Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

synnytystapa-arviosta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko teille tehty synnytystapa-arviota? Milloin se tehdään ja suunnilleen millä raskausviikoilla? Haluaisin synnyttää alakautta, mutta epäilen vahvasti sen onnistumista pienikokoisuuden vuoksi ja erittäin tiukan alapään. Eli huomioidaanko synnytystapa-arviossa ainoastaan lantion luiden etäisyys vai merkitseekö yleinen tiukkuus synnytyselimissä mitään?

Kiitos mahdollisista vastauksista.

Kommentit (3)

Vierailija

synnytystapa-arvio rv 37. Lääkäri teki sisätutkimuksen, jossa siis koetellaan lantiota sisäkautta. Vauva ultrattiin (painoarvio) ja lantioni vielä röntgattiin. Olen pienikokoinen, mutta lantio on tarpeeksi tilava. LA:n jälkeen tutkitaan uudestaan, kaiketi vauvan kokoa.

Vierailija

mulle tehtiin vasta viikoilla 40+. lääkäri teki sisätutkimuksen, jossa joteski koittaa luita. kävi tosi kipeetä, kun kaivoi niin syvältä ja " sivuilta" . tutkimuksen aikana alkoi myös supisteleen ja vuotaan verta. vissiin se oli kyllä myös lääkärin tarkotuskin, että jospa vaikka sillä synnytys käynnistyisi.

lisäksi kävin röntgenissä.

kaverini on tosi pienikokonen, mutta hyvin synnytteli alakautta. aika hyvin ne paikat joustaa.

Vierailija

Mulle tuo synnytystapa-arvio tehtiin tiistaina. Sisätutkimus, jossa gyne ilmeisesti jotenkin " venytti" sormiaan alapäässä. Minua sattui, johtuen siitä, että jännitän kaikkia gynetutkimuksia. Tiedän, että joillekin se on tehty ulkokauttakin. Nyrkkiä sovitetaan jalkoväliin, tämä toimenpide ei kuulemma varsinaisesti satu.

Minulle lääkäri sanoi, että " piukat on paikat" , mutta ne joustaa synnytyksessä. Alapään tiukkuudella ei siis kaiketi ole mitään tekemistä sen kanssa, mahtuuko vauva maailmaan. Lihakset ja kudokset joustavat ja antavat periksi vauvan tieltä.

Mut kuvattiin tarkemmin, jotta saatiin selville, mahtuuko vauva alakautta maailmaan. Ruumiinrakenteeltani olen hoikka ja pitkä. Kuvat nähtyään lääkäri totesi riemuissaan, että " norsun lantio" ja " 10 pisteen synnyttäjän lantio" . Mahtuu kuulemma vaikka 4 kiloinen perätilassa =D Itselläni siis ei ainakaan voitu mistään ulkoisista seikoista tai kireyksistä päätellä lantioluiden tilavuutta.

Noema ja Onni 36+6

Uusimmat

Suosituimmat