**MAALISMUSSUKOIDEN lauantaikuulumiset**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Tänne taas " pitkästä" aikaa, on ollut pikkaisen kiirusta..

Ensinnäkin, kiitos kaikille, jotka tapaamiseen jaksoivat saapua, oli kiva nähdä teidät livenä! Nyt on hauskaa lukea monien turinoita kun tietää millainen naama siellä kirjoittelee ;o)

To kävin Pohjolassa ja Tapiolassa vertailemassa, kumpaan kannattaisi ottaa vauvan vakuutus. Luultavasti Tapiolaan päädytään, se riippuu vielä joistain seikoista. Esim. siitä, nouseeko mun oma henkivakuutus (Pohjola) hirveästi, kun kotivakuutuksen ottaa pois ja siisrtää Tapiolaan. Sekavaa.. ;o)

Ja eilen pääsin kaikista huolista! Siitä, kun liikeitä ei ole vielä tuntunut. Eilen oli rakenneultra. Kaikki on kohdun sisällä mitä parhaiten ja istukka etuseinämässä air bagina vaimentamassa Helmerin potkuja. Siellähän se kyllä kovasti ultran mukaan potkiskeli! Ja 5 sormea näkyi!! IHanaa! Maha kyllä kasvaa hirveästi, ihmettelen vaan, milllainen se sitten maaliskussa on... Eilen illalla kun käytiin synttäreillä ja nähtiin monet kaverit pitkästä aikaa, hekin ihmetteli kuinka olen kasvanut kokoa ;o)

Mutta nyt voisin siirtyä lukemaan eilistä pinoa, eilen kun en kertaakaan koneelle ehtinyt..

Oikein leppoisaa viikonloppua kaikille!!

V+Helmeri rv 19+3

Vierailija

[color=Darkseagreen]mutta viesti katosi jonnekin bittiavaruuteen. Pääasiassa harmittelin säätä ja sitä, että meillä pihatalkoot. Pakko mennä. Flunssa ei vaan helpota. Neiti menossa illalla mummolle yökylään. Hauskaa päivää [b]lyytikille[/b] ja tyttärelle! [b]Lilylle[/b] suosittelin suonenvetoon magnesiumia ja nukkumista sukat jalassa. Uusi yritys illemmalla.

Monkey kuittaa =)

Vierailija

[color=Darkseagreen]Leffa katottu. Vuokrattiin sellainen komedia kuin Asuntoluokku. Ihan kiva katsella tollasta, jossa ei tartte olla niin täysillä mukana, että pysyis kärryillä. Tää flunssa ihan oikeesti vie multa voimat. Huomenna soitan kyllä heti aamusta terveyskeskukseen, jos olo entisellään. Maanantaina pitäis mennä töihin ja saa kyllä lääkäri kirjottaa sairaslomaa, jos olo jatkuu tällasena. En todellakaan jaksa mennä töihin tässä kunnossa. Koko ajan vaan yskittää, etenkin iltaisin ja nyt kun niistää, niin menee nenä ihan tukkoon, ei kulje henki nenän kautta ollenkaan. (vali, vali...)

Mies kotona ja käsi kipeä ja turvoksissa. Kämmenestähän se oli läpi mennyt se naula. HUI! Onneksi en nähnyt, olisin ihan varmasti pyörtynyt.

[b]Lilylle[/b] piti vielä sanoo, että kuulemma villasukat parhaat estämään suonenvetoa. Mullakin esikoista odottaessa veti monesti öisin suonta niin paljon, että katkesi ihan verisuonet ja aamulla muistona mustelmat pohkeessa. En sillon näitä kikkoja tiennyt, mutta nytpä osaan varautua, jos samasta vaivasta joutuu kärsii.

Monkey

Vierailija

kaupungille elokuviin jne. Vietän siis tytön kans koko päivän ihan kaksin. Mies jää tekeen rempaa ja lähtee illalla parille kaljalle.(lue vetää perskännit) Viimeyönä ei sattunut yhtään häpyluuhun mutta sillon edellisyönä sattui pienikin liikkeeni.

Potkut tuntuvat mullakin välillä tuossa navan yläpuolella ja molemmin puolin napaa vaikka kohtu onkin vasta siinä navan korkeudella..

Useimmiten vauvan liikkeet tuntuu kuitenkin tuolla vatsamakkaran alla. Mutta nyt valmistaudun neidin kans lähtöön. Mukavaa viikonloppua maaliskuisille.

T.Lyytikki rv 19+

Vierailija

[color=violet]Onpa taas viikko hurahtanut ilman vauvasivuja... Löhöilyn merkeissä mennyt anoppilassa ja äidin helmoissa. Tänään tultiin kotiin ja mies on hakemassa kaveriaan meille kyläilemään junalta.

Masussa asustelevasta kaverista ei paljon vielä kuulu, kovasti yritän iltaisin tunnustella liikkeitä, mutta en vielä uskalla sanoa mitään tunteneeni. Ens viikolla ois sitten keskiviikkona se ultra, jännittävää päästä näkemään tulokas! Vatsa tuntuu pikkuhiljaa muuttuvan yhä isommaksi, navan alapuolella on vielä kohtu ja mahamakkarat peittää vähän masua alleen. Kotona katselin muuten äidin äitiyskortteja n. 20 vuoden takaa. Kunhan raskaus tästä etenee, niin kiva vertailla esim. SF mittaa :)

En ole lukenut pinoja, joten en ole ollenkaan kärryillä mistä täällä on keskusteltu. Ehkäpä käyn vähän vilkuilemassa.

KYSYMYS: Onko kellään kokemusta kehdosta vauvan sänkynä ekoina kuukausina? Olis nimittäin ihana kehto tarjolla pinnasängyn lisäksi...

Suunnitteleeko kukaan häitä? Meillä olis häät tiedossa n. 2 vuoden päästä, mutta kun kaikki pitää melkein varata jo vuotta ennen häitä, niin on tässä jo mietintämyssy päässä paikan suhteen. Pienet häät tulee, max 30 henkeä. Ja budjettia ois kiva jo vähän hahmotella...

Tällaisin miettein ~cadavera~ rv17+6

Vierailija

Sairastuin eilen flunssaan niin että jalat alta. Töissä tuli kesken päivää ihan hömelö olo ja lähdin kotiin. Seuraavan kerran havahduin joskus illalla taas elävien kirjoihin, pieni kuume vei totaalisesti jalat alta. Onneksi meillä oli lastenhoitaja (miehen täti) koko päivän kun tytön päiväkoti oli kiinni, joten sain rauhassa levätä.

Tänään sairastui sitten mieskin. Vanhempani hakivat tytön yökylään jotta saamme levätä kunnolla. Tosi kilttiä. Mulla on vaan tosi ikävä jo meidän neiti uhmakasta, meinaa koko ajan itkettää. Hormonit kai ne täälläkin on vähän ylikierroksilla...

KEHDOSTA joku kyseli. Ei omakohtaista kokemusta, mutta yhdellä ystävälläni oli esikoisella vanha perintökehto. Kirosi sitä maailman epäkäytännöllisimmäksi vehkeeksi ;-) jalaksiin löi kuulemma aina pimeässä varpaansa ja selkä tuli kipeäksi kun vauvaa sai olla yhtenään nostamassa kehdosta ja laskemassa takaisin. Taisivatkin siirtää kehdon olkkariin, vauva köllötteli siinä usein iltaisin kun katsoivat telkkaria. Moni kaveri on kovasti kehunut sellaista vuokrattavaa ensisänkyä jossa on pyörät alla. Vastaava viritys kun sairaalassa, sellainen retro-henkinen valkoinen rautasänky korkeilla jaloilla.

SUKUPUOLESTA: Halutaan tietää, niinkuin viimeksikin. Ja luultavasti kerrotaan nytkin muillekin, ainakin lähimmille, etukäteen. Mulle ei ole koskaan oikein valjennut toi ' pidetään salaisuutena' juttu, koska ei sillä sukupuolella ole muille oikeasti mitään merkitystä, kunhan ovat uteliaita. Eli se siitä suuresta salaisuudesta. Ja itselle suurin yllätys on kuitenkin se itse persoona joka sieltä masusta syntyy, millainen tyyppi uusi tulokas on, ei se onko sillä pippeli vai pimppi :-)

Etenkin näin kakkosen kohdalla haluan tietää ihan käytännön syistä, pärjätäänkö vanhalla varustuksella vai täytyykö käydä vaatekaupassa jne. Ja voinko ostaa Tukholmasta sen makean oranssikukallisen Britaxin turvakaukalon vai en ;-)))) Ykkösessä oli kyseessä enemmän puhdas uteliaisuus ja se, että sukupuolen tietäminen teki odotuksen jotenkin konkreettisemmaksi.

Huh, ottipa voimille tämä pystyssä olo. Taidan kömpiä takaisin sohvannurkkaan peiton alle.

pipsukka 16+6

Vierailija

määrä sen kun kasvaa ; )) HEI APPELSSIINI77! Meillä sitten tasan saman verran viikkoja eli sullakin laskettu on kai sitte 18.3? Näin ainakin mulla menkkojen mukaan..Kiva sitten loppusuoralla " ottaa kisaa" kumpi aikasemmin saa vauvansa ; )

Olin tytön kans tänään kaupungilla. Käytiin madagasgar kattomas ja vähä soppailemas, syömäs jne. 6 tuntia oltiin reissus ja neiti kyl väsähti. Äsken pelattiin vielä muistipeliä ja kohta lämmitän meille saunan kun tuo mieskin lähti kaverinsa kanssa kaljalle. Kuopuksella menny hoidossa kuulemma hyvin kun soiteltiin. Huomenna sitten haemme hänet kotiin. Jotenkin kova ikävä häntä vaikka onhän aiemminkin yökylässä ollu mutta kait nämä fiilarit ny johtuu näistä hormooneista. NIISK!

Tänään taas kaupassa totesin että vauvalle vaikea ostaa mitään kun ei tiedä sukupuolta. Kaikki vaatteet niin joko pojalle tai tytölle tyylisiä. Nyt olen kuitenkin vakaasti päättäny etten kysy sykupuolta etukäteen ja rakenneultrakin on jo takana..Tai siis epävirallinen sellanen kun tehtiin jo rv 17+2. Kumpa jostain löytäs ihan sellasia tavallisia puuvillaisia potkareita mitä äippäpakkauksessakin on eli neutraaleja värejä. Löytyyhäön niitä tutan ym mutta maksavat maltaita..

Tais olla joku kyssärikin tänpäivän pinossa mutta en muista enään mikä se oli ; ) Vastaan siihen vaikka huomena.

Oliko se kyssäri just siitä sukupuolesta, että aiotaanko kertoa jos tiedetään. Jos tietäisin tai jos jossain vaiheessa saan tietää niin ehkä kertoisin parhaimmalle ystävällä mutta muille se jäisi salaisuudeksi syntymään saakka. Itsellä ihan poika fiilis, mutta sen näkee sitte.Viime raskaudessa meni mun veikkaus mönkää ; ) Molemmat tervetulleita. Nyt saunaa lämmittään. Moido!

Vierailija

Heissan! Vihdoin ja viimein sain itseni rekisteröityä näille sivuille. Olen jo pitkään (raskauteni alusta asti) seuraillut teidän mukavaa ketjua.

Pääsenkö vielä mukaan?!

Tänään tuli tasan 18 viikkoa täyteen, la 25.3. Ensimmäistä avomieheni kanssa odotellaan.

Terveisin:Elna ja masuasukki

Vierailija

Vahan navan ylapuolella on mullakin jo kohtu. Omasta mielesta siis ihan mielettoman iso maha :) Taytyy vaan opetella elamaan taman masun kanssa, kun tuonne maaliskuulle on viela aikaa..

Aamulla kavin joogatunnilla ja nauratti kun kesken keskittymisen ja hengitysharjoitusten tuolla kohdussa oli melkoisesti elamaa! Nyt alkaa nuo potkut jo tuntumaan saannollisesti paivittain, vaan ei hairioksi asti. Eli ainakin viela on saanut nukkua rauhassa yonsa.

Monilla tuntuu tuo rakenneultrakin jo olleen, mutta taalla viela odotellaan. Meilla laakari tuumaili etta odotellaan tuonne 21+ viikoille joten nain siis teemme :( Onneksi paasimme pikkuista viime viikolla vahan kurkkaamaan, muuten odotus voisi kayda sietamattomaksi.. 3D:kin ollaan vahan mietitty, kun niin monet ovat sita kehuneet. Tietaako kukaan milla viikoilla sinne kannattaisi menna?

Lastenhuoneen sisutusta ollaan mietitty myos. Ajattelin aloittaa maalaus/sisustuspuuhat joulu-tammikuulla, kenellakaan mitaan hyvia ideoita?

Mutta nyt syomaan...

Browniette 20+2

Vierailija

[color=Darkseagreen]Jospa tämä viesti tulisi perille asti, eikä katoaisi teille tietymättömille tuonne jonnekin bittiavaruuteen.

TERVETULOA joukkoomme, [b]Elna[/b]! Kyllähän tänne mukaan mahtuu. Nostelen tuota meijän " virallista" listaa, niin pääset halutessasi laittamaan tietosi sinne.

Meillä pihatalkoot nyt jo takanapäin ja masu täynnä hernekeittoa ja täytekakkua. *nam* Pitihän talkoissa vielä käydä niin, että mies oli nostamassa naapurin kanssa jotain aidanosia kaatopaikkalavalle ja kaatui ja naula meni käteen ja verta tuli paljon. Meijän neiti hätääntyi siitä ihan hirveesti (niin mäkin normaalissa tilanteessa, mutta nyt osasin olla rauhallinen neidin takia). Naapuri lähti sitten viemään miestä terveyskeskukseen ja mä jäin neidin kanssa pihaan selittämään neidille, ettei mitään hätää ja isä tulee kotiin, kun saa siteen käteen. Neiti vaan itki " miksi isältä tulee verta?" , " miksi isä kaatus?" , " miksi naula oli jätetty siihen?" " jääkö isä yöksi sairaalaan?" Samaan aikaan anoppi tuli hakee neitiä yökylään luokseen. Kovasti sain neitiä rauhoitella, että isällä kaikki kunnossa ja että isä soittaa hänelle heti kun tulee kotiin. Lopulta malttoi lähteä mummulaan. Oli raastavaa katsella, kuinka neiti vielä kyyneleet silmissä vilkutti autosta mulle. Nyt mulla rupee jälkihätääntyminen iskemään, kun olen yksin kotona. Tyttö on kyllä tosiaankin perinyt multa tän hätääntymisen jalon taidon.

Illalla meillä ois tarkoitus katsella jotain leffaa ja syödä tacoja, ihan vaan olla ja rentoutua.

Monkey ja mosse rv. 18+3

Vierailija

BROWNIETTE kyseli missä vaiheessa 3 ja 4D-ultraan kannattaisi mennä ja ainakin Helsingissä Femedassa sanottiin, että paras aika olisi rv24-26... Sillon kuulemma saa parhaimmat kuvat jopa kasvoista!! Itse ajateltiin mennä tossa joulukuun alussa sille kuuluisalle Brunolle, kun kaikki sitä niin kehuvat...

Lastenhuoneen sisustuksesta oli puhe ja itse ajateltiin laittaa huone valmiiksi tossa tammikuussa tai sitten jättää se vauvan syntymän jälkeen vasta, niin saa " oikean" väriset seinät... :) Kuitenkin meillä tää mun tietokone ja askartelunurkka on siihen asti vauvanhuoneessa kun vauva itse sinne muuttaa, eli varmaankin kesään asti ainakin...

ELNALLE kovasti tervetuloa joukkoomme!! :)

Torstaisessa pinossa oli GALLUPPIA:

1. Oletko naimisissa?

Kyllä, maaliskuun 23 päivä olisi 6 vuotis hääpäivä (LA 27.3)

2. Oletko nyt töissä/opiskeletko/hoitovapaalla/tms?

Töissä vakipaikalla

Sitten tapaamiseen... Mustakin toi CADDIEN ehdotus viikosta 46 olisi hyvä (vai muuttuiko se jossain vaiheessa vko 47?)... Työvuoroja meillä ei vielä niin pitkälle ollut, mutta toivottavasti nyt toistamiseen niin huono tsäkä käy etten pääse tulemaan!! Kiva olisi teidät kaikki tavata...

SUKUPUOLESTAKIN oli puhetta... Me halutaan tietää sukupuoli EHKÄ!! Vielä ei olla päätetty... Tuolla rakenneultrassa se tuskin selviää vaikka kysyttäisiinkin, joten vielä on ainakin neljä viikkoa aikaa miettiä mitä halutaan!! Kovasti haluttaisi tietää, niin olisi vaatteiden ym osto jotenkin helpompaa, mutta toisaalta olisi kiva säilyttää jännitys loppuun asti... Joku kysyi vielä, että kerrotaanko sukupuoli muille, jos sen selvitämme? Yhdelle parhaalle kaverille on pakko kertoa, mutta muilta pidämme sen salaisuutena...

Onko muilla muuten ollut pientä menkkamaista jomotusta näillä viikoilla? Mulla pikkasen tuntuu tuolla masussa, mutta oiskohan kyseessä kasvukivut? Vai harjotussupparit? Toivottavasti ei mitään vakavaa kuitenkaan... Hui!!

Nyt lähdetään keskustaan Stockalle ja sitten ulos syömään!! Mukavaa sateista lauantaita kaikille!!

Mellu

Vierailija

Hyvää lauantaita tosiaan kaikille! Mitäs teille kuuluu?

Minua vaivasi taas koko yön vähän väliä kova suonenveto jaloissa. :( Nyt sitten jalkoja särkee.. Ja selkää..

Niin ja minun piti mennä töihinkin tänään mutta jouduin soittamaan ja perumaan ainakin viikonlopun osalta työvuoroni koska aamulla heräsin kurkkukipuun ja kuumeeseen. :( Ei onneksi kova kuume mutta ei töihin kuitenkaan voi mennä. Nyt on sitten lämmintä mehua tullut hörpittyä ja Panadolinkin tuossa otin. Eli ehkä tämä tästä. :)

(.) tuntuisi kuitenkin kaikki olevan ennallaan. Nappo potkiskelee ja masu sen kuin kasvaa. :) Potkut tuntuvat minusta jo hirmuisen korkealla vaikka eipä tuo masu taida vielä olla kuin pikkuisen navan yläpuolella.. Tuntuukos muilla kuinka korkealla noi potkut?

Tänään oli iltapäivälle suunnitteilla visiitti miehen vanhempien luo mutta se nyt peruttiin koska minulle iski tämä flunssa. Mies lähti töihin hetkeksi mutta lupasi tulla iltapäivään mennessä takaisin.

Mutta nyt mä painun takaisin lepäämään. :) Mukavaa lauantaita kaikille!

Lily & Nappo 21+3

Vierailija

Tervehdys! Tässä olisi taas yksi uusi maalismamma liitymässä keskusteluihin. Olen parina viikonloppuna lukenut palstaa, mutta en ole vielä ehtinyt esittäytymään:

Me siis odotellaan nyt ensimäistämme. Ei olla naimisissa, mutta yhdessä on pyöritty 7 vuotta. Kihlat vaihdettin kesällä ja häitä on suunniteltu. Mutta päätettiin odottaa että saadaan tämä yksi iloinen perheprojekti vietyä loppuun ja sitten aletaan miettiä seuraavaa...

Viikot nyt 19+0 ja liikkeitä tuntunut parisen viikoa. Ensimmäiset " epäilyt" heräsivät joskus 17. viikolla, mutta sen jälkeen oli hiljaiseloa useamman päivän. Vasta nyt viime viikolla on liikkeet tuntuneet säännöllisemmin. Lähes joka ilta kun käy makuulle, alkaa vipellys mahassa samantien. Eikä sitä sitten malttaisi millään nukkua... Mullakin liikkeet tuntuvat välillä tosi ylhäällä ja joskus mietityttää mitä ne oikein ovat? Kun ei kohdun vielä sielä asti pitäisi olla.

Raskausaika on tähän asti sujunut melko kivasti. Alkuaikana ei hirveitä pahoinvointeja ollut, mutta väsymystä sitäkin enemmän. Nyt olo on taas melko " normaali" . Vain ristiselän kivut, turvotus jaloissa ja kovaa vauhtia kasvava maha hidastavat menoa. Varsinkin alkuaikoina mielialat heilahteli ja itku oli herkässä. Mies on onneksi jaksanut hyvin ymmärtää ja ollut muutenkin tosi paljon apuna kotona. Kumma miten sekin on nyt alkanut aikuistua... :) Joudun välillä tekemään melko pitkää työpäivää, joten tosi kiva päästä kotona vähän helpommalla. Olen siis töissä vakisopparilla. Raskauden jälkeen palaan samaan työpaikkaan, mutta tuskin samoihin työtehtäviin, mikä sopii mullekin vallan mainiosti.

Ihan kyllä ihmetyttää tuo mahan kasvu, kun se on varsinkin viimeiset pari viikkoa kasvanut tosi nopeasti. Housut ei enää mahdu maalle ja paidoista tulee pikkuhiljaa napapaitoja, kun vatsa pyöristyy. Ompelin jo itselleni sellaisen " tuubin" mustasta joustofroteesta, joten pitänee ottaa se käyttöön. Ja viime lauantaina kävin ostamassa ensimmäiset äityishousut + äitiyspuseron. Muuten olen ostellut kokoa isompaa, malliltaan väljää vaatetta, kun nuo äityisvaatteet on melko hintavia. Mulla on oma ompelukone, mutta vähän epäilen omia kysyjäni ommella vaatteita... olen käyttänyt sitä vain housujen laskeiden lyhennykseen tai verhojen suoran sauman ompeluun. Ja tuntuu ettei oikein ole aikaakaan.

Nytpä taidan ryhtyä lukemaan noita viime viikon pinoja, kun ei viikolla jäänyt aikaa. Hyvää lauanta päivän jatkoa kaikille!

Terkuin,

Appensiini rv.19+0

Vierailija

Kiitos sulle MELIKE77 tiedosta. Ajattelin varata sen ultran noille viikoille..

Hienosti toimittu MONKEY! En ole itse ollenkaan varma olisinko itse selvinnyt tilanteesta noin rauhallisesti............. Mutta ehkapa tama AITYS tuo tullessaan uusia piirteita :)

Palaamisiin taas!

Vierailija

Täällä on koko päivä otettu tosiaan levon kannalta. Kurkku on vielä kipeä mutta kuume laski. Ja nenä alkoi vuotaa tuossa päivällä.. Nessuja on mennyt puoli pakettia. :)

Monkeylle kiitos tuosta magnesium- ja sukkavinkeistä! Tuo magnesium on minulle tuttu rohto näissä vaivoissa mutta tuota sukkavinkkiä en ollut kuullutkaan. Täytyykin töistä napata purkki mukaan kun tästä tokenen ja pääsen sinne asti. :) Olen siis apteekissa töissä.

Joku kyseli kehdosta. Minullakaan nyt ei omaa kokemusta ole koska esikoisesta on kyse mutta ystäväni haukkui kehdon alimpaan maan rakoon. Kuten täällä joku muukin kertoi niin ystävänikin haukkui erittäin epäkäytännölliseksi. Kehto olisi niin idyllinen ja söpö pienellä vauvalla mutta meille ei kyllä kehtoa tule.

Ilta menee varmaankin töllötintä tuijottaessa ja aikaisin petiin. Jos huomenna olisi jo parempi olo. Mieskin piti lupauksensa ja tuli iltapäivällä töistä. :) Jos mä tästä kömpisin sen kainaloon katsomaan Haluatko Miljönääriksi ja sitten laittamaan jotain iltapalaa. Mukavaa iltaa kaikille!

Ja tervetuloa kaikille uusille! :)

Lily & Nappo 21+3

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat