukaluja sitäkin innokkaammin.esikoista pitää komentaa koko ajan ku kiehnää sylissä että ois varovainen ettei vaaviin satu.mutta paljonko kohta 2vee ymmärtäää sitä varoa? vielä ois 5 viikkoo (aargh!) laskettuun aikaan,esikoinen tuli vähän etuajassa,täytyy toivoa että tämä ymmärtäis tehdä saman.

neuvolassa kävin to,on omituinen tää meitin neuvolan täti.kertaakaan se ei oo kysyny miten mulla menee tms.ja tää mahakin kun on niin pieni että itelläkin kiinnostais seurata sitä mittaa niin hänpä ei joutanu edes sitä merkkaamaan sinne,voihan kettu. purnaa,purnaa,purnaa..

yöt menee edelleen heikonlaisesti mutta päikkärit onneksi tasapainottaa tilannetta. kovasti on alkanut tuntumaan kaikenlaista vihlontaa ja kolotusta, alkaa vissiin paikat aukeemaan pikkuhiljaa,toivottavasti.

tänään sain reippaasti siivotttua,seuraavan kerran siivoan kunnolla kun on tytön synttärit tuossa parin viikon päästä. ei jaksa enää riehua jatkuvasti kun muutenkin saa imuroida joka päivä noitten koirien takia.

ketkä täällä on jo saaneet nyyttinsä? mä oon ollu ihan uutispimennossa.

sherry+ masu 35+1

Vierailija

HORMOONIHIRVIÖ : olihan se iiiiiihana =))). Tosin käytiin 2 v sit kattoo kans täällä sitä ja samaisena kesänä festareilla että tää oli kolmas kerta, mutta kyllä se on aina niiiiiin vaikuttava, paitsi vauva alko mellastaa kamalasti kun istuttii kuudennella rivillä ja musa tuli aikasta kovaa..... No toisella puoliajalla se vaavikin sit nukahti ja heräs vasta kotona.

Tässä alkaa olla tukalat paikat kun tuntuu et niin paljon tehtävää ja voi olla et tää on viimeinen viikonloppu miehen kans kahestaan ennen vauvan syntymää kun tytöt ovat isällään. Seuraava kerta kun on vasta kolmen viikon päästä. En tie kun eilen puhelivat jotain et ens perjantaina katottas tartteeko käynnistää verenpaineiden takia : tänä aamuna oli muuten paineet vaan 142 / 97. Ei tässä voi muuta kuin katella taasen viikko, paitsi alkaa ärsyttää tuo polilla ravaaminen, eiköhän kertoja ala kohta olla kymmenen jos ei ylikin....

Yön nukuin hyvin : heräsin vasta 6:30 vessaan paikat puutuneina, sit nukuin viel pari tuntia ja kössöttelin ukkokullan vieressä =). Täällä ei oo mitään suppareita tms. Vauvakin kuulemma lääkärin mukaan keikkuu ylhäällä, onhan sillä tilaa kun on paljon vettä ja painoa eilen siis se 2800 gr.

Jokohan PYLLERÖINEN on nyyttinsä saanut =). Lieneekö meistä monikin jo synnärillä. Miulta jos eivät käynnistele niin liityn jouluisiin ja synnyttelen sit viikolla 50+ =DDD. Eivät oo edellisetkään masusta tulleet ilman apuja.... =/.

Nyt meen aamupalalle, aurinkoista syyspäivää kaikille

Rapuäiti ja neiti-Töppönen 37+3

Vierailija

Ihan mukavasti mennyt. Sukulaisia auttamassa viikonloppuna, niin saa itsekin hieman rentoutua. Illalla leffaan miehen kanssa, kun esikolla on vahtijoita. Jee.

Eipä tässä kummempia. Olo ihan ok, yöllä tosin puolen kääntäminen on todella vaivalloista ja kivuliasta. Suppareita en ole huomannut. No, onhan tässä vielä 4,5 viikkoa laskettuun.

Nyt täytyy mennä. rv 35+risat

Vierailija

Onnea vauvan jo saaneille!!!!

Täytyy tästä kohta lähteä pihahommiin. Haravointia (taas) ja ruusupensaiden leikkuuta =)

Tänään mennään syömään ja teatteriin, kiva kiva =) Päivät kun on nykyään mulla aika samanlaisia, niin mukava saada vaihtelua!

Suppailee harvakseltaan, ei siis mitään uutta.

Hyvät lauantait kaikille!

Noema ja Onni 36+6

Vierailija

Onpas kurja ilma, voi siis aamun käyttää pieneen siivoiluun. Eilen imuroin, niin sen jälkeen tuli kauhea kipeä supistus, meni onneks ohi. En sitte enää imuroi :) mies saa senkin homman tehdä.

Meidän vauva on kääntynyt perätilaan (vk 32-34 välissä), joten se toi vähän uutta jännitystä tähän odotukseen, että missä asennossa sitten onkaan vk 37 kun on arvio. Muuten kaikki masussa ok. Vatsa vaan reistailee, pakko syödä duphalackia päivittäin, jotta masu toimii ja auta armias jos syön jäätelöä tai paljon suklaata.. silloin tulee kivat säryt. Mulla on aina ollut herkkä vatsa.

Jospas aloittais siivoilun.. kun eilen se loppui siihen supistukseen.

Mukavaa loppuodotusta kaikille!

laura ja " olli" 34+4

Vierailija

Olipas pätkikäs yö! Vähän väliä heräilin, lapset heräili ja ittellä päähänki alko jomottaa keskellä yötä. Viisaudenhampaat...kai.

Eilen oli neuvola. Kaikki kunnossa. Sijainen oli, kun oma th oli sairaana;

*Painoa tullu 2200g/9pv, nyt yhteensä 15.5kg

*pissi puhdas

*Verenpaine ekaks 130/75 ja sit vähän ajan päästä 123/74

*Hemppa laskenu 129->115, vaikka rautaa syöny normaalisti, huoh

*Sf-mitta 30.5cm, keskikäyrillä, ehkä hieman alapuolella.

*Pääalaspäin on käsikopelon perusteella ja aika alhaalla kuulemma

*Syke oli 150-160 välillä, välillä tais olla reilu 160

*Seuraava neuvola onkin lääkärineuvola 8.11, eli rv 36+6

Alapään luuhun vihloo välillä tosi ilkeästi, varsinkin levossa ollessa. Tosi ärsyttävä tunne! Vauveli on liikkunut taas vähän vilkkaammin, onneks. Pylly on yleensä masun vasemmalla puolella ja jalat ja muut oikealla puolella. Välillä saattaa pylly heilua keskellä ja vasemmallakin.

Supistelee usein, muttei kipeesti. Ilkeen tuntuisia edelleen...

Mukavaa lauantaita kaikille.. meillä mies meni tänään töihin, huoh!

SaJuTu 34+3, häntäpään marraskuisia.. kaikilla muilla on jo niiiin paljon viikkoja, kateeks käy;)

Vierailija

Viime yö oli IHAN KAMALA! Eilen oli mulla jotenkin tosi huono päivä, pinnaa ei ollu pätkän vertaa, kiukuttelin ja itkin. Illalla tajusin, et on niin sairaan flunssanen olokin... Alkuyön sain nukuttua, mutta heräsin 3:30 järkyttävään hedariin ja kurkkukipuun. Aina kun meni pitkäkseen, kirveli nielu ja kitalakikin... Ja ihan karmee se päänsärky. Nukahdin sit lopulta 6:30 ja muksut kiristi ylös kahdeksalta. Nyt on nenä tukossa ja mitään ei maista/haista, päätäkin alko särkeä uudelleen ylösnousun jälkeen, tajusin lopulta ottaa Panadolin, ensimmäisen koko raskausaikana ja nyt alkaa aavistuksen olo helpottaa... Meillä kun vierähtää tää viikonloppu kuopuksen synttäreissä, ei ehdi edes lepäämään.

Yöllä kuuntelin myös ihan tosissani vauvan liikkeitä, oli tosi hiljanen. Tähän asti olen heränny vessaan lähes joka yö kolmen molemmin puolin ja sillon antaa aina elonmerkkejä itsestään. Nyt heräsin siis puoli tuntia myöhemmin ja oli ilmeisesti nukkumassa. Aamulla on taas liikkunu ihan kivasti.

Eilen olin neuvolassa myös ja sielläkin meni päin peetä=/ Kaikki arvot tosin oli kohdallaan, mutta kyynertaive on sinimusta, kun terkka ei saanu verta tulemaan. Pisti kaks kertaa, kolmatta en enää antanu. Mulla siis pakollinen rh -vasta-ainekoe, mutta sitä ei sit saatu. Menen labraan torstaina, jossa TOIVOTTAVASTI koe saadaan. Sain kuopuksen aikana neuvolassa ja synnärillä aikamoisen piikkikammon, kun kertaakaan ei verta tullu kerralla, nyt tässä raskaudessa 2 edellistä verikoetta on menny ihan hyvin, mut tää kolmas sai taas vanhat muistot esille ja pelon perseeseen, miten menee puudutukset ja muut... Ja enää 6 päivää armonaikaa...

Pyydän anteeksi valitusvirttäni ja lähden vaivoineni keittiön puolelle valmistelemaan synttäreitä! Hauskaa viikonloppua kuitenkin kaikille ja ennenkaikkea ISOT ONNET kaikille vauvan jo saaneille=)

Mullakin on viikon päästä...=)))

Vaimo75 ja masu 37 tasan (viimeisen kerran vaihtuu viikot!!!)

Vierailija

...No voinee johtua myös päiväunista. Olen siis kuin dementikko, rytmit ihan sekaisin. Yöllä katsellaan puita ja päivällä nukahdellaan...

Vonkasin isännältä, ei jaksanut. Kumma minusta. Minä olisin ollut 2 aikaan yöllä virroissani. Lupas jaksaa tänään. Heh, 10-uutisten kevennystä tiedossa. Hyvähyvä.

Flunssa ollut nyt jo 3 viikkoa. Se on vähän hidastanut hengitystä, kun on röörit tukossa. Mut oon käyny jumpassa silti, paitsi nyt syyslomaviikolla ei ollut jumppia (ja heti näkyy painossa, kumma sekin). Mustaherukkamehu loppu. En ois jaksanukaan enää sitä juoda. Siitä eestä oon syönyt salmiakkia. Semmonen kissanpaxa maistuu suussa koko ajan. Kyllä neuvolan täti taas heiluttaa punakynää BMI:n kohdalla ja verenpainemittari piippaa... no joo.

Täällä periferiassa sataa lunta, sellaisia hippuja. Ja kesärenkaat alla. Hui. Pitäisikö turvavyöhön ostaa jo alennin ja vähitellen siirtyä äitiysvaatteisiin? En ole ostanut ainuttakaan kledjua. Pakko pärjätä virttyneillä verroilla. Yhet imetysliivit ostin. Samalla kävin kattomassa Kesportista Peakin uutuuksia. Onneks oli vaan sellaisia vaaleanpunaisia , en mä niitä halua ku oon niin mustavalkonen normaalisti.

Kattelin itteeni peilistä, sillee peilin avulla. Muutenhan ei nää ees varpaitaan saatikka selkäpuolta. Minä luulin, että mulla on rotuselkämys. Herrajumala, väärin meni sekin luulo. Mulla ei ole enää pakaroita ( monikossa) tai on mutta niitä on vaan yks!

Selluliitti. Sellu- l- iitti. Iittihän on tulehdus. Eli mulla on siis anatomislääketieteellisesti joku läskitulehdus reisien takaosissa. Ei ikuna o aiemmin ollut. Yökkö. Pitää varmaan sanoo isännälle, että tehhään jottain mut pimeessä peiton alla. Onkohan se huomannu ne? Ei oo ainakaan virkkanu mithän. Aatellu tietty, että mä loukkaannun. No oikeinhan se oliski aatellu. Kamala nähä, että appelsiinit ei kasva puussa vaan mun ahterissa.

Että tämmöistä lauantaita.

On se hyvä, että on yli kolmekymppinen niin löytää itsestään aina uusia ulottuvuuksia. Ja ne yllättää aina. Joka kerta ;) .

No joo. Mutta hei, tänään on lauantai eli namipäivä. Mitähän hyvää (tänäänkin) ostais?

Terveisiä mameille ja isuleille sinnetänne.

Pyhäpäivään.

t. tukisukkis ja emmaeemeli 36+

Vierailija

Kateellisena lueskelen muiden hyvin nukutuista öistä... itse heräsin jo 02.00 ja kuulin vielä kuuden aikaan kun lämminvesivaraaja napsahti pois päältä. Sain onnekseni edes sitten vielä pari tuntia unta. Yöllä kyllä alkoi menkkamaiset jomotukset selässä ja masussa. Heti edes tajunnut totakaan, rupes vaan *ituttaan. Vesien lirahteluakin mietin, kun jotain vetistä housuun vähän tuli, taitanee kuitenkin olla pelkkää valkovuotoo... No jomottelee edelleenkin tasaseen, supistuksia en kyllä mielestäni tunne... Noh, kattellaan tässä.

ONNEA JO NYYTTINSÄ HAKENEILLE! En olekaan muistanut onnitella.

Nyt täytyy ryhdistäytä ja raahautua kauppaan ja vaikka saunan pesuun sen jälkeen, jos sais vaikka suppareita aikaseks!

T: Hertta +Vaava rv 38+2

Vierailija

Aamu tuli siivottua urakalla äitini avustuksella.Ihanaa nyt on puhdasta ja siistiä:)Ja massu täynnä ruokaa.Yöllä tuli nukuttua suht ok vaikka nousinkin veskiin usein.Huomenna ajattelin raahautua synnärille tarkastuttamaan tuon kohdunsuun tilanteen..jotenkin vaivaa jatkuvasti et paljos se on auki.Pitäkää peukkuja että ottavat mut sisälle:)Jännää.Emma on tainnut jo saada nyyttinsä ja pylleröinen kun ei hänestä ole kuulunut mitään:)

mut nyt pienille päivä levoille:)

neeta&papu rv 38+3

Vierailija

Vitsit kun olin sekaisin yöllä...Näin unta että vauva syntyi kotona(!) ja käytiin vaan sairaalassa lääkärin tarkastuksessa ja tultiin takas kotiin. No sit vauva alkoi itkemään kopassaan ja mä nousin syöttämään, mutta en löytäny vauvaa mistään...Mä ihan paniikissa mylläsin vauvan kopan ja meidän sängyn ja itkua tuli kun polkkaa...Mies heräsi mun touhuihin ja otti kainaloon ja silitteli vielä niin isoa masua, että vauva on vielä turvassa siellä:) Hohhoijaa, taitaa hormoonit vähän olla sekasin...KAuhea tunne oli kun vauva oli hukassa....

No niin..Ketkähän saa vauvansa oikeesti syliin..emma ja pylleröinen varmaan ainakin. Mä luulen kans et oon täällä vielä joulukuussakin. Laskin just että Itsenäisyyspäivänä on menny 2 viikkoa yli joten sitten kai viimistään:)

Rapuäiti, oon vähän kade tosta Yön konsertista..tulee todella ihania muistoja mieleen koko bändin tuotannosta..Miehen kans seurustelun alkuaikoina käytiin kattomassa sitä ja kaikkea mukavaa on tullut tehtyä Yön biisien soidessa..:) Joka kerta ne biisit sykähdyttää edelleen. Voi voi....ja kaikesta tämän ihanuuden alkamisesta on jo yli 10 vuotta!

Mun pitäis kohtapuoliin lähteä kauppaan, tulee niitä vieraita tänään. Ja kaikenhuippu on kun pitää ostaa tarjouskaljaa ja käydä Alkossakin! Varmaan saan tosi kummallisia katseita tän mahan kans raahatessani muutamaa mäyräkoiraa:) Mies ei kerkeä mukaan ,joten kaipa mä kestän ne katseet.

Oikein kivaa viikonloppua kaikille ja jos joku synnyttämään lähtee, niin onnea matkaan!!! Voikaapa hyvin!!!!

äitykkä ja poikanen rv 35+4

Vierailija

heräsin vasta 9.30 ja sain kerrankin lukea hesarin rauhassa...Viimeksi näin joskus kesällä.

Maha on iso ja vauva myllää kovasti! Tänään tasan rv 37 ja mehevä turvotus iskenyt sormiin ja jalkoihin. Painoa tullut yht. 16kg, eli tismalleen samat lukemat kuin ed. kerroillakin. Onneksi ainakin ennen ovat kaikki kilot lähteneet, kun normitilassa olen aika hoikka. Voi niitä aikoja! Nyt olo on kuin ryhävalaalla, kävelykin on niin kankeaa ja hidasta ettei tosikaan. HUH HUH! Kumpa tää kohta loppuis.

Tänään ois tarkotus tehdä kaikenlaisia kodin siivoustöitä ja vaatteiden järjestelyä(supertylsää). Huonejärjestystä pitäsi kans vaihtaa mut saa nähdä kuin tän mahan kanssa tuo huonekalujen siirtely onnaa...

Vierailija

No nyt tänä aamuna mieheniki oksensi...hienoa...tää on kyllä erikoinen tauti kun kaikki on oksentanu vain kerran. Ei enempää. Tähän tautiin kuuluu vielä tää nuha, minä en ole vielä oksentanu.

Mies nukkuu nyt sängyssä ja minä poikien kanssa katotaan lastenohjelmia.

Omassa navassa ei mitään ihmeempiä, vauva myllää iltasella, nukkuu yöt, päivällä myllää silloin tällöin!

Tuli tossa eilen mieleen....mun kirjotukset voi olla välist sekavia mutta laitan sen tän raskauden piikkiin. Siis ei vain ajatus aina kulje!!Välillä on kuin sumussa.

Nyt pitää laähtee laittaa jotain syömistä!

Eija ja eemeli 38+2

Vierailija

Oli aivan ihanaa saada nukkua kokonainen yö heräämättä kertaakaan. Toivottavasti näitä tulee vielä lisää =) Heräsin ensimmäisen ja ainoan kerran tuossa seitsemän aikaa jolloin piti käydä pissimässä tikkuun ja sitte jatkamaan vielä unia ja nyt heräsin. Olisikohan sillä vaikutusta, että sai nukkua yksinään kun mies on koiran kanssa reissussa vaihtamassa talvirenkaita autoon...

Pissi oli edelleen puhdas eikä paineetkaan ole noussut. Sain eilen verenpainemittarin kotiin loppuraskauden ajaksi, jotta voi kotona mitata eikä tartte joka toinen päivä olla menossa neuvolaan vaan sen takia. Äippäpolille pääsyä odotan jo kovasti (olis torstaina) jotta sais jonkunlaisen painoarvion kaverista. Tähän asti on aina ollut isohko/kookas... Saas nähä miten on kaveri kehittynyt.

Täällä on varmasti myös masussa semmonen tapaus, joka ei tule ulos yhtään ennen kun on pakko. Yhtään kivuliasta supparia ei ole näkynyt eikä kuulunut. Ainostaan kivuttomia vatsan jännittymisiä olen bongannut, niitä tosin päivittäin. Joten varmaan pysyy mahassa joulukuuhun asti, 19.11. kun olis LA.

Nyt ajattelin laittautua ihmisen näköiseksi ja lähtee käymään kaupungilla ajan kuluksi ja sitten pitäisi vähän siivoilla. Ja takapihakin kaipaisi haravointia, nyt olisi hyvä mahdollisuus kun ei sada.

ONNEA KAIKILLE JO NYYTTINSÄ SAANEILLE JA TSEMPPIÄ MEILLE MUILLE JOILLA EI MITÄÄN TUNNU TAPAHTUVAN!!! MUISTETAAN SE, ETTÄ AINA NE VAUVAT ON SIELTÄ ULOS TULLUT JOSSAIN VAIHEESSA!!!

Lauantai terveisin, Myy24& jätkä tasan rv 36

Vierailija

ja minultakin ONNITTELUT nyytikkäille marrasmasuille =)

Ja heti omaan napsukkaan: vauva liikkuu aikas paljon, jotenkin tuntuu häiriintyvän kun kudon, painaakohan noi kädet silloin masua liikaa. No ei auta kuin kaverin kestää, hällehän se haalari tulee =)

Välillä tuntuu, että jalka on kuin kypsän kanan koipi, jos vähän kiertäisi niin lähtisi irti, sitten on menkkatuntemuksia ja vihlontoja - mutta ei mitään kipeitä supistuksia. Ja sama, että yöllä sormet turpoaa ja sormien niveliin ja ranteisiin sattuu.

Huomenna mennään anopin synttäreille ja haetaan samalla vauvalle sänky, anoppi laittoi sen valmiiksi...

Hyviä vointeja ja jaksua kaikille marrasmasuille, kyllä se vauva sieltä pian " putkahtaa" . On muuten hiukan ruvennut ärsyttämään kun mies puhuu putkahduksesta, voipi olla, että jossain ponnistusten välissä vetäisen kaveria paidan kauluksesta ja kysyn, että näyttääkö tämä putkahtamiselta =D

Cindi ja Teuvo-Tellervo 37+6

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat