Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOkuisten viikonloppupölinät

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (13)

Vierailija

ja tulin sanomaan muutaman sanan.

Marraspallo....mulla on välillä useammin, välillä harvemmin migreeniä, ollut jo teinitytöstä. Raskausaikana oli paha vaihe, normaalistikin mulla esiintyvien näköhäiriöiden lisäksi mulla meni muutamaan kertaan puhe täysin sekaisin, puutui myös suu ja käsi. Yhden yön olin neurologisella osastolla tarkkailussakin. Epäilin kyllä itsekin päänsärkyjen syyksi jumittuneita hartioita. Sain lähetteen fysioterapeutille. Sieltä sain juuri mulle laaditut´jumppaohjeet, joita käytiin yhdessä läpi. Ei tarvinnut kuin kerran tehdä se sarja (n. 15 min) läpi, kun huomasi, että liike on oikea juuri siihen vaivaan. Tunnustan, että olin laiska jumppailemaan, mutta suosittelen käyntiä fysioterapeutilla jumppaohjeita hakemassa.

Unna, ketomuksesi oksentelusta kuulostaa erittäin tutulta. Toinen lapseni oksenteli myös kaiken mitä söi. Maito lensi kaaressa joka syötön jälkeen. Saimme lähetteen lastenklinikalle tähystykseen, mutta kun aika koitti, peruin sen edellisenä päivänä. Mielestäni tilanne oli helpottunut aikaa odotellessa. Asiaa ei siis koskaan tutkittu. En muista missä vaiheessa oksentelu loppui. Itse silloin lopetin imetyksen vauvan ollessa parikuinen, koska maitoa tuli järjettömän paljon ja vauva kärsi siitä selkeästi. Yhtään parempi juttu ei kyllä ollut tutteliinkaan siirtyminen. Mutta ajan kanssa asia kyllä korjaantui. Tiedän kyllä fiiliksen. Jaksamisia!

Vierailija

Meillä on poikanen nyt ottanut tavakseen herätä aina klo05 syömään. Hyvä sinänsä kun nukahtaa yöunille puoli yhdeksältä. JA nyt sitten hirveä paljastus jota varmasti kritisoidaan... olen nyt kahtena piäivänä antanut bataattia pojalle ja voila ei puklata/oksenneta enää! Ilmeisesti th:n neuvosta oli jotkain hyötyä koska häne meinasi että kiinteämpi ruoka pysyisi paremmin sisällä ja estäisi näin myös maidon tulon takaisin päin. En tiedä onko siinä perää mutta meillä toiminut. Bataattia saa noin puoli tl päivässä joten en sitä nyt hirveästi anna.

Kortisonirasvaukset on auttaneet kasvojen ja pään ihottumaan ja poikanne näyttää jo ihan terveeltä! Kuiva iho on jaloissa ja käsissä ja niihin nyt laitetaan perusrasvaa. Verikokeille mennäänkin sitten maanataina.

Olen pitänyt poikasta mahallaan leikkimaton päällä ja jaksaa siinä jo hetken olla kun ennen tuli kova poru. Eilenkin isommat tytöt taputtivat käsiään kun poikannen jaksoi nostaa niin hyvin päätään ;)

Tytöt onkin kirjoittaneet joulupukkilistaa pitää mennä katsomaan oikeinkirjoitus =)

Vierailija

Meillä siirtyi vauvanhoitovastuu miehelle, että mä saan nyt viikonloppuna tehtyä gradua ja luettua tenttiin, noh, aamulla tuntui tuota miestä nukuttavan, joten annoin nukkua, kun kuitenkin töissä käy, mutta jospa sitten loppupäivänä mun ei tarttis muuta kuin imettää.

Sofia nukkui taas mukavan 6 tunnin pätkän, tosin nukkumaan meni vasta puolen yön jälkeen. Aamutankkauksen jälkeen nukkui melkein yhdeksään ja sitten toinen nopea tankkaus (ei edes rinta tyhjene kunnolla) ja vielä vähän lisää unta. Äsken laitoin tytön aamupäikkäreille parvekkeelle. Siellä tulee parhaat unet päiväsaikaan.

Meillä tyttö kyllä väsyy, jos koko päivä ollaan menossa ja joutuu autossa olemaan. Ja väsymys menee jo kiukuttelun puolelle tosi helposti. Niinpä yritetään nyt pitää pidemmät autoilut tytön kanssa minimissään.

Rattoisaa viikonloppua!

Vierailija

en olekaan ehtinyt/voinut seurailla teidän kuulumisia pitkään aikaan kun ei ole kotona tuota nettiä (vielä) ja yliopistolla sitä ei ole ehtinyt käydä ramppaamassa muuten kuin pakollisia muutamia koulutunteja on tehty.

Meidänkin vauva on saanut jo nimen. taisinkin siitä kertoa jo silloin ristiäisten aikaa eli tytön nimeksi tuli Ronja Katariina.

Rutiinit ja rytmit ovat alkaneet jo löytymään ja yöllä nukutaan kerrallaan noin viiden-kuuden tunnin pätkiä. alussa oli hieman koliikkivaivoja, mutta vyöhyketerapia auttoi ja vaivat hävisivät kokonaan(suosittelen kyllä kokeilemaan jos vatsavaivoja on)!

Nyt taitaa tyttö heräillä vieressä joten see you

Vierailija

Täällä lasten nukahdettua ja miestä Sallasta kotiin odottaessa on aikaa istahtaa koneelle....Meillä oli lapsilla kavereita yötä,kävimme retkellä laavulla,sitten piipahdin vanhempieni luona sekä yhden ystävän luona tein myös pikavisiitin...vauvan synnyttyä kyläilty hirmu vähän...

Memmukalla oli tänään ihan hirmu kipeä vatsa,huusi melkein tikkauksiin asti!onnex kesti vain hetken.punnitsin Memmukan yx päivä ja tyttö painoi 5600g!Jos suinkin paino nousee noinkin hyvin jatkossakin tissillä niin aloitan ne kiinteät vasta 4kk iässä(neuvolatäti sanoi viime kerralla että voin aloittaa jo 3kk iässä,jos sille tuntuu)

minulla vauvakuume senkun nousee vaan,olisi eri asia jos olisi koliikkia tai muuten vaativa lapsi tai jos isommat olisi mustasukkaisia,mutta kun ei,kaikki on mennyt niin hienosti ettei voi oikein uskoakaan!

Maya löysi eilen nyrkkinsä ja äitee ehti tallentaa tytön ihailevan ja ihmettelevän katseen videokameralla.

Täällä on samaa vaivaa kuin Marraspallolla eli niskat on aivan jumissa,apua on ollut venyttelyssä ja kävelyssä,kun olen ottanut tytön

liinaan ja heilutellut käsivarsia kuin ropeleita lenkillä edestakaisin(en halua edes ajatella mitä ohikulkijat ajattelevat minusta viuhtovine käsineni)Marraspallolla onkin ihana päästä täältä viilenevästä Suomesta etelän lämpöön...me kärvistellään ensi vuoden alkuun täällä,alkuvuodesta tammi----huhtikuussa(tarkka ajankohta yhä auki)

lähdemme miehen,vauvan,miehen veljen ja hänen tyttöystävänsä kanssa Thaimaaseen,Krabiin näillä näkymin.Olimme miehen kanssa helmikuussa siellä ja siellä oli huikean kauniit maisemat ja ihanat paikallisasukkaat...nyt on nukuttava hetki ennenkuin mies tulee kotiin niin jaksan lämmittää yöllä saunan...

Katja ja memmukka vajaa 3kk(äiti on jo viikoista sekaisin)

Vierailija

täällä oli pikkusen parempi yö kun viimeksi:) vauva kyllä heräsi 2h välein syömään. kuumetta oli 38.8 mutta eihän tän ikäselle mitään lääkettäkään ole:( nuha on kamala, rohisee ihan hirveesti. Mietin pitäskö tässä lähtä 40km päähän hakemaan apteekista joka on aina auki(enpä muuten tiiä onko sunnuntaina) se nenän imuletku ku se edellinen on menny hukkaan ja oli tosi hyvä esikoisenkin nuhan hoidossa. Onko muita vinkkejä limaseen kurkkuun kun höyry. Ehkä me tänää uskalletaan ku ei ollu poitsu enää aamulla kuuman tuntonen.

No minäpä lähden viihdyttämään esikoista ku ei meistä taida kukaan olla siinä kunnossa että ulos päästäis...

tiiku ja eetu

Vierailija

johan se iski meihinkin kunnon flunssa aalto. Jokaisella kamala nuha, mies vielä kuumeessa kaiken lisäksi.

vauva on surkea näky, sillä vissiin jotain limaa kurkussa kun kakoo sitä yötä päivää sellasella äänellä niinku joskus imetettäsessä menee maitoa henkeen. Tuntuu että raukka tukehtuu limaansa. Lämpöä sillä oli 38.2 että eikö se ihan normaalin rajoilla ole.

juu mutta nyt takavasemmalle nappuloita hoitamaan, kun mieskään ei siihen pysty...

Vierailija

Ihanaa täällä sataa lunta on kirpakka pikkupakkanen, oli niin ihanaa hakea lehti postilaatikosta ku lumi narisi kenkien alla, olen nin kaivannut tuota ääntä:) Olen kyllä niin talvi ihminen kuin voi vaan olla,

kynttilät jne....

iina nukkui taas yön aivan mahtavasti 22-05.10 syönti ja uni jakuu edelleen.... Jos odottas etä neiti herää syömään ja lähtis siten ulos lumihommiin, muka!!

Kaupungille oli kyllä tänän tarkoitus mennä, mutta jos jättäs sen iltapäivään, pakko saada itseään niskasta kiinni jä lhteä käyttämään noita lahjaksi saatuja lahjakortteja pois.

Jos löytys jotain kivaa vaatetta lapsile:)

Mutta nyt aamupalalle ja taustailemaan...

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Marraspallo ja Iina

Vierailija

Syyslomaviikko lähenee loppua. Mulle nämä koulujen loma-ajat ei kyllä ole mitään lomaa, päinvastoin. Enemmän siivoamista ja ruoanlaittoa. No, maanantaina helpottaa taas.

Eilen meni kaks lasta hoitoon ja toisten kanssa vietettiin herkku ja monopoli-iltaa, kivaa. Herkkuja muhun mahtuukin aivan törkeen paljon. Loppuukohan tämä herkuttelu imetyksen jälkeen? Toivottavasti, sillä muuten tämä puolitoistametrinen muija alkaa pyörimään eteenpäin kuin pallo. Nyt ei ole ylipainoa, mutta tällä syömisellä ei ole vaikea sitä kerätä.

Väsyttääköhän vauvaa matkustelu ja autossa oleminen, vaikka nukkuiskin melkein koko ajan? Olin eilen liikenteessä koko päivän ja Enni nukkui kaukalossa ja välillä vain söi. Tänä aamuna halusi herätä jo kuudelta, mutta jaksoi valvoa vain tunnin, sit nukkui tunnin ja taas valvoi tunnin, nyt nukahti taas. Siis sen tunnin valvomisen jälkeen oli selvästi väsynyt ja alkoi kiukkuamaan.

Ei ainakaan vielä ole maito vähentynyt, vaikka oon kohta viikon ajan pitäny vähän pitemmät syöttövälit, n. 3 tuntia. Päinvastoin, maitoa pursuaa koko ajan ja kaikki paidat kastuu (ja peitot ja lakanat yöllä). Ehkä on sit hyvä, että Enni tyhjentää kerralla tissin tyhjäksi ja sit saa rauhassa täyttyä. Ennikin tuntuu olevan tyytyväisempi.

Eipä tässä sen kummempia, yritän siirtää tytön sänkyyn ja sit surffailemaan...

Kukka ja Enni 2 kk+

Vierailija

Järkkäilin kotona paikkoja eilen iltapäivällä, kunnes viereisestä huoneesta kuului tajutonta ryminää. Arvasin, että nyt tippui kolmevuotias tyttö jostain. Ja sielläpä se makasi lattialla ja huusi.

Soitin päivystykseen ja kyselin neuvoja sen jälkeen kun oli kerran oksentanut. Kun oksentelu jatkui ja tyttö oli aivan raato ja väsynyt, lähdimme lastenklinikalle. Aivotärähdyksenhän tuo oli saanut. Yöllä herättelin neljä kertaa ja testasin että ymmärtää mitä puhun sille.

Nyt on onneksi oma reipas itsensä, soittelee tossa vieressä marakassia ja laulaa isojen siskojen Amy Diamondin levyn tahdissa.

Vauva on kyllä niin helppo tapaus, ettei tosikaan *koputtaa puuta*,

herääkin itsekseen, muttei koskaan rupea itkemään, pällistelee hiljaa ympärilleen vaikka puoli tuntia. Sopii tietysti mulle=)

Pitäisi kai mennä suihkuun ja valmistautua serkkupojan 11-vuotis synttäreille.

Viikonloppuja kaikille!

-Lintu75 ja tyttöset

Vierailija

jospa nyt kertoisin siitä eilisestä lääkäri käynnistä...

Joo niska-hartia seutu ihan jumissa ja alaselkä myös:( Lähete hierontaan, mutta ensin viikon verran venytellä kotona edes hieman ja lääkekuuri tulehtuneisiin hartioihin ja kipulääkkeet päälle. Löytyi lääkkeet joita voi käyttää vaikka imettää, onnekis koska en halua lopettaa imettämistä vielä.

samalla kyselin taas eri lääkärin mielipidettä kierukoista ja sain nyt reseprin hormoonikierukkaan jos päädyn siihen, mutta kerta kuntamme tarjoaa ilmaisen kuperikierukan niinn ajattelin kokeilla sitä sittenkin ensin. Edelleen oli lääkäri sitä mieltä että 4kk vähintään synnytyksestä ennen kuin laitta paitsi jos on ehkäisy ongelmia niin sitten aikasemmin, lääkäri sanoikin että voihan sitä sanoa että kumi allergia niin pääsee aikasemmin kun on siis " ongelma" ehkäisyn kanssa:)

Nyt tuli sitten käytyä ostoksilla ja voi kuinka ihana onkaan Iina uimapuku lomaa varten vaaleanpunainen hörhelö unelma:) Ja isoille löytyi paljon talveksi vaatetta, mutta myös pienimmälle, ettei tarvi aina olla toisenvanhoissa:)

Mutta nyt taustailemaan:)

P.S meillekans olipa kiva kuulla teidänkin kuulumisia...Olenkin miettinyt monesti että mitä teille kuuluu kun en ole huomannut kirjoituksiasi...ei tosiaan päästy samaan aikaan sairaalaan...

Marraspallo ja Iina

Vierailija

MKE77: Meidän neiti sai eilen maistaa banaania puoli teelusikallista =) En ole siirtämässä häntä vielä kiinteisiin. Kiva kokeilla kuitenkin, että mitä hän tuumaa. Itse asiassa isänsä antoi jo aiemmin maistaa kurkkuviipaletta (imi sitä vähän hölmistyneenä). Suosituksiahan noi iät on eikä mitään lakisääteisiä ikärajoja. Mun mies on saanut jo kaksi viikkoisena perunaa ja ihan terve mies =) No joo, en nyt ihan niin pienelle antais. Olen huomannut omien lasten kohdalla, että mitä myöhemmin aloittaa niin sitä vaikeempaa se lusikan oppiminen on. Jos perheessä on odotettavissa allergiaa niin silloin toki kannattaakin odotella. Meillä ei kukaan ole allerginen. Luulenpa, että meillä kokeillaan perunaa ehkä tossa kolmen kuukauden paikkeilla, tai jotain muuta.

Tänään haen vanhimman tytön kotiin ja sit onkin kaikki lapset taas kotona. Eilen oli Ennillä kurkku kipeä ja yskitti. Hän ihan itki sitä välillä. Ja tämä oli ennen sitä banaanin antamista. Sanon vain, ettei xcsx luule allergiaa...=)

No nyt en jaksa enää naputella, kun Enni alkoi syömään ja yhdellä kädellä on niin hidasta.

Kukka ja Enni 2 kk+

Vierailija

eilen oli pikkuneidin ristiäiset ja onneksi ne on nyt ohi!!! =) Jälkeenpäin täytyy kyllä sanoa että onneksi sain apua valmisteluihin, muuten olis kyllä risitiäiset olleet yksi täysi fiasko! =) Eilinen aamu oli yhtä sähellystä ja säntäilyä paikasta toiseen, juhlan alkuun asti, mutta kaikesta huolimatta, juhlat pääsivät alkamaan vain puolituntia myöhässä...Kaikki meni erittäin hienosti ja Janinakin oli tyytyväinen suurimman osan aikaa, seremonian lopussa hieman kitisi kun nälkä yllätti :-)

Janina Elisabeth on nyt tytön virallinen nimi =)

Lintu75: äsken kiskaisin viimeisen palan tekemääsi tiramisua napaan ja täytyy kyllä kehua vielä että kyllä se oli HYVÄÄÄÄ!!! Kaikki kehuivat sitä useaan kertaan ja kyselivät ohjetta...olin kyllä niin sekaisin ohjeista kun olin leiponut monta erillaista kakkua että huvitti hieman kun en osannut sanoa mitä siinä oli...Munkin mielestä se oli jopa parempaa kuin 2vkoa sitten, silloin kun itse tein kokeeksi! Olitko laittanut siihen jotain ekstraa makua antamaan, vai piileekö mahtavan maun salaisuus vain tekijän hyppysissä??? ;-D Se kalkkunakakkukin sai monet kehut!

Sorry muille kun me jauhetaan aina näitä ruokajuttuja, ne on mun intohimo :o)

Mieheni järkyttyi kun totesin tossa aamulla että seuraavaksi olis sit ne 30set reilun kuukauden päästä! ;-) No tuskin kyllä mitään " juhlia" pidetään, mua ei tällä hekellä nappaa yhtään, läheisen kaverinkin 30 megabileet olis 3vkon päästä ja mua ei kiinnostais oikeesti mennä ees sinne, vauva kun on täysimetyksellä , viina ei maistu ja muutenkin olen niin pulskassa kunnossa ettei mulla oo ees mitään järkevää päällepantavaa...mua ei vaan mikään " megabiletys" tällä hetkellä kiinnosta!

Mitäs sanot Lintu75, juodaanko omat äitien juhlakahvit/limut vauvojen kera, kun sullakin on 30set ihan heti mun jälkeen? ;o)

Eikös monella muullakin ollut 30mittarissa lähiaikoina?

Nyt meen laittaa noille isommille lapsille iltapalaa Janinakin näyttää vetelevän ilta päikkäreitään pinniksessään...

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! =)

Uusimmat

Suosituimmat