HUHTISTEN viikonloppu

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (8)

Vierailija

edellinen pino:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5413285&p=2&tmode=1&smode=1

Tämä mamma lähti eilen illalla kaverinsa kanssa baariin juhlistamaan (purkamaan stressiä =)) talosta saatua tarjousta ja lähestyvää muuttoa ihan uuteen omaan taloon. Käytiin ensin syömässä hyvin ja sitten tanssimaan. Kivaa oli, itseasiassa oikein kivaa, vaan ei mammat tappin asti jaksa millään, olin kotona himppa vailla 3 sellaisessa ' pienessä sievässä' .

Isäntä oli hereillä, Kaapo oli itkeskelly koko yön (ummetusta veikkaan) ja valitteli kovasti väsymystään. Kaapo heräilikin siinä tunnin välein ja kitise aikansa ja rauhottui sitten unille takas. Puoli 8 aamulla pojalla oli jo silmät selällään ja huuteli sängystään ' ämmä..mam..mam..ämmä' ja tämä mamma pöljä sano miehelle että nuku vaa ku oli noi rankka yö ja nousin pojan kanssa ylös. No joha sitä äitisihmine jaksaa ku on 4 tuntia nukutti pätkittäin =). Nyt on poika ekoilla päikkäreillä, isäntä nukkuu yhä edelleen ja mie tässä...heh...missäs muualla. Noo...voip olla päikkärit tänää poikaa!

Kaapo käyttää pääasiallisesti aina bodya ja puolipotkareita, itse huomasin aikasempien lasten kohdalla jo sen että puolipotkarit on pehmeämmät (mukavammat ihoa vasten) eikä ne paina saumakohdilta jälkiä vauvaan kuin sukkikset. Puolipotkareitakin löytyy ainakin kokooon 90 cm asti.

Jaahas..poju heräs jo...eli mamma menoo....

ylipirteä tai -väsy ryhis ja ummella oleva Kaapo

Vierailija

...niin meidän tyttö heräs tänään jo klo 5:20 ja nyt onkin vetänyt sikeitä ulkona vaunuissa parisen tuntia. Kiva: ensin herättää kaikki ja sit menee ite takas nukkuun :-)

Oon ollut hyvin laiska kirjotteleen tänne, mutta seuraillut ahkerasti etenkin näitä huhtikuisten pinoja. Nyt en ole hetkeen täällä käynytkään, joten anteeksi jo etukäteen, jos " jauhan" juuri läpikäytyjä juttuja.

Meidän neiti on ollut 5-kuiseksi asti hyvä nukkuja, sekä yö- että päiväunet on nukuttu hyvin. Ja sitten se muuttui... Ei malttaisi millään mennä nukkumaan: huutelee melkoisesti varsinkin illalla nukkumaan laitettaessa, yleensä saa kannalla/silitellä puolisen tuntia (joskus kauemminkin) ennen kuin nukahtaa. Ja nukkuminen on katkonaista, heräilee yön aikana USEASTI, en pysy laskuissa mukana. Imetän 3-4 krt yössä. Laitan tuttia suuhun/silittelen useita kertoja yön aikana. Päiväunillakin (nukkuu 2-3 päikkärit) saa käydä tuttia antamassa yleensä monta kertaa.

Aloitettiin kiinteiden maistelu pari viikkoa sitten (toivossa, että nukutaan paremmin edes joskus). Muutama ruokalusikallinen päivässä jo meni, kunnes flunssa iski :-( Sitkeästi yritin tarjota vähän, mutta montaakaan suullista kiinteitä ei ole syönyt nyt muutamaan päivään, ja itkuhan siitä lopulta aina tuli. Eilen en enää edes tarjonnut... Eli aloitetaan vissiin alusta kun flunssa helpottaa.

Mites muilla nukkumiset sujuu? Entä kiinteiden aloittelu? Jos näistä on juuri keskusteltu, laitatteko linkin ko keskusteluihin, kiitos :-)

Meillä tytöllä sisällä yleensä päällä pitkähihainen body ja puolipotkikset/potkikset.

Kieppi ja " Ellu" (s. 27.4.)

Vierailija

Eipä tässä mitään, mies nukkuu vielä... Kyllä mäkin nukuin melkeen kahdeksaan kunnes lapset järjestäin heräili.

Mitä teidän vauvoilla on yleensä päällä, siis sisällä? Käytättekö vielä potkareita vai housuja vai mitä? Mä laitan vauvalle yleensä pitkähihasen bodyn ja sitten jotkut housut ja sukat ja siinä se. Potkarit olisi kyllä kätevämmät koska ne sukat vauva kiskoo heti pois ja imeskelee märiksi. Välilllä musta myös tuntuu että housut puristaa vatsaa. Harmittaa kun meillä on niin paljon ihania pitkähihasia paitoja joita ei tule juuri koskaan käytettyä, tuntuu että ne menee myttyrälle heti kun vauvaa nostaakin. Mekkoja tai hameita ei olla vielä yhtään pidetty, paitsi esikoisen mieliksi 10 minuuttia... Luulen että meillä bodyt on vielä pitkään käytössä. Esikoisella siirryin paitaan ja pikkareihin jo 8-kuisena, en oikeen tiedä miksi. Kakkonen taas melkeen 2-vuotiaaksi piti bodeja ja vieläkin joskus haluaa päälleen =)

Jep, nyt aamupalalle. Leppoisaa lauantaita huhtiksille perheineen!

Vierailija

Enpä ole taas ehtinyt kirjoittelemaan viikonlopun aikana. Oltiin hoitamassa Antonin kummien lapsia, päivä meni aika nopsaan kun touhusi neljän lapsen kanssa. Esikoinen meni isovanhemmille yökylään illalla, tänään olikin sitten kuumeessa. Siinähän se viikonloppu meni.

Vaategalluppiin. Yleensä Antonilla on sukkikset, pitkähihainen body ja verkkarit tai verkkarit ja sukat, riippuu miten kylmä/lämmin sisällä on.

Joku kyseli nukkumisista ja kiinteistä: Meillä ei kiinteitä ole vielä maisteltu, joten siihen en osaa vastata. Nukkuminen sujuu pääsääntöisesti hyvin, nukkumaan meno on aika vaihtelevaa, välillä Anton nukahtaa itsekseen ja välillä Anton huutaa unille mennessä, niin että naapuritkin kuulevat.

Ja laitan vielä oman gallupin: Mitä puette vauvoille ulos, näillä säillä?

Minä laitan: sukkiset, bodyn, usein vielä pitkät housut+paidan ja joko kevyt toppapuvun tai fleece-puvun. Jalkoihin töppöset, päähän ohut kypärämyssy+hattu ja tumput pikku käsiin.

Kiitos kaikille, jotka ottivat osaa suruumme

lähden hoitamaan meidän sairasta

T:Mareila+Anton 5kk

Vierailija

Meillä takana myös vähän rikkonainen yö.. Ja sitten Siiri herätti - tuttuun tapaansa - kakkavaipalla kuuden maissa. Kasilta mentiin jo uudestaan nukkumaan, mutta tyttö suostuikin nukkumaan vaan puolisen tuntia. Nyt kun sain juotuo pari kuppia kahvia, alkaa olokin olla jo parempi: nukutti niin vietävästi että olisin maksanut vaikka mitä jos olisin saanut vielä nukkua. Mies lähti aamulla töihin, joten ei auttanut muu kuin nousta.

VaateG: Siirillä on usein joko lyhythihainen body+college-asu, tai pitkähihainen body ja puolipotkuhousut. Puolipotkareista tykkään kans enemmän, kun sukat lähtee kokoajan jalasta. Sukkiksia pitäisi hommata, mutta meillä ei lattialla ihan tarkene pelkissä sukkahousuissa, sitten kun ilmat viilenee, voi sukkisten päälle laittaa jotkut ohkaset pöksyt. Tällasta tää on vanhassa talossa..Vaikka on ikkunaremppa tehty, tuntuu lattialla silti vähän vetoa. Saas nähdä miten talvella käy..

Mä taidan yrittää siirtää Siirin nukkumaanmenoa tunnilla-kahdella. Nykyään Siiri nukahtaa seiskan maissa. Musta on ollut ihana että illalla jää omaa aikaa, mutta nää joka-aamuiset heräämiset kuudelta eivät yksinkertaisesti sovi mulle!! Tai sitten pitäis vaan itse mennä nukkumaan kans aikasin. Eilenkin meni vähän yli puolenyön kun nukahdin, eikä sitten ole ihme kahden syötön jälkeen olla väsynyt kuudelta. Huoh, täytyy vielä miettiä. Mutta nyt olen jo päättänyt että ens viikolla joku yö MINÄ menen vierashuoneeseen ja mies saa hoitaa yösyötöt/-heräämiset. Ihanaa, pelkkä ajatuskin läpiyön nukkumisesta saa hymyn huulille. Miehellä on vasta sunnuntaina töitä, joten ihan hyvin voi jonkun yön uhrata. Mutta sitä en sitten tiedä miten räjähdyspisteessä mun rinnat on aamulla :) Ja ehkäpä siitä voisi ottaa ihan tavan, että kerran viikossa saisi nukkuttua kunnolla!

Tänään olisi ollut vauvauinti, mutta skipattiin se tällä kertaa. Ollaan molemmat vähän nuhaisia ja mieskään ei olisi apuna, joten levätään mieluummin. Eikä sinne edes kipeänä saa mennä, joten.. Pitää kyllä kylvettää tyttö illalla, kun viimeksi on kokonaan peseytynyt viikko sitten uinnissa.

No niin, taidanpa siirtyä taka-alalle..

-Vandelis

Vierailija

Lontoostakin.

Mina pidan Annalla yleensa kotona sukkiksia ja pitkahihasta bodya ja siina farkkuja, sammareita, lappuhaalareita yms housuja. Tai jos johkin mennaan niin usein mekkoa. Puolipotkareita en ole ikina osannut kayttaa ja tavalliset potkarit tuntuu jo liian " vauvamaisilta" vaikka Anna pienikokoinen onkin.

Kent, kaytan Annalla useinkin pitkahihasia normaaleja paitoja. Laitan vaan hihattoman bodyn alle niin ei nay napa eika nouse ylos niin helposti. Mekkojen kaytto varmaan loppuu hetkeksi kun tytto lahtee ryomimaan. Talla hetkella tuskin kaantyy ;-)

Hauskaa viikonloppua

K & A

Vierailija

Taas on pätkäyö takana. Onneksi on viikonloppu ja mies kotosalla. Taidan ottaa itsekin päiväunet kun tulee Ollin iltapäiväunien aika. Pitäisi ehkä hakea kellarista esiin vähän lämpöisempiä vaatteita nyt kun ilmat on alkaneet kylmetä. Ihanaa musta kun kohta saa vetää villapipoa päähän!

Meillä Olli on sisällä oikeastaan aina bodyssa ja sukkahousuissa. Sukkahousut on musta aivan loistava keksintö, ne ei purista ja pysyy jalassa ja on kuitenkin tiukat että ne ei haittaa liikkumista. Pojillekin löytyy ihan kivoja kaikkia missä on autonkuvia yms. Ihan parhaat sukkikset musta löytyy ihan noista prismoista ja sitten tarjoustalossa on kaikkia ihania kuviosukkiksia, eikä oo kalliita. Sitten kun lähdetään ulos niin joko haalari vaan päälle tai sitten jos mennään vaikkapa kyläilemään niin vedän verkkarit/housut sukkisten päälle niin pysyy nilkat lämpöisenä. Yhdessä vaiheessa yritin pitää verkkareita ja sukkia Ollilla kotona, mutta siirryin sit takas sukkiksiin kun sukat ei pysynyt jalassa tai jos pysyi niin ne painoi nilkkoihin kunnon jäljet.

Mulla alkoi eilen Ollin 6kk synttäreiden kunniaksi menkat. Oisivat saaneet olla vähän pidempään poissa. Mutta mikä positiivista mulla ei ole mitään menkkakipuja tai ei siis mitään tuntemuksia. Olin ihan äimän käkenä kun illalla huomasin että olikin housut veressä. Sopii mulle, siis tämä kivuttomuus.

juup, siirryn taka-alalle kun ei nyt oo ihmeitä kerrottavia.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Iira ja Olli 6kk+1 päivä

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat