Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä lämpöistä vettä vauvalle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli siis sarjassamme tyhmiä kysymyksiä.. Kun olette antaneet vauvalle vettä tuttipullosta jota imetetään vielä, onko vesi keitettyä ja minkä lämpöistä? Voiko vettä säilyttää huoneenlämmössä keittämisen jälkeen ja antaa vauvalle silloin tällöin?

Kommentit (5)

Vierailija

Kyllä me asutaan ihan kerrostalossa joten ei tuu vesi kaivosta. Ajattelin vaan että se pitäisi keittää kun kerran tuttipullotkin täytyy.. No, keitin nyt ja on jäähtymässä kun vauva nukkuu. Katsotaan miten suu pannaan kun saa varmaan maistaa tänään vielä ekaa kertaa. Ajattelin että kun pojalle tulee useasti hikka vaikka olis just syönyt rinnasta, niin aina täytyy antaa uudestaan perään rintaa että hikka lähtis. Mutt toi vesi vois ajaa saman asian eli hikan poistoa varten ajattelin antaa..

Vierailija

Me ollaan tehty näin, että keitetään vesi, pistetään pulloon ja jäähdytetään kylmävesihauteessa huoneenlämpöiseksi. Ollaan säilytetty pulloa pöydällä ja sama vesipullo on käytössä yhden päivän ajan.

Meidän poika ainakin tykkää vedestä. Annetaan hikan yllättäessä, ison puklun jälkeen (joita ei onneksi ole ollut hetkeen) tai ihan muuten vaan. Poitsu (3,5kk) joisi vaikka kuinka paljon vettä, joten en anna kovin montaa kertaa imaista pullosta ettei pieni vatsa täyty vedestä.

Vierailija

oiskai se varmaan parempi keittää, aina varmempaa. mutta ite oon sen verran laiska että oon antanu hanasta suoraan. Ja niin kylmää ku vauva vaan juo, mutta eipä se kovin kylmää taho ottaa. Oon sitte saattanu tehä niinki et otan kylmää vettä ja annan vähän aikaa seistä pullossa, että lämpö tasaantuu.. eikä sille mitää oo siitä vedestä tullu. Et kai se on ihan ok. Mutta jos teille tulee vesi omasta kaivosta, se kai pitää keittää. Ja keitetty vesi kyllä säilyy pöydällä, huoletta ainaki sen puolipäivää.

Uusimmat

Suosituimmat