Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

##MAALISkuisten viikonloppu##

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hyvää huomenta!!!

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

kun on TUULIALLA noin iloisia uutisia kerrottavana, ONNNEA!:) Käyn usein lueskelemassa kuulumisianne, mut kirjoittelut jää vähemmälle. Meinasin jo viikolla kirjoittaa sulle Tuulia, et entä jos ootkin raskaana, kun sulla itketti niin herkästi, mut jätin kirjoittamatta, kun niistä menkoista mainitsit ( ei siis turhia toiveiden korotuksia ). Itselläni nimittäin riitti, et katoin esikoisen vauvakuvaa ja aloin itkeä, jo silloin kun en tiennyt vielä odottavani tuota nuorempaa rinsessaa. Meillä tytöillä ikäeroa 1v9kk, olin lopettanut juuri esikoisen imetyksen ja odottelin menkkoja, mut ajattelin hormoonien olevan todella epävireessä, kun niin herkistytti..:)

Vauvakuumetta on täälläkin jonkinlaista, mut oikeesti ei ole kyl minkäänlaista tarkoitusta raskautua lähiaikoina, vuosina, jos koskaan. Olen nyt viimeiset kolme vuotta ollut raskaana tai imettänyt,joten kunhan joskus tän nuoremman imetys loppuu, niin viisainta antaa kehon levätä, vaikka vauvat kyllä on vallan ihania. Haluttais välillä saada hetki pysäytettyä, jotta sais nauttia ihanan puolivuotiaan palleron valloittavuudesta loputtomiin.. Toisaalta silloin, kun esikoinen kiusaa, tönii jne. pienempää, niin silloin aika vois kyllä mennä nopeempaa.. Ja meillä pienempää kiusataan päivittäin, onneksi on välillä myös niin siskonkin kulta, et onnellisena saan katsoa lapsiani. Nuorempi ihailee suunnattomasti siskoaan, hymy on korvissa asti, kun on siskon lähellä, näin päin on ihana seurata kuinka tärkeiksi toisilleen ovat jo tulleet..:)

Meillä neiti syö jonkin verran kiinteitä, muuten tissitellään. On syönyt kiinteitä nyt 4 viikkoa ja tällä viikolla aloitettu broileri on vielä totuttelun alla, ei kovin hyvin suu sille aukee.. Ehkä sit joskus. Neiti on noussut istumaan 5kk lähtien, kontannut ja noussut seisoon nyt 6kk alkupuolelta. Hurjaa seurata näin pienen touhuamisia, mut ilmeisesti on ollut niin kova hoppu isosisko-idolinsa perään.. Sähköjohdot kiinnostavat liiaksi tätä neitosta. Ja yöt ovat usean heräilyn aikaa. Alkuyöt sujuvat nyt ihan hyvin, kun nukahtaa omaan sänkyyn, silitellen, mut en tiedä kuorsaanko niin vimmatun kovasti, et mun mentyä nukkumaan alkaa heräily. Tissille sit nukutan. Tai sit mies kuorsaa liian kovaa, mut hän tulee useimmiten myöhemmin nukkumaan eli ei voi liiaksi syyttää..;) Varmaan maito tuoksuu liiaksi. Mut aikansa kutakin..

Mukavaa sunnuntai-iltapäivää kaikille maalismussukoille, niin äideille kuin vauvoillekin!

Vierailija

Hei sellasta vielä palaan kysymään että onko kellään kokemusta unipussista?? Onko auttanut? Mistä saa? Mihin hintaan? Ja millainen kannattaa hankkia?? Olen asiaa pähkäillyt ja PÄÄTIN JUST että meille hankitaan sellanen rauhoittamaan tuon pikku " hyrrän" yöunta.

Ja TUULIA, kiva että pääsit rentoutumaan ja että oli kivaa!

-m ja näpsis-

Vierailija

Sain juuri meitin pikkuisen VIHDOIN nukahtamaan ja tulin vilkaisemaan maaliskuulumisia ja hyvälle mielelle tulin Tuulian iloisista uutisista :D !!!

Meillä on tehty hampaita jo kaksi. Kovasti taas tuntuu suussa joku vaivaavan, joten eiköhän niitä kohtapuolin putkahtele lisääkin. Tyttö on kärttyisä ja nukkuu erittäin huonosti, eikä oikein ruoka ja tissi kunnolla maista. Ja kamalinta on, että Sanni on alkanut purra välillä tissiä. Voi hemmetti, että aamullakin sattui...eikä pullo/hörpytys onnistu ja Tupperin mukiakaan en nyt saanut, kun ne menee kuulemma uusiks :/

Noo, katellaan. Onneks tuota puremista tapahtuu vaan sillon, kun tyttö käu ylikierroksilla.

Konttailu sujuu vauhdikkaasti ja ylös seisomaan pyritään kaikkea pitkin ja kolina käy kun kaadutaan. Tukea pitkin pystyy likka jo vähän kävelemäänkin! En aina ehdi jokapaikkaan neidin perässä, joten ollaan pyritty kaik vaarallinen nostamaan pois ulottuvilta. Täälläkin on EI silti käytössä useamman kerran päivässä.

Siskoni oli muutaman päivän meillä kylässä liki 5kk poikansa kanssa ja sitten vierailtiin joitakin päiviä, (Sanni ja minä) minun parhaan kaverin luona, jolla on 10 kk vanha tyttö ja 3 muutakin tenavaa. On siis tehokkaasti totutettu likkaa muihinkin ihmisiin, kun alkoi näyttää siltä, että kaikki vieraammat, kuin äiti ja lähisuku pelottaa. Ja saipahan tyttömme vähän tottua nukkumaan metelissäkin.

JUMPPAKUULAT tilasin Ellokselta jo ennen synnytystä, mut en oo ees pakettia jaksanu avata...ai minäKÖ laiska?!

MIUQU: UNIPUSSI ei ainakaan meillä ole ollut " suksee" . Olen hommannut 3 erilaista versiota. On tuo pikkupimu sen verran kovaluontoinen näköjään, että ei halua sitä käyttää...nimittäin alkaa heti armoton taistelu pussia vastaan ja sitä potkimista ja kiljumista ei kyllä jaksa noitten hammaskitinöitten päälle välttist kuunnella...

Netistä olen kaksi tilannut ja yhden löysin kirpparilta. Kannattaa varmaan Googlata laittamalla vaan hakusanaks " unipussi" . Lisäks ainakin Babyidean kautta voi käytettyjä ostaa edullisesti. Ja ei tuo liene vaikea itsekään tehdä, jos käyttää kaavana jotain vanhaa pussia.

Mut nyt pitää mennä tsekkaamaan pakasteesta mustikoita. Namiii ;P

T: Sola

Vierailija

Kaisalla on nuha. Tosi kurjaa, kun ei toisen oloa saa tarpeeksi helpotettua. Viime yönä ei paljon nukuttu, meidän tytsy kun ei normaalistikaan ole kovin hyvä nukkuja, niin kipeänä se ei onnistunut senkään vertaa. Ainoastaan kyljellään ja siten, että tuki itse selästä ja toisella kädellä piti tuttia suussa.. Jäi siis omat unet lyhyisiin torkahduksiin.

Mies tuli onneksi kotiin jo eilen kalareissultaan, vaikka hänen piti kotiutua vasta tänään. Ja huom. en ollut edes maininnut Kaisan flunssasta, se kun alkoi kunnolla vasta illalla.

Mun äiti oli täällä viikonlopun, oli tosi mukavaa. Mitään kummempia ei tehty, kunhan oltiin vaan. Muutenkin viikonloppu on mennyt tässä makaillessa ja Kaisaa lohdutellessa. On se vaan ihan reppana.

Meillä on käytössä UNIPUSSI, ostin itiksen Lastentarvikkeesta. Meillä toimii, kun Kaisa potkii peiton päältään kolmessa sekunnissa ja on yöllä sitten kylmissään. Nyt ei sitä ongelmaa ole ollut, likkakin tuntuis viihtyvän. Laitan joskus päikkäreillekin siihen, kun tuntuis rauhoittuvan siten paremmin.

Palataan taas!

kua ja Kaisa 25.3

Tuulia: onnittelut raskautumisesta. Onneksi se olet sinä enkä minä!!

Vierailija

Kone ollut juntturissa,mutta nyt pelaa.

Ei eilen meinannut uni tulla,kun päässä pyöri kaikenlaista.Sitä muisteli tuota ekaa raskautta.Toivottavasti tämä olisi helpompi, ja menisi viikot joutuin..

Olhan minulla ollut jotain oireilua,esim.vihlaisuja ja hajuaisti tuntui herkemmältä.Sitten karkit/suklaa ei maistuneet.Luulin,että olen vain kyllästynyt nameihin.Sitten kun ne menkat alkoi niin en edes mokomaa miettinyt.Surin vaan,ettei vieläkään..ja voi tosiaan olla että ne masennuskohtaukset enteili myöskin..Oli kyllä mukava ylläri!! Mietin,että jos en ois testannut,missäköhän vaiheessa oisin tajunnut olevani raskaana!!!Kalenteriin merkkasin jo seuraavan tärppiajan ja menkat..

Muutamalla kaverille olen kertonut,koska odotettavissahan tämä uutinen sitten oli on..Mimmistä kerrottiin myös aika alkuvaiheessa jo.Olin niin pahoinvoiva,että miten sitä nyt peittelemään.

Mies on kuumeessa ja uhkaavasti näyttää että flunssa kaataa minutkin sänkyyn.Silmä oli ihan törkeän kipeä tänä aamuna. Nyt ei saa sitä rasvaakaa käyttää,ennen kuin saan lääkäriltä luvan..

Mimmi toipui nuhasta ja toitovaan ettei nyt sairastu uudestaan.Liekkö tämä sitten samaa tautia mikä hänelläkin oli..

Tällästä tällä erään!

T

Vierailija

-77Tuulia: ONNEA OIKEIN KOVASTI!

Taitaa tässä itsellekin iskeä vauvakuume, kun kuulee muiden plussaavan ja oottelevan pienokaisia...

Mietin kuulumiset nopeesti. Me aloitettiin uuden asunnon remontointi. Tuukka oli mummolla hoidossa ja oli totaalisesti kieltäytynyt maidosta, soseet oli syönyt. Ja iloinen poika ollut koko päivän. Juominen on vaan tänään ollu hieman heikkoa. Huomenna vielä pojan pitäis mennä hoitoon, joten saas nähä, miten maidonjuonnin käy.

Nyt lopettelen ja meen kattoon BB:a!

Noopu ja Tuukka 18.3

Vierailija

No voi hitto! Tulipahan kommenttia..Mä nyt taas vaan sanoin mitä terkkari sanoi ja siis eihän ietenkään kukaan ala lastaan kieltämään vasta silloin. Kyllä se myös musta tuntui aika hurjalta, mutta luulen kyllä ymmärtäneeni mitä se sillä tarkoitti, hankalaa selittää..

Siis että kyllä meillä ainakin sitä sanaa käytetään nyut jo, ymmärsi tai ei..

Tuulia: Ihanaa että oli onnistunut ilta!

Vierailija

Eipä muuta, kun että mies kertoi eilen hyvän vitsin. En tiiä miten vanha on, mutta...

Tapahtui kerran intiaanikylässä.

Pieni intiaanipoika kyseli vanhemmiltaan:

- Miksi isoveljen nimi on Hurja Myrsky?

- Koska hän sai alkunsa suuren myrskyn aikana.

- Miksi siskon nimi sitten on Kedon Kukka?

- Koska hänet siitettiin kauniilla kedolla. Kuules Revennyt Kumi, miksi sinä tuollaisia kyselet?

HAHHAHHAHHAHHAHHAH!

lehtovi & Helmi 28.3.

Vierailija

Olen lueskellut kyllä melkein joka päivä mutta en vaan ole saanut aikaiseksi kirjuutella mitään. Lyhyesti Ellin kuulumisia (ja omiakin tietysti): E konttaa kovaa vauhtia ja nyt on alkanut harjoitella nousemista ylöspäin. Syömiset ei oikein suju, soseet siis. Tissiä menee mutta soseet tökkii olan takaa, puuroa hedelmä tai marjasoseen kanssa tykkää kyllä syödä! Ollaankin naurettu että Elli käy yläasteellakin välitunnilla kotona tissillä :D Heh heh. Meillä hauskinta touhua on isoveljen kanssa riehuminen: veikka juoksee edellä ja Elli konttaa perässä hurjasti kiljuen ja nauraa räkättäen. Myös kylpeminen saa aikaan hersyvät naurut. Itsestä jotain... Vauvakuume ei vaivaa, riittää nämä kaksi pikkuista vähäksi aikaa! Tähän väliin muuten [color=pink] Onnittelut tuulialle plussasta :) :) :) [/color]. Vähän vipinää sitten kun on kaksi pientä jaloissa ;) Miulle laitettiin kuparikierukka joten pikkuisia ei ole muutamaan vuoteen ainakaan tulossa. Voi olla että tyydytään näihin kahteen muruseen :)

Ehkä siinä oli tärkeimmät, olipas mukava lukea muiden maalisten kuulumisia ja ennen kaikkea uusia vauvauutisia :) Hauskaa ja lumista sunnuntai-illan jatkoa kaikille, meillä on täällä jo melkein kymmenen senttiä lunta maassa!!

Tiikeri ja Elli (19.3)

Vierailija

Öisin meillä nukutaan ihan mukavasti nykyään, mutta mikä lie syksyn pimeys saa tämän tädin väsymään.. Hohhoijaa! Siis kirja kainaloon, jos muutaman sivun saisin luettua ennen kuin uni sieppaa. Kävin esikoisen kanssa aamulla kirjastossa hakemassa hälle ja itelleni uutta luettavaa. Jos vaikka ulos päästäisiin sitten päikkäreitten jälkeen.

Eilinen ulkoilureissu päättyikin ikävästi: lähdin poikien kanssa, siis Topsanteri rattaissa istuskellen ja esikko pyörällään. Jonkun matkaa edettyämme kuuluu hirmuinen kolina ja älytön mäjäys siitä, kun pojan pää osuu asfalttiin... Lensi ihmeen tavalla sarvien yli. Ihan kaameasti säikähdimme molemmat (Topsanteri istui rattaissaan vaan tyynesti ja seurasi tilanteen kehittymistä), minä jopa niin paljon että hetken päästä tajusin istuvani märällä tiellä ihan pyllylläni itkevä lapsi sylissä. Onneksi selvisimme säikähdyksellä. Suu oli täynnä verta ja se ääni oli todella niin kamala, että kuvittelin jo kaikenlaista, katkenneita hampaita ja poskiluiden murusia... Otsaan kuhmu, huuli hieman turpea ja poski naarmuilla. Kypärän käyttö on siis ihan ehdotonta - taisi jopa hajota tuossa rytinässä.

Topsanterin nuha onneksi hiipumassa. Rytmit taitavat kokea myös jonkin sortin muutosta, kun nyt on kahdet päikkärit riittäneet, jos toiset niistä on yli kaksi tuntia. Aamullakin jaksaa olla hereillä kolme tuntia ennen ekoja unosia. Nojada: kirjoittelit töihin paluusta - minä myös pian työläinen ja mies jää lasten kanssa kotiin. Topsanteri on reipas poika, mutta voin joskus käydä kotona kesken työpäivää. Enemmän taitaa tuo isompi reagoida äidin töihin paluuseen... ;) Taitaa se Topikin silti ikävöidä. :( Jos olen poissa jonkun aikaa kotoa, niin reippaasti tulla konttii luokse ja syliin, kun näkee äidin palanneen.

Tuulia: ihana mies sulla, tuollaiset kehut saavat varmasti hyvälle mielellä ja pitkäksi aikaa.

Mukavaa viikonvaihdetta kaikille! Pippandii ja poikaset

Vierailija

täällä senkun sataa vaan. on jo eilisestä asti satanut. mut ei kai sen väliä kun emiliakin on kipeä ettei sin pihalle muutenkaan voi mennä.

yö meni meni kipeydestä huolimatta hyvin kahdeksalta nukahti, yhdeksän jälkeen alko huutaan rauhottu kun annoin lisää maitoa. seitsemän jälkeen annoin tuttia ja jonkun aikaa siel ähistyään jatkoi nukkumista varttia vaille yhdeksään.

meillä ei oikein oo tarvinnut sanoa ei sanaa kun ei vielä pääse tuhojaan tekemään kun ei kovin pitkälle vielä pääse ei ryömi mut jotenkin kiemurtelee vähän matkaa. yritystä kyllä on kovin

munkin pitäisi lähteä kaverin synttäreille joulukuun alussa mutta ei oikeen vielä malttaisi emiliaa hoitoon pistää. ja lapsenvahtia kun ei oikeen oo muutakun mnnerheimin lasten hoitaja. ja se maksaa ainakin jos mentäisiin silloin yön konserttiin ja sen jälkeen vielä johonkin jatkoille.

t. satu ja emilia 27.3

Vierailija

Onnea kovasti Tuulia!!

Olipas kiva tulla aamupinolle ja lukea noin upeita uutisia! Olisikohan se sinun pahantuulen puuskakin (muistelen viime viikon viestejäsi, olit hieman allapäin ;) ollut ihan vain oire ja merkki raskautumisesta... hihii! Kaikkea hyvää teille ja toivottavasti voit hyvin heti alkumetreiltä lähtien!

Mitäs olikaan mielessä. Unohdin kaiken heti alkuunsa, kun Tuulian uutinen sekoitti pakan. :) Niin, Hurtta sinä pohdit menkkoja tai oikeastaan niiden olemattomuutta. Ihan normaalia on kun kerran imetät. Ei minullakaan ole ollut vielä vuotoa synnytyksen jälkeen, imetän vielä jokaisen ruokailun jälkeen ja kerran yöllä. Muistaakseni esikoisen aikaan kuukautiset alkoivat vasta kun imetyksiä oli vain pari päivässä.

Jep, mies tekee lasagnea ja minun tehtävänä on juustokastikkeen valmistus. Syöksyn siis avustushommiin.

Vierailija

Meilläkin on Ellillä nuha ja iso nuha onkin. Olin jo melkein varma että se tuo tullessaan nyt ekaa hammasta mutta eipäs vaan näy mitään vieläkään alaikenessä eikä missään muussakaan ikenessä. Nenä kyllä valuu mutta niinhän se taitaa näin talven kynnyksellä aina muksuilla tehdä :)

Vierailija

Täällähän nyt hurjia on tapahtunut!! Vaarallista luettavaa =) Meillä ei kakkonen ole vielä vähään aikaan ajankohtainen, mutta ehkä ensi keväänä tai kesänä voisi antaa edes mahdollisuuden... Nyt on minipillerit käytössä, joten ei taida edes " vahingossa" tulla plussauutisia. Menkoista ei tosin ole vieläkään havaintoa, mikä kyllä vähän ihmetyttää. Onko muilla vastaavaa? En tiedä pitäisikö tässä jo huolestua vai onko ihan normaalia, kun imettää?

Meillä konttaillaan ja kiipeillään. Yöt ovat nyt vähän rauhoittuneet tuon kääntyilyn suhteen, mutta edelleen herään kääntämään poitsun ainakin kerran yössä. Ollaan aloitettu uintiharrastus ihan " tosissaan" . Tällä viikolla käytiin 3 kertaa uimahallissa ja Lauri on aivan innoissaan. Läiskyttelee vettä ja hihkuu. Ja lisäksi sukeltelee ihan mielellään. Meidän läheltä löytyy Helsingin Siltamäen uimahalli (vinkiksi muille pk-seutulaisille) ja siellä on normaalia lämpöisempää vettä. Ja ihanan vähän ihmisiä! Muuta ihmeellistä ei sitten kuulukaan. Tämä mamma valvoo edelleen myöhään ihan omasta tahdostaan. Täytyisi varmaan harkita alan vaihtoa ja etsiä joku yötyö, kun ei millään väsytä vielä tähän aikaan =)

Hurtta

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat