~~KESÄKERTTUJEN lauantai~~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitetaas uus pino...

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Hauska nimi tuo kesäkertut! oireista kysyisin teiltä kanssasiskot, että missä mennään? mulla on tänään melkein lakkaamatta tuntunut painontunnetta ja jomotusta alavatsalla. edellisinä päivinä myös, muttei koko ajan niin kuin tänään. hiukka kauhistuttaa, jos se on merkki monikkoraskaudesta... söin clomeja tähän kiertoon ja edellisessä samoin, jolloin tuli 3 munarakkulaa. 1 tai 2 ois ihan ok, mutta toivottavasti ei 3 sentäs oo hedelmöittyny. nooh, ultrassa selviää kunhan sinne asti jaksaa (1.11).

rauhallista lauantai-iltaa!

moisle ja minipumpeli 4+5

Vierailija

Meil olikin samoja ajatuksia ilmassa noista oireista. Kiva et muillakin on epäuskoa ilmassa, etten yksin kärvistele epätietoisuuden kanssa ;)

Mä tosiaan oottelen sitä alkuraskauden ultraa -> 10.11 vasta...

KRISSE, mäkin tykkään kirppiksistä :)

Marieela 4+6 (meinaa aina unohtua lopusta ;D)

Vierailija

Ei ole kiva jos ympäristö ei kykene iloitsemaan teidän onnesta. Ei luulisi heille kuuluvan kuinka ison perheen hankitte ja haluatte :/

Tsemppiä kuitenkin, ja kerrotte vaikka vasta sitte kun näkyy ;D Turhaahan sitä aiemmin kertoa jos eivät ilahdu. Saatte ainakin itse iloita asiasta ilman ympärsitön masnetavaa vaikutusta ;))

Onpas täällä hiljaista :) Hyvä niin, se tarkoittaa että on muutakin elämää ;DD

Nyt lähden ajelee maalle. Mukavaa vkonloppua kaikille =)

Vierailija

kattelees mammapakettia kelan sivuilta?

Mitä mieltä olitte?

Mun mielestä oli vähän poikamainen ja haalari ei mitenkään miellyttänyt väreiltään. Toivottavasti sais sen uuden paketin joka vaihtuu maaliskuulla toivottavasti se olis parempi.

Tänään aamu lähti aika hyvin käyntiin. Mutta kun olin kaupassa meinasi oksennus tulla. Onneksi sain juuri ja juuri pidettyä ettei tullut pukla. Ei olis ollu kyllä kivaa. Flunssan kourissa olen ollut pari päivää. Tänään alkaa kuume jo hellittää. Nuhaa on vähäsen vielä.

Ensi viikolla on se gynegologi kun raskausviikko onki jo enemmän kun luulin. Pitää kysyä jos ne vois yrittää uudestaan ääniä jos saisi vaikka sydänäänet kuulumaan tällä kertaa.

Lilli 81 rv 12+0 kait

Vierailija

Meillä siis on just samanikäiset lapset ja kaikki poikia! :) Jos nyt sais tytön...

Appiukko on sanonu jo ajat sitte, että ette kai te hullut enää tee lisää. Tosi kannustava olo! :( Mies on onneksi yhtä innoissaan tästä vauvasta kuin itekki ja hössää " ihanasti" ! Mulla on jotenki paljon seesteisempi olo tästä ootuksesta kuin yhestäkään aiemmin. Kaikki asiat on elämässä nyt niin hyvin!

Pahoinvointia piisaa, mutta plussauksen jälkeen eka päivä, etten oo oksentanu. Lähellä on ollu, mutta kuiteski. Rv 7+2 ja kaikki muuten hyvin! Tsemejä sullekin! :)

Vierailija

[color=red]Täällä kans yksi suht oireeton. Mahassa ei oo oikeastaan juuri mitään tuntemuksia. Farkut kyllä ahdistaa sen verran, että avasin ne juuri kun tähän koneelle istuin. Välillä tuntuu menkkamaisia kipuhäivähdyksiä, mutta todella harvoin. Väsymys on kyllä kova ja pitkin päivää etoo. Mäki tosin toivon, etten joudu tekemään tuttavuutta posliiniastian kanssa, koska mulla on hoidettava päivisin työ ja iltaisin kaksi rasavilliä poikaa.

Krisse: Ihana kuulla, että muillekin on tulossa pienellä ikäerolla kolmaskin lapsi. Meillä on nyt pojat pian 2v11kk ja 1v8kk. Silloin kun vauva syntyy niin esikoinen on 3½v. Eiköhän tästä jotenkin selvitä, vai mitä? =D

Mun vanhemmat ja sisarukset tietää mun raskaudesta jo nyt, mutta miehen vanhemmille meinataan kertoa vasta myöhemmin. Esikoinen täyttää joulukuun alussa 3v, joten ajattelin että jos sitten siellä kerrotaan. Luulen kyllä, että ne varmaan jo silloin huomaa, koska mulla on meneillän silloin rv12+. Mulla on alkanu maha näkyyn aiemmissa raskauksissa rv10 tienoilla.

Äsken käytiin pizzapuffetissa syömässä, joten nyt on olo kyllä senkin puoleen melko täys...eli pitänee vääntäytyä sohvalle levolle ennen saunaa. :)

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille kertuille![/color]

[color=blue][size=6]♥[/size][/color] Mirju 5+6

Vierailija

Kaikki, jotka on tympääntyneet omiin raskausoireisiinsa, niin pliis, lähettäkää ne tänne mulle ;-). On mulla kyllä jonkun verran ollut niitä omastakin takaa, mutta saisin itselleni varmemman olon, kun niitä olis enemmän. Onnistuneista raskauksista muistan aivan mielettömän väsymyksen. Tulispas nytkin sellainen! Ja etomista myös toivoisin pitkäksi aikaa. En ole kertaakaan oksentanut neljässä onnistuneessa raskaudessani (puhumattakaan niissä kolmessa epäonnistuneessa). Tässä yhtenä päivänä, kun oli tosi paha olo, ajattelin, että olispas toiveita herättävää, kun nyt oksentaisin. Jatkuva oksentaminen on varmasti todella inhottavaa, sitä en yhtään kyllä epäile, joten pelkkä pitkään kestävä etominen sopisi mulle mainiosti!

Vielä 20 yötä ultraan. Tein kalenteriin oikein sellaisen taulukon, että pystyn siitä suoraan katsomaan montako yötä on. Lasken siis öitä aivan kuin lapsetkin laskee, kun ne odottaa jotain oikein kovasti ;-).

Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille kesäkertuille!

neronja rv4+4

Vierailija

Aamu on pyörähtäny käyntiin ihan ku ennen raskauttaki...Ei mitään pahaa oloo ja ruoka on maistunu,IHANA OLOTILA. Ja heti perään epäilys ku ei oireile niin onkos asukki mukana hengessä......

Mies opetti pojalle " missä vauva?" ..toinen ensin nukkee näytti,sitte omaa mahaansa ja lopulta äitin mahaa...Onneks ei pahemmin osaa puhua... :)

Ihana viikonloppu tulossa.Mummulassa kummatki päivät ku pikkuveli tuli pitkästä aikaa käymään ja sehän meinaa äiteelle vapaata ku sillon on pappa ihan ykkönen!!! Äitin kans ehkä vaipan suostuu vaihtamaan,muuhunpa sitä ei tarvitakaan....

Suunnittelin tossa et ostettas sellanen " vauva masussa(?)" -kirja ja annettas mummun ja papan lukee se pojalle,hoksaisivatkohan....? ;o) Tosin ei vielä ku vasta sit 12vkon lähettyvillä.... Mummulle vissiin 50v yllätyksenä.....

Juu,huusholli näyttää ku pyörremyrskyn jäljiltä vaihteeks...Asialle pitäs vissiin tehäki jotain.....?!?

suhmura 7+2

Vierailija

Tein aamuyöstä viimeisen raskaustestini -> apteekinoma, ja 2 vahvaa viivaa pongahti ihan muutamassa sekunnissa ruutuihin. Eli kaipa se on uskottava raskaudestaan vaikkei juurikaan oireita ole. Menkkajomotuksia edelleen ja silloin tällöin (harvemmin) tulee sellainen hiukan etova olo. Muita oireita ei tosiaankaan taida olla. Krooninen väsymys olla on jo valmiina ;D

Tänään menen maalle mummolaan&vaarilaan lasten kanssa, mies jää tekemään yövuorojaan, joten saa sekin rauhassa nukkua huomisen ja maanantain. Ma mekin tullaan takas jo. Mutta mulla nettipimento iskee *ahdistaa jo valmiiksi* ;DDDD

JA pyytäisinkin palvelusta. Yrittäkää pitää aika ajoin tuo uusin päivitetty esittelylista pinnalla, niin mun on helppo sitte se päivittää ku palaan, kiitos kaunis. Toki voisin sen päivittää viel ennen ku lähen., katsotaan jos kerkeen :)

Mitäpä tässä muuta, oireita odotellessa. Miksi ne oireet tekee raskauden todellisemmaksi? Musta olis ihan kiva jatkaa oireettomana jos vain saisin siitä myös raskaanaolevan olon :/ Pelottaa jo valmiiksi ajatus jaksamisesta 2 lapsen kanssa jos/kun/ehkö jos tulee ne posliinipytyn halaamiset taas kehiin, yök ;)

Mutta nyt aamupalalle :)

Vierailija

Mulla ei kans muita oireita kuin pömppis heti, eli normaalifarkut jo ahdistaa.Toinen mikä ahdistaa erilailla on se , että miten ja koska asiasta ilmoitetaan kenellekin-kukaan ei vielä tiedä.

Meillähän tää juniori on nyt siis neljäs lapsi ja edellisetkään ei ole kuin 7, 5 ja 3 vuotiaita.Eli tavallaan hieman " hulluja " ollaan kun annettiin iltatähdelle mahdollisuus, joka heti käytettiin hyväks;)

Itse ollaan jo ihan onnemme kukkuloilla mutta ympäristön voivottelut jo ottaa valmiiks päähän varsinkin oman äitini kommentit tulee oleen vähemmän loistavia:(

Aloitan ryhmään tutustumisen näin valivalilla heti..sori!

Vierailija

kohta pitäis lähteä tyttöjen kanssa kirppikselle käymään, kun tuo isompi tytskä on ihan hulluna kirppiksiin... ja äiti kans :)

ei oo oikeen ollu mitään oireita nyt muutamaan päivään... paitsi tuo maha :o

miksi ihmeessä se turpoaa tuolla lailla??

oon tosi hoikka/laiha vaikka söisin mitä, mutta nyt toi maha tuntuu olevan hirmuisen pöhö...eilenkin kun menin nukkumaan ja varjo heijastui seinälle niin näytti ihan kuin oisin jo ainakin kolmannella kuulla menossa... outoa

onko muilla pöhöttynyt olo?

noniin nyt noi tytöt meinaa hermostua tuolla...ei enää kelpaa aamun piirretyt, kai se täytyy mennä ja kirjotella vaikka sitten taas myöhemmin

krisse, janina 2v11kk, mimosa 1v2kk +masu

Vierailija

Kävinkin itseni esittelemässä tuonne toiseen kesälistaan, mutta änkeydyn sitten tännekin.

Elikäs tänään aamulla testasin kaksi hyvin punaista viivaa apteekin omalla testillä. Esikoisen testaamiseen tarvittiin 3 testiä ja niistäkin yksi näytti negaa. Siksi en tätä raskautta edes epäile.

Oireetkin on hyvin samanlaisia kuin ekassa kerrassa, eli ei pahemmin oireita, Menkat vain loppui kertalaakista ja mä olen niin herkkä että oikein ottaa päähän :)

Laskettu aika viimeisten (erittäin säännölisten) menkkojen perusteella olis 23.6.06 ja viikkoja siis nyt 5+1. Juhannusvauvaa siis odotellaan, olo on epätodellisen onnellinen!!

Ja kakkonen nyt on tulossa, esikoiseni, suloinen tyttö, syntyi 04/04 on siis yli kaksi kun pikkusisaruksen saa. Mitään en ole vielä kenellekään tästä vauvasta kertonut. Periaatteella, kel onni on se onnen kätkeköön :) Ja kun tää tosiaan on niin alussa.

Mutta siis tälläistä...

Mukavaa lauanataita kaikille minun puolesta!

Helmis-06 rv5+1

Vierailija

Oireista täälläkin ollaan huolissaan, ihan menkkamaiset jomotukset selässä ja alaselkä muutenkin jotenkin ihan " poikki" , pelottaa jo että mitä tapahtuu tuolla masussa kun näin jomottaa :(.

Mutta muuten ihana vkl tulossa kun ollaan kerrankin koko perhe vapaalla yhtäaikaa, jees! Mä teen vuorotyötä ja oon usein vkl töissä, joten senkin suhteen tuleva äitiysloma on enemmän kuin toivottua! Saa olla lasten kanssa vaikkei se kotona olo mitään herkkua olekaan aina...ainakin kun muistelen aikaa kun esikoinen oli 1v.2kk ja kakkonen 1kk, huh, se oli meillä sellaista aikaa että vieläkin ahdistaa kun ajattelen. Tosin meillä meni kaikki niin penkin alle että...esikoinen oli (ja on edelleen) tosi päivävilli, kaipaa siis ihan älyttömästi toimintaa, ja kakkonen oli vaikea koliikkitapaus, huusi yöt 1,5viikkoisesta 8kkk ikään asti joka yö klo 01.00-04.00, se se oli painajaista!!

Nyt sitten haaveilenkin jostain ihanasta ruusunpunaisesta ajasta YHDEN vauvan kanssa... ;)

Kuja kun on noin sateista, mitähän sitä keksis ohjelmaa tänään ettei vallan mökkiydytä, eilen kun ei muuta tehty kun kaupassa käytiin...

t. mariadee 4+1

Vierailija

Mun mielestä oli ihan kiva paketti. Nyt ku katoin uudestaan, niin onhan siinä kyllä enemmän poikien värisiä vaatteita ku tyttöjen. En aiemmin tuota rekisteröinytkään kai sen vuoksi, koska meillä on kotona nuo kaksi poikaa.

Yhden kysymyksen voisin nakata ilmoille. Te joilla on jo kaksi lasta ja vielä samaa sukupuolta, niin haluatteko nyt sitten sen " puuttuvan" sukupuolen edustajan? Mulla on vähän ristiriitaisia tuntemuksia asiasta. Jossain vaiheessa ajattelin, että kun on kerran jo kaksi poikaa, niin ehdottomasti pitää tyttö vielä saada. Nyt ku oon raskaana, niin välillä ahdistaa ajatus siitä, että vauva olisikin tyttö. Miten osaan sitä hoitaa yms. ajatuksia pyörii mielessä. Ja kun nuo pojat on niin ihania, niin onko ne tytötkin? Hassua varmaan näin ajatella, mutta tällaisia mielessäni pyöritän. Ja mitä sitten jos tuleekin se kolmas poika, niin kaipaanko kuitenkin vielä tyttöä taloon? Meillä nimittäin tää kolmas on myöskin viimeinen lapsi...toivottavasti ainakin... ;))))

Että tällainen pieni lisäys äskeiseen.

mirju ja edelleen 5+6 :)

Vierailija

Täällä lisää epäuskoisia. Ei mitään oireita vielä. Eilen illalla tehtiin testi miehen kanssa yhdessä. Mies oli ihan onnessaan niin kuin itsekkin oon, mutta kyllä tämä päivä on silti mennyt miettiessä että onko tämä totta.

Kiva kuulla että muillakin on vähän ikäeroa muihin lapsiin. Itse aivan paniikissa mietin et miten selviää ku esikoinen vasta 1v 1kk ja tuntuu vielä niiin tosi pieneltä.... kyllähän tämä oli odotettavissa mut onnesti niin nopeesti. Mä varauduin pitempäänkin tilausaikaan... :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat