Kokemusta vauvan pienuudesta rak.ultrassa?!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli rak.ultrassa (rv 20+3) todettiin, että vauva oli tasaisesti kaikkien mittojensa osalta pienikokoinen (mitat alakäyrällä, muutama lähes alapuolella:( ). Nyt seurantaultrissa sitten selvitetään, johtuuko pienuus vaan rakenteellisesta siroudesta vai jostain ongelmasta.

Onko kellään kokemusta tällaisesta? LA:n muutoksella ongelmaa ei enää voida kuitata, sillä LA on määritelty jo kahdessa aiemmassa ultrassa, jolloin koko on vastannut viikkoja. Vauva on siis tavallaan " pudonnut" käyriltä nyt myöhemmin.

Ultraaja sanoi, että todennäköisesti kaikki on hyvin, tulokas on vaan kooltansa pieni. Tämä on outoa, koska esikoistyttömme oli 3620g, 50 cm...:( Ja tietysti myös rak. ultrassa huomattavasti tulokasta isompi..

Olen tietysti aivan paniikissa välillä asiasta. Toisaalta se, että käymme seurrantaultrissa, helpottaa paniikkia mutta samalla myös pahentaa sitä! Tuntuu siltä, että terveydenhuollon ammattilaistenkin mielestä jotain on pielessä, kun tilannetta kerran pitää seurata. :(

Kommentit (1)

Vierailija

Me juostiin ekassa raskaudessa äippäpolilla aika tiheään kun meidän tyttö kasvoi käyrien alapuolella. Rakenne ultrassa taisi vielä juuri ja juuri vastata viikkoja mutta heti sen jälkeen tippui käyriltä kokonaan. Hän kasvoi kyllä tasaisesti sitten sillä omalla käyrällään ja napavirtaukset ja kaikki muukin oli tosi hyvin. Syntyessään rv39 tytsy painoi 2600g ja oli 46,5cm pitkä. Edelleen on pieni, 2v ja 10kg, mutta kasvaa käyrällään ja on erittäin reipas ja äärettömän puhelias:)

Se miksi kirjoitan tätä viestiä johtuukin enemmänkin siitä että nyt odottamani vauva arvioitiin juuri painavan laskettuna aikana 4kg! mikä minua myös hämmästyttää suuresti sillä esikko oli noinkin siro.

Yksi mahdollinen selitys voisi olla se että mies veljineen ja serkkuineen ovat olleet 4-5 kiloisia syntyessään kun taas itse olen painanut 2,9kg. Eli ensimmäinen olisi tullut äitiinsä ja toinen isäänsä.

Voisiko teillä olla kyse myös samasta asiasta?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat