...kun mies ei enää vaikuta haluavan lasta...

Vierailija

Olen nyt rv 14. Lasta olemme yrittäneet jo 1½vuotta, tuloksena ennen tätä on yksi keskenmeno. Lapsettomuushoidot olisimme aloittaneet tässä kuussa, mutta nyt ei onneksi tarvitsekaan.

Nyt tuntuu, että miestä ei yhtään kiinnosta eikä hän yhtään iloitse raskaudesta. Ennemmin pitää sitä taakkana ja esteenä meidän elämälle. En tiedä, onko hän lakannut toivomasta lasta jo ennen kuin tulin raskaaksi. Ei ainakaan ole mitään sanonut, eikä kyllä sano vieläkään.

Olen yrittänyt keskustella asiasta, mutta mies ei halua keskustella aiheesta kanssani ollenkaan. Olen suoraan kysynyt, että eikö hän enään toivokaan tätä vauvaa, ja olen epäsuorastikin yrittänyt kysyä. En vaan saa minkäänlaista vastausta.

Ja kun yritän puhua raskaudesta ja tulevasta vauvasta miestä ei voisi oikeastaan kiinnostaa pätkääkään aihe. Joko ei vastaa mitään tai yhdellä sanalla. Mies on selvästi sanonut, että tämä on minun lapseni, ei hänen. En ymmärrä tätä ollenkaan. Emme ole riidelleet ennen raskautta enkä ole todellakaan käynyt vieraissa. Olenhan minä tätä lasta toivonut jo pitkään ja hartaasti, ja varmaan omalla tavallani enemmän kuin mieheni. Minä olin meistä se, joka pettyi pahiten joka kuukausi kun kuukautiset alkoi. Mutta en minä yksin ole lasta yrittänyt, kyllä meitä oli kaksi!

Ensimmäiseksi, kun ilmoitin suuren uutisen, positiivisen raskaustestin niin mies vain sanoi " en pääsekään enään opiskelemaan."

Nyt 10 viikkoon emme ole vauvasta juuri puhuneet, aina kun yritän mies vain hymähtää eikä häntä selvästi kiinnosta. Minä kerron kyllä kaikki neuvola- ja ultrakuulumiset, mutta mies on tuskin edes vilkaissut ultrakuviin. Tuntuu aika paljon siltä, että minä odotan tätä vauvaa tässä parisuhteessa yksin.

Mietin, että mahtaako asia valjeta miehelle paremmin sitten, kun mahani alkaa kunnolla pyöristyä ja raskaus alkaa näkyä? Jos mies pelkää yhä keskenmenoa eikä vain osaa iloita asiasta. Miehellä on keskenmenoja takana edellisestäkin suhteesta.

Aina sanotaan, että asioista pitää jutella. Mutta ei yksin voi jutella parisuhteessa. Muutenkin tuntuu, että nykyisin kun yritän jutella aiheesta niin aina syntyy riita jostain ihan turhanpäiväisestä, ja muutenkin olemme riidelleet useammin kuin kertaakaan ennen.

Miksi mies ei voi sanoa suoraan mitä ajattelee niin pääsisimme vähän pitemmälle ennen kuin välit tulehtuu entisestään ja vauva on jo maailmassa!

Kommentit (1)

Vierailija

Mies suojelee itseään (meillä kaksi keskenmenoa takana).

Jos tulisin raskaaksi, mies osaisi tuskin iloita yhtään.

Kyllä se miehesi rakastuu vauvaan sitten kun se saapuu.

Ilmeisesti ovat traumaattisia kokemuksia myös miehille nuo

lapsettomuusasiat..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat