~~~TRUPLAT SYYSLAUANTAINA~~~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (56)

Vierailija

Pakko oli tulla kurkkaamaan,onko Mirulii käynyt kertomassa tilanteen, onneksi ei,sillä nyt voi toivoa,että täti on pysynyt pois ;D

Talvikki: Ihana toi teidän pojan unelma-ammatti :DD

Eiliseen galluppiin,että oon ollut kolmen ekan lapsen odotusten ajan töis ja lapset oli osa-aikahoidos,kun tehtiin miehen kans molemmat 2vuorotöitä ja vuoroviikoin...toinen oli aamus ja toinen illas (eri työpaikat) huh,se oli kyllä hullua aikaa! Mutta sillätavalla saatiin rahatilannetta paremmaks ja nyt oon sit nauttinut koko rahan edestä,kun oon saanut olla kotiäitinä. Mies suunnittelee oman yrityksen perustamista,niin että mä tekisin sitten kirjanpitotyöt ja toimisin toimitusjohtajan hehkeänä sihteerinä ;DDDDD Toisaalta se houkuttelis ihan hirveesti,koska silloin ehkä näkis hiukan useemmin omaa kultaansakin...ainakin kahvi- ja ruokatauoilla... Mutta katsotaan...

Onneks on lauantai ja mies pääsee aikasemmin töistä. Eikä mee tänään eikä huomenna ees raksalle. Tää harmaa päiväkin alkaa näyttää sitä aatelles paljon valoisammalta!

Arvatkaa mitä teimme eilen lasten kanssa? Laitoimme pihalle jouluvalot... No kun luvattiin jo luntakin ja eihän tässä ole kuin pari kuukautta enää jouluunkaan ja kun nyt sattui olemaan niin lämmintäkin vielä,ettei tarvinnut sormet jäässä laittaa ja...

(niin ja sitten kuuntelimme vielä yhden,huom. vain yhden cd:llisen joululaulujakin,ihan vain testasimme,ettei cd ollut homehtunut viime käytön jälkeen :D Mutta älkää kertoko kellekään!!!)

H&viisikko

Vierailija

Ensimmäiseks Miruliille ihan tolkuttoman suuret onnittelut! ♥

Eiliseen galluppiin heitän vielä oman kommenttini tai ajatukseni. Mun kaveripiirissä on moni nuori äiti ollu just sillä linjalla, että ei muuta kuin äkkiä töihin takasin, niinkuin itsekkin ajattelin ennen vauvan syntymää.

Esikoisen saaneet kolikympin paremmalla puolella ei enää ookkaan läheskään yhtä halukkaita jättämään lapsia hoitoon.

Ja minusta syykin on ihan ilmiselvä, jos vertaa esim elettyyn elämään. Mä oon itse saanu kuulla niin paljon ihmettelyä siitä miksi en halua lähteä takas laivalle ettei oo tosikaan. Mutta mulle kävi just niin kuin Mariposa sanoi, se rakkauden määrä yllätti ihan täysin eikä silloin mulle itselleni enää jääny muuta vaihtoehtoa kuin jäädä kotiin. Enkä todellakaan muuta halunnutkaan! =) Nyt onkin ongelmana vaihteeks taloudellinen tilanne, mutta yritän keplotella mahdollisimman pitkään kotona!

Minusta tää on kuitenkin just niin tasan yksilöllinen asia kuin olla voi. Itse vain vertaan eletyn elämän määrään, ehkä väärin, mutta lienee ainakin joidenkin kohdalla pitävän paikkansa.

Hönttä! siinä kyllä oot ihan oikeessa, eihän ne koskaan oo tyytyväisiä.. Siis joko teet lapset liian nuorena/vanhana jne... Mikäänhän ei koskaan oo kaikkien mielestä hyvin...

Lilylle teretulemast! =)

Soffu!

Musta on myös ihan huippusiistii katsella pienten kiekkotreenejä! Molemmat veljenpojat pelaa Tapparassa ja oon jokusen kerran päässy näkemään kunnon matseja! =)

Ja vaihteeks omaa napaa.. oon ottanu pari konjakkia murheeseen.. oikeesti oli naurettavaa kuvitella etteikö mun mutsi huomais, että joku mättää.. No huomashan se..

Saatiinpahan selviteltyä asioita, aikasemminhan mä oon luullu, ettei se halua enempää lapsenlapsia, tänään selvis ettei se ihan niin mennytkään. Mun jaksamisesta olikin vaan huolissaan.

¨Huvittavaa sinänsä.. Ukko soitti tänään, olivat saksassa laivan kanssa. Mä sille sitten tihrustin, että ei tuu meille kolmatta lasta..

no.. Ilmeisesti ukkokulta tuntee mut paremmin kuin mä itse, koska hän sanoi heti, että ei muuta kuin yritellään ens lomalla. Ja mehän oltiin siis päätetty, että jos ei tärppääniin sitten ei..

Ja oikeesti tyhmä minä.. Enhän mä kertaakaan saanu ovistestistäkään oikeeta plussaa joten.. *hakkaa itseään jälleen kerran kuolleella lahnalla päähän*

Hrhh, pitäsköhän lopettaa tää sekava sepustus..

Mutta mitä mun piti sanoa oikeesti oli se, että kiitos tälle ihanaiselle truplasakille! Vähän aikaa oon täällä vasta pyöriny, mutta lyhyessäkin ajassa sitä oppii erottamaan " truplat" akanoista.. ! =)

Ai juu, lupasin tulla taas vasta kun mulla on jotain järkevää sanottavaa.. Olihan mulla! Vielä kerran onnea Mirulii! =)

Vierailija

Kiitos vielä kerran kaikille onnitteluista. Olo on kyllä vielä niin epätodellinen. Ettäkö mä olisin raskaana... Tää työpäiväkin menee niin hitaasti. Haluisin niin jo miehen viereen hehkuttamaan tätä onnea. Se kun ehti aamulla jo lähtä sinne raksalle enne kuin tein testin. Laitoin sille kyllä viestiä menmään.

Näyttääpi siltä, että pomollekkin pitää melko piakkoin kertoa tästä tilanteesta. Tänne kun näyttää ilmaantuneen lappu seinälle, jossa lukee että kaikkille hoitajille kustannetaan influenssa-rokotteet. Ja mä nyt en sitte tietenkään sitä voi ottaa.

mii ja Mariposa: Mä täällä peukutan teille oikein todella, että saisitte plussat! Oisko teillä kummallakaan l.a heinäkuun puolella, vai menisitteks te vielä kesiksiin. Haluisin niin jonkun toverin tonne heiniksiin odotuspuolelle. Axe nyt tietty ainakin liittyy mun seuraan.

Anteeksi nyt en kykene kommentoimaan muuta, pää on nyt niin täynnä vaan tuota positiivista testiä. Mutta huomenna lupaan taas ryhdistäytyä ja kommentoida paremmin.

T. väsynyt mutta sitäkin onnellisempi mirulii

Vierailija

Kiekkokoulusta kotiuduttu. On se niin ihanaa kattoa noiden pikku nappuloiden ekoja harjoituksia jäällä : ) Voi, kun toinen yrittää niin tosissaan...

Mies lähti ampumaradalle ja mä pääsin vauviksille : )

Kyllä on ihana uutinen tuo Miruliin plussa!!! Aivan mieletöntä et tää porukka plussa aina yhdessä! Miten se voi näin mennä???

Galluppiin, jos edes muistan kysymyksen oikein:

Mun kouluhan on kesken. Se jää puoli vuotta vajaaksi +muutama kurssi rästissä. (en ala keväällä hulluna tekee rästejä, vaan nautin raskaudesta ja teen normaalit kurssit) Jos voin yritän äippäloman ohessa tehdä pikku hiljaa koulua valmiiksi. Jos voin, olen kauemmin kotona kuin vuoden, mutta kirin samalla koulua.

Asia on todella auki, milloin tarkkaan valmistun, vien lapsen hoitoon tai menen töihin.

Pienen pienenä haavena elää jo toisen lapsen saaminen aika pian ekan jälkeen jos mahdollista. Kaikkeen laitan että jos mahdollista.

Ensinnäkin, on eri asia elää pääkaupunkiseudulla kuin vähänkin pienemmässä kaupungissa. Kaikkiin hintoihin tulee " kaupunki-korotus" .

Mun mielestä Nekun tilanne on aivan eri kuin meillä muilla. No en tiedä kaikkien tilanteita. Joka ikinen penni ja sentti on omasta pussista kaivettava, vaikka koko pussi olisi tyhjä.

Meidän auto meni juuri rikki ja nyt mietitään että mistä ihmeestä revitään 300e että saatas se ees siihen kuntoon että sillä vois ajaa turvallisesti.

Täällä kaupungissa tuo asuminen on vaan niin kallista että siinä ei periaatteet auta. Sitten jos aletaan periaatteita miettii niin täytyy jo miettiä että voiko niitä lapsia edes tehdä jos " haluaa saada kaiken" !!

Jos on pakko mennä töihin kun lapsi on pieni niin on todella sitten parempi mennä. Onko se hyvä koti sitten, jossa vanhemmat menettävät meilenterveytensä miettimällä koko ajan että miten tämäkin kuukausi pärjätään? Hermot ovat kireällä ym ym.

No niin oliskohan tässä tarpeeksi tältä erää? : )

Hyviä keskusteluja, se on ihan ok!!!!

Enkä ole Nekkua missään nimessä syyllistämässä. Halusin vain sanoa, että hänellä/sulla on hieman eri tilanne kertomastasi päätellen.

Jep, palataan muihin aiheisiin kohta....

Soffu

Vierailija

emmasanna:

Lainaus:

Ja musta on hienoa, että ostetaan oma asunto vaikka olisikin vain yksi maksaja alkuunsa. Lainanlyhennys voi kuitenkin olla paljon vähemmän kuin markkinavuokrat.

Päätimme kokeilla " kepillä keväistä" ja marssimme pankkiin. Otimme niin vähän lainaa kun vain pystyimme ja ostimme mahdollisimman halvan asunnon, jota sitten remontoimme mieleiseksi. Tällä hetkellä meillä jää 100 euroa/kk käteen enemmän kuin silloin kun asuimme vuokralla. Meistä tämä siis järkevä ratkaisu. Juuri juuri tosiaan pärjäämme, mutta olemme sillä asenteella, että tällaista elämämme on nyt ja joskus sitten ehkä saamme enemmän luxusta:))

Vierailija

Marieela:

Lainaus:

Mites MIRULIIN ja MIIN ja MARIPOSAN täti tilanne on? Toivottavasti osaa pysyä kaukana tai tuntee nahoissaan tän tädin linnunkoiven => eli ohkastakin ohkasemman käsivarren, heh... ;)

*reps* Oot ihan hassu. ;D Ja ei siis oo tätiä näkyny,eikä viellä ihan ois aikakaan. Mut en päästä sitä kylään. Otan kirveen turvaks. :)

Vierailija

Viime yö menikin hienosti. Poju nukkui heräämättä. Ja nyt aamulla kuume tuntuu olevan tipotiessään. Mäkin nukuin kuin tukki. Simahdin jo ennen kymmentä ja heräsin seitsemän aikaan kun poju kömpi viereen. Mies se lähtikin jo tontille ja me tästä suunnataan ruoan jälkeen mummolle. Jätän pojun sinne hoitoon, kun menen illaksi töihin.

Tätikkä se on tosiaan pysytellyt taka-alalla ainakin toistaiseksi. On vaan jotenkin niin epäuskoinen olo, että sitä voisi olla raskaana. Kait sitä pikkuhiljaa pitäisi suunnitella sen testinkin tekemistä, mutta jotenkin nyt kun sen aika lähestyy niin ei tahtoisi uskaltaa. Jos se näyttääkin negaa. Kun ei tässä kuitenkaan ole mitään niin selvää oiretta, josta voisi päätellä olevansa raskaana. Kaitpa mä sen testin sittu huomenna käyn ostamassa jos ei mitään uutta ole siihen mennessä ilmaantunut. Katotaan sitte teenkö sen jo huomenna vai vasta ma aamuna.

Mites muut piinailijat, mii ja Mariposa? Toivottavasti teilläkin on täti pysytellyt poissa.

Pitemmittä puheitta leppoisaa lauantaita kaikille! Ja sori omanapaisuus.

T. mirulii kp 30/29

Vierailija

rakkaat ystävät onnitteluista! On tää vaan niin uskomantonta. Toivottavasti nyt päästäs loppuun asti onnellisesti. Vaikka turha sitä nyt on etukäteen murehtiakkaan. Täytyy vaan iloita tästä hetkestä.

Me lähdetään muksun kanssa nyt valumaan mummolaan päin ja mä sitte kohta töihin. Palaan vielä illan mittaan seuraanne, jos vaan työt sallii.

Vierailija

HÖNTTÄ:

Oot kyl ajoissa jouluvalojen kanssa :D Mä taas kuulun niihin viimetippa ihmisiin....XI laitetaan päivää ennen joulua ;)

MARIPOSA,. AXE ja MII80:

Kovasti plussasäteitä lähettelelen ja MIILLE tiedoksi että mä olin ihan varma silloin että alkaa kuukautiset kun oli menkkakipuja mut eivätpä alkaneetkaan ;) eli toivoa on niin kauan kun täti pyssyypi poissa *ajaa luudalla tätiä kauas kuuhun*

SOFFU:

On oikeesti varmaan ihanaa katsoa lapsiaan harrastamassa :D ♥

meillä on ollu kiljukaulapäivä, vauva on siis huutanu suoraa huutoa 14-18.00.. kunnes simahti tunniksi, heräsi ja kylvetin (huusi kuin olisin nylkenyt elävältä) ja kun annoin pullon niin kiskaisi hirveellä kiireellä maidot nassuun ja simahti viimeiseen pisaraan.

On muuten mielenkiintoista yrittää röyhyttää nukkuvaa vauvaa..

Nea on ollu aika riiviö ja kolunnut kaikki kaapit taas ja kieltämättä ymmärrän kun on tälläinen myrsky/sade/ällökeli eikä ole ulos päässyt että on sitten tuota virtaa hiukan turhan paljon.

Suihkussa oltiin yhdessä ja luettiin tuossa iltasatu juuri, mutta kukkuu se nyt vielä hereillä.. " potalle, vettä haluu" *huoh* osaa jo tässä iässä juoksuttaa äiti raukkaa ;)

Päivät sen kuin vähenee ja maanantaina mies lähtee kuukaudeksi pois... näkee vauvan sit vast 2kk.n iässä ens kerralla! ja sitten on kuukauden lomilla ja taas kuukauden pois..

LAIHIS sujuu mukavasti, nyt on n. 18kg jo poissa ja ennen raskautta tilanteeseen on 12kg, mutta aion ottaa siitä vielä 10kg pois joten kaiken kaikkiaan musta pitäs tulla tuohon masukuvaan verrattuna 40kg:a kevyempi loppujen lopuksi. Vielä ois siis siihen 22kg.. mut kunhan nyt pääsisi siihen ennen raskautta painoonkin ensin.

PIIPAALLE piti muuten laittaa pahoittelut tädistä jo eilen. ((lohtu))

Mut nyt jos ehtis vetää pilates dvd:n vielä läpi, tai hyppii hyppynarua :)

T:Neiti

Vierailija

VOI -kele, -tana ja -tu, mulla menee hermot näihin kiertoihin just nyt!!!!!!!!!! Ei teidä millon on ovis, ei tiedä millon menkat on myöhäs eikä tiedä millon on LA!!!! Ei tiedä mitään, ja vituttaa. Oon pinoutunu kesäkerttuihin, mut jos tää kierto on tai siis kun on pidempi ku 28, niin sillon LA onkin heinäkuun puolella. Mut jos oon raskaana, sillonhan ei tiedä tän kierron pituutta. X) Saanks mä tällases tapauksessa pinoutua sinne missä on eniten tuttuja? 0=)

Neiti, kiitos tädin hätistelystä *very kiitollinen* Tosi hyvin oot saanu painoa alas, ja jaksat vielä hyppiä ja jumpata, ihailtavaa... Mä oo edes kahden lapsen äiti enkä oo just synnyttäny mut en silti jaksais jumpata! (ja sen kyllä huoma ulkomuodostakin........) Ei oo tarvittavaa pitkää pinnaa mulla, et jaksaisin laskea kaloreita tms. =/

Mä päätin, että maanantaina testaan jos menkat ei oo alkanu. Sillon on kuitenkin jo kp 32, ja testaan ihan vaan sen takia, että mä en yksinkertaisesti enää JAKSA miettiä olenko vai enkö. Mielummin otan tiedon vastaan, on se sitteh mukavaa tai vähemmän mukavaa tietoa!!! En jaksa enää, ei kykene....*sekoaa pikkuhiljaa*

Äsken oltiin saunassa, tääl tuulee tosi kovaa ni piti sanoa miehelle et toivottavasti taskulamppu on lähellä jos sähköt menee, ni sanoinki sitte: " toivottavasti taskulamppu on lähellä, jos sakset menee." Se sit vaan katto mua ja sano et joo, näkis ainakin sitte että mihin ne sakset meni. =D

Siis toi kuvastaa niin hyvin mun tän hetkistä ajattelu- ja keskittymiskykyä, ei mitään muuta pyöri päässä kun nega/plussa.

Maha on kippee, voi vihtori.

Vierailija

Miruliille ihan mielettömästi Onnea!!!! Aivan mahtava uutinen! :) mä oon niin onnellinen sun puolesta!!

täällä on kyyneleitä vuodatettu koko reissun ajan, miehen eno kuoli torstaina ja kuultiin just ennen lähtöä uutiset. :( en siis jaksa tällä erää paremmin kommentoida, tai lukea tätä hehtaaripinoa... Onneksi on iloisempia uutisia mielessä niin jotain lohtua tähän tilanteeseen.

Palailen varmaan huomenna paremmalla ajalla!!

Vierailija

[color=plum] [b] PALJON ONNEA MIRULIII!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aivan mahtava UUTINEN, kerrassaan ja täydellistä =)))) [/b]

Täytyy kertoa että mä soitin suoraa Miruliille kun en malttanut sillä hetkellä tänne kirjoittaa vaan piti saada ONNITELLA livenä ;)))

Näin se tämäkin lauantai kirkastui kuin salama kirkkaalta taivaalta :)

Mutta nyt mun on mentävä imuroimaan. Pojat meni satees ulos vartavasten edestä pois ja tää mamma tuhlaa aikansa tänne ja puhelimessa, heh hee..

Vierailija

Vieläkin hymyilyttää MIRULIIN uutinen :))

EMMASANNA: Hyvä että ymmärsit ajatukseni vaikka en kovin hyvin osaa itseäni ilmaista kirjoittaen ;)

TALVIKKI: Välillä on lupa kiehua, ihmisiähän me ollaan ;D Aikuiseksi ja inhimilliseksi tekee se, että asiat sovitaan eikä aleta nyrkit pystyssä riehumaan. Paitsi täti-punaiselle saa vaan nyrkkeillä ;)

NEKKU, en mä ymmärtän väärin omasta mielestä sinua? Mutta kuten sanoin, sun tilanne on täysin eri kuin meillä muilla ketkä elää oikeesti [b] täysin [/b] omillaan. Ja ehkä sitte kun tilanne on sama, voi vasta sanoa onko mahdollista venyttää pari kk äippälomasta. Ja voinen sanoa että jos olisit omillasi, niin et todellakaan 200,-/kk tuloilla pystyisi vielä säästämään laskujen ja vuokran jälkeen (onko ees niin halpoja vuokria Suomessa) ja venyttelemään. En vain usko siihen millään. Mutta se on VAIN minun mielipiteeni. Tämä ei ole siis fakta=totuus vaan oletus. En ainakan ole koskaan kuullut että joku täysin ilman vanhempien/ulkopuolisten tukea olisi kyennyt maksamaan ko. summalla kaikki ed. mainitut ja vielä muka niistä rahoista säästäisi. Kuulostaa ainakin absurdilta ;)

Mutta siinä olen samaa mieltä et hyvä olisi joka lapselle yrittää olla kotona pidempään, mahdollisuuksien arjoissa.

En minäkään halua sanoa tätä pahalla enkä edes kiukun sävyisesti. Vaan aivan rauhallisena tuumaillen ja [u] omia [/u] ajatuksia äänen sanoen =)) USKOTHAN???? :) *haluaa pysyä ystävänä vaikka olisi erimieltä*

AXE: Ehdottomasti SOPII että plussaat tässä samalla aallon laineella :)

Vähempi ajatus ei edes mulle kelpaisi ;) JA mä oikeesti kaipaisin JO NYT kaveria rinnalle kuka myöskin kasvattelisi masua mun kanssa. Ois niin ihana saada shoppaila samanhenkisen, samassa tilanteessa olevan ja vielä yhtä shoppailu hullun kanssa kuin itse on =) *miettii olenko liian säälittävä & yksinäinen*

Oma napaa: Mä sitte kerroin äidille :) Olen aina kertonut heti plussan saatuani, ja nyt en sitte ihan heti kertonut ;) Itseasiassa, tuli sellainen pakko-tilanne päälle. Kysin onko panadolia kun päätä särkee ja äiti kysyi että eikö burana kävis kun ei muuta ole. Hetken mietin hammasta purren ja tokasin ettei se käy. Äiti kysyi mikis. Mä siihen et: no kun susta tulee jo kolmannen kerran Mummi jos kaikki menee hyvin. Ja sitte äiti ojensi mulle panadolin ja sanoi: sainpahan uutisen puristetuksi ;DDDD Eli Äiti huijasi mua totaalisesti, tietäen etten kykene valehtelmaan. Kertoi aavistaneensa asian jo vko sitte, oli kuulemma unissa siitä hänelle kerrottu ja ennustajallakin oli käynyt ja hänkin oli sen ilmoittanut/nähnyt.. Eli minä totaalisen helppona nakkina olen tänään tullut huijatuksi. plääh ;D

Mutta oikeestaan kiva että on nyt joku kuka tietää. Ja äiti ei kerro eteenpäin kunnes annan luvan =) Ja äiti on ainut kelle edes kertoisin, tiedän lisäksenne, tietenkin ;)

Nyt syömään :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat