Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAALIS-05 kesäkuuhun!!!

Vierailija

Aurinko, aurinko lettuja paistaa, hauska ois auringon lettuja maistaa. Kiipeän puuhun, pistelen suuhun, loput voin heittää ukolle kuuhun. Sitten käyn minä nukkumaan, pikkuinen vatsani pullollaan.

JA EIKUN KURJUUTTELEMAAN!!!

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Viikonloppu taas vierähtänyt, ihan liian nopsasti!

Lauantaina olin kaverini vanhemmilla käymässä kun kaverini oli täälläpäin käymässä Tampereen suunnalta 3 lapsensa kanssa. Lapsia oli siis 5 mutta mukavaa oli vaikkakin tosi kiireistä ;)

Tämä päivä ollaan sitten sadetta pidelty. Kaivettiin esiin muovailuvahat sun muut sisäpäivän jutskat. Illemmalla käytiin kaupoilla ja sit tunti oltiin omalla pihalla hiekkiksella vaikkakin vielä sadetta vihmoi.

Korvapuustit: Meillä vauveli on kans nyt kunnolla lähteny ryömimään, on ryöminyt pikku matkoja ehkä pari viikkoa mutta nyt viikonloppuna vaihtoi jo huonetta. Peppu nousee tosi korkealle, luulen että kohta lähtee konttaamaan.

Unista sen verran että maalisneiti on aina ollut tosi huono nukkumaan. Kävi oikeastaan nukkumaan hyvin 2.5 vuotiaana, sitä ennen ollu enemmän tai vähemmän risaista. Herkkä tyttö, niin unissaan kuin muutenkin. Varsinaista syytä meilläkään ei ollut. Välillä "huudatin", välillä tassuttelin ja tein vaikka mitä mutta heräili silti. No nyt tämä toinen toistaiseksi nukkuu ihan ok, yleensä 1 herätys yössä mutta ei silloinkaan syö.

Heippa vaan!

Vierailija

Mekin piipahdimme välillä kotiin hoitamaan asioita ja pesemään pyykkiä. Moona nukkuu, pitäisi kohta herättää. Mimmi katsoo peter pania. Nyt on neitiä alkanut kiinnostamaan disneyn elokuvat. Tuhkimo on ihan lemppari ja bambi liian jännä.

Meille ei mitään ihmeitä kuulu. En saanut sitä työpaikkaa, se vähän masensi hetkellisesti. Moona on kuiva, jos ei ole pöksyjä jalassa. Osaa siis mennä itse pissalle. Tulis vaan nyt ne kesäkelit voitaisiin harjoitella pikkareilla ulkonakin. Pikkarit on kyllä kotona aina jalassa. Tavoite on saada tyttö kuivaksi ennen hoitoon menoa.

Huomenna mennään taas harjoittelemaan päiväkotiin. Sitten elokuussa aloitellaan.

Tel: herkuteltu on täälläkin. Vaakaa en ole uskaltanut mennä..sitten risteilyn jälkeen taas kuriin. Kävin mie aamulla juoksemassa. Koira vaan ei oikein pysynyt mukana.

Tämä taas jotenkin tökkii..milloinkohan saavat sivut kuntoon. Aika kauan menee..vai onko vika kenties käyttäjässä? ;)

Tuulia

Vierailija

Minne ne lämpimät kesäsäät hävisivät???Nyt on taas niiiiiin kylmä, että saa pakata ihan tosissaan vaatetta päälle ulos lähtiissä.Ja vettä! Sitä onkin nyt kaks päivää tullut melkein taukoomatta taivaalta. Alkoi niin mun harjoittelupaikassa kuin Juusokin täällä kotona käydä ylikierroksilla kun ei ulos päässyt. Tänään onneksi päästiin.

Mulla on nyt näyttöviikko menossa.Suht normaaliin tapaan työskentelen, vaikka kyllä se välillä takaraivoon hiipii ajatus, etä ns. tarkkailun alla, vaikkei mitään vahtaamista olekaan näytön vastaanottajalta.Ens viikolla on sit arviointikeskustelut ja torstaina istutaan takas koulun penkille ja alkaa uus jakso "hoito ja huolenpito. Ja loma häämöttää 9.7 alkaen...

Muutenpa meille ei kuulu mitään uutta,seesteinen vaihe uhmasta on menossa, kunhan vaan malttaa itsekin mielensä ja hermonsa. Hyvä niin.

Mutta nyt lähden ennen saunaa salille, Juuso on mummulassa kun mummu oli pyytänyt et josko voisi tulla.

Suohomppeli81 Juuso

Vierailija

Pitihän se jokin mennä mönkään tossa alotustekstissä...no hyvä jos naurattaa muitakin toi kurjuuttaminen...

Täällä satanut vettä koko päivän, nyt vasta illasta alkoi aurinko paistamaan.

Viikonloppu mnei hujauksessa. Lauantaina oltiin miehen sukulaistytön lakkiaisissa ja sunnuntaina tehtiin terassille laudoitusta. Juuso pääsi su:na mummun ja papan kanssa veneilemään ja olivat kalasteneetkin. Juuso sai ihka ensimmäisen kalansa, ahvenen. Ja kyllä oli polleeta poikaa, kun tuli kotio.

Mulla ois sit vika viikko varsinaista työharjoittelua jäljellä ja ensi viikolla ois sit näyttöviikko. Kunhan vaan arvioiva opettaja hyväksyisi vaan ton näyttösuunnitelman...ei ole vielä mitään ilmoittanut, kelpaako se.

Mutta nyt jää viesti lyhyeksi, Juuso palas ulkoilu reissulta. Suihku kutsuu....

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija

Töissä ollaan ja on ollut tosi kiirus ilta. Nyt hetkeksi istuin alas ja löysin tieni tänne palstalle : )

Soittelin kotiin tuossa pari tuntia sitten ja Henri siellä itki kun en ollutkaan kotona kun hän tuli hoidosta. Sit iskä kysyi, että miksi äidin pitää käydä töissä niin Henri vastasi "että äiti voi ostaa meille ruokaa ja leluja : )

Eelikin kaipaa mua mutta on iskän kanssa ihan rauhallinen ja sit kun taas näkee mut niin kilpailee Henrin kanssa mun sylistä ja yrittää työntää Henrin pois.

Älä Nasulina turhaan kanna huonoa omatuntoa imetyksen lopettamisesta. Pitkään imetit ja juuri ne tärkeimmät kuukaudet. Ole tyytyväinen itseesi. Vaikka tiedän, miltä susta tuntuu. Mä imetin Eeliä melkein 10 kk ja silti tuntsin huonoa omatuntoa kun lopetin imetyksen. En halunnut, että töissä on imetyksen vuoksi hankalaa. Eeli ei ollut moksiskaan kun tissi vaihtui pulloon. Päinvastoi, rupesi juomaan paljon enemmän ja nyt vetelee miehekkäitä annoksia maitoa. Varsinkin ennen nukkumaanmenoa haluaa paljon maitoa. Eilen meni 300 ml...

Mutta nyt taas töihin. Vielä 1,5 h ja sitten kotiin nukkumaan ja huomenna aamulla klo 7 takaisin : )

Kalamami, Henri ja Eeli

Vierailija

Me lähdettiin aamusta rannalle, kun tänään piti olla hellepäivä. Aurinko meni ihan tyystin pilveen ja alkoi jopa hieman tihkuttamaan vettä. Höh, niin kuin mie haaveilin koko päivän loikoilusta veden äärellä..nyt sitten ollaan kotona neljän seinän sisällä.

Eilen ja toissapäivä oltiin pappalassa ja siellä oltiin kaiken aikaan ulkona sekä mökin rannassa. Vesi on vaan miulle aivan liian kylmää..Tytöt kyllä tarkenee polskutella.

Viikonloppuna lapset menee yökylään mummolle. Me mennään helsinkiin isäni puolen serkkutapaamiseen, äitini puolen serkut tavataan yhteisellä Ihantalan reissulla myöhemmin kesällä. Mennään tutustumaan sukujuuriimme rajan toiselle puolelle. Niin harvoin nähdään, kun rippijuhlat, lakkiaiset, häät on jo vietetty. Ihan kiva juttu.

Elo on tällä erään aika mukavan leppoisaa, kop kop. Muuten nyt keskiviikkona oli ensimmäinen miun ns. terve päivä. Ei ollut pahaolo, eikä selkäänkään koskenut. Nyt kun saisi taas tuon liikuntapuolen käyntiin. Ärsyttää nämä stopit, kun sitten on taas niin hankalaa aloittaa alusta, mukamas.

Aloitetaan tekemään inventaariota tyttöjen lipastojen laatikoihin. Mie niin inhoon niitä, kun ne on täynnä sekalaista rojua. Meillä on yksi sellainen sekalaatikko, sinne pitää saaha tilaa. Ajattelinkin viedä nuo laatikostot mökille, ja tuoda tytöille miun vanhan perintökampauspöydän tilalle. Ehkä sitten myös alan metsästää pientä kirjoituspöytää, jos sitten piirrustukset yms tehtäisiin siinä eikä olohuoneen pöydällä. Sellasta siis.

Tuulia

Vierailija

Täällä sataa, höh. Minä kun niin toivoin auringonpaistetta, että oltaisiin saatu Jennan kanssa olla ulkona. Sisäpäivä tuntuu menevän kovin hitaasti.

Meille ei mitään ihmeempiä kuulu. Jenna on nyt käynyt toukokuun alusta saakka hoidossa 10 pv kuussa. Aika paljolta tuokin määrä tuntuu. Käytännössähän se tarkoittaa joka toinen viikko jopa kolmea hoitopäivää. No, toisaalta tyttö menee hoitoon mielellään ja niinä päivinä minä saan sitten kotona isompia hommia tehtyä. Kotipäivät me sitten ollaankin vain leikitty yhdessä ja kulutettu aikaa. Sitten kun vauva syntyy, niin arkihan menee uusiksi kokonaan.

Mulla on perjantaina aika äitipolille, silloin päätetään synnytystapa. Viime viikolla neuvolassa oli th kyllä sitä mieltä, että sektioon menee. Katsotaan nyt sitten. Vauva on ilmeisesti aika iso ja perätilassa, joten on todennäköistä, että leikkaavat. Minä vaan kovasti olisin toivonut sitä alatiesynnytystä.

Ajatella, että juhannukseenkin on aikaa vain vajaa pari viikkoa. Olosuhteiden pakosta me vietetään juhannus ihan vain kotosalla. Tähän saakka ollaan aina oltu mun vanhempien mökillä, mutta nyt ei uskalla lähteä, jos vauva päättäisikin syntyä sponttaanisti. Ajomatkaa kun synnytyssairaalaan tulisi tuskastuttavan paljon.

t. Marju, Jenna ja masuasukki 35+4

Vierailija

Huhhuh, viikko on jo kohta puolivälissä, ihanaa! Jotenkin ei jaksaisi näitä vikoja työviikkoja ennen lomaa... Vielä pitäisi jaksaa viikko yli juhannuksen... Onneksi on vähän vajaita viikkoja, tämäkin viikko vain 4 päivää töitä. Pieni pelko vaanii takaraivossa, että loma-aikoja joutuu vielä rukkailemaan, kun meidän kirjailijat ovat vähän myöhässä ja kirjat pitäisi saada ulos... No, pidetään peukkuja, että saan pitää lomat (yht. 6 viikkoa, ihanaa!!!) suunnitellusti.

Meillä taas tämä ilta oli yhtä tappelua - minä en tällä kertaa hermostunut, mutta muksut tappelivat keskenään ihan koko ajan. Rasittavaa. Välillä on näitä päiviä, että ei kuulu mitään muuta kuin huutoa. Toisina päivinä leikkivät sitten kivasti keskenään. Mutta tämä ilmeisesti on sitten se sisaruuden koko ihanuus, juttelin nimittäin tänään työkaverini kanssa. Hänellä on kaksi tyttöä, muutaman vuoden vanhempia kuin meidän muksut, ja tappelevat kuulemma ihan samalla lailla... Että ilmeisesti tämä ei mene ihan heti ohi ;-)

Kualla onkin edessä ihana viikonloppu. Minäkin välillä haaveilen, että saisi olla ihan rauhassa pari päivää, mutta ei taida meillä onnistua...

Jahas. Mies tuli golf-kentältä kotiin, joten pitää lopetella. Palaillaan!

Terhi&muksut

Vierailija

Tulin taas pistäytymään, tai onhan edellisestä visiitistä jo taas aikaa..

Nyt on aikaa naputtaa kun olen kotona sairaslomalla, 4 päivää olin pienessä kuumeessa ja armottomassa yskässä. Eilen sain kuurin poskiontelontulehdukseen ja nyt parantelen sitä kotioloissa. Ylitin eilen ihteni huuhtelemalla nenäontelot nenäkannulla. Oon kammoksunut sitä aina ihan järjettömästi, mutta nyt lääkärin läksytyksen jälkeen suorastaan pakotin itteni siihen. Ei ollut onneks niin kamalaa kuin luulin ja olokin helpotti :)

Näpsä on ollut viime aikoina (kop kop) terveenä kun ei olla lähetty laskemaan astmalääkitystä. Uhmasta on ollut puhetta. Täällä se ilmenee pääsääntösesti ruokapöydässä ja nukkumaanmenoissa. Nyt meillä harjotellaan yökuivaksi ja nukkumaan yöt heräilemättä muuta kuin pisulle. Mites muilla, muistaakseni aika moni maalislapsonen on jo yökuivakin???

Oma raskauskin voi ihan mukavasti, kai. Tunsin liikkeet jo rv12-14, kunnes siiten pari viikkoa on olut ihan hiljasta. Töissä saan onneks taristettua sydänäänet jos arveluttaa ja siellähän se pikku sydän on kivasti jumpsuttanut. Ja eilen lääkärissäkin mainihin liikkeiden häviämisestä niin lääkäri hommas välittömästi huoneeseen dopplerin ja kyllähän se sydän sielä hyvin kuului pumppailevan :) Eilen illalla ja tänään olen taas ehkä tuntenut jotakin pientä liikettä. Pahoinvointi on helpottanut vähän, iltapäivisin on tunti ruokailusta edelleen sellanen tunti-pari järkyttävää yökötystä. Näpsästähän oksensin rv30 asti eli ehkä tää menee vähän vähemmällä.

Juhannuksena alkavaa lomaa ootan kuin kuuta nousevaa, lähetään miehen kans Kreetalle häämatkalla viikoksi KAHESTAAN! Tähän asti pisin ero Näpsästä mulla on ollut 4 yötä joten jännittää vähän. Näpsä pääsee maalle mummolaan, joten siellä hänellä on onneksi puuhaa niin ettei varmaan meitä ennätä kaipailemaan kuin iltaisin ja öisin korkeintaan.

Mutta nyt menen pötkölleen kun tyllerökin on päiväunilla.

Terkuin Miuqu rv 16+5 ja Nti Näpsä

Vierailija

Oli kiva kuulla Vupiistakin =)

Meilläkin viimeinkin asustaa edes yksi vaipaton lapsi :)

Maalisneitihän teki pissejä pottaan jo reilu 1 vuotiaana. Sitten kun lähden töihin niin se _vaan_ jäi eikä hoitaja ollut asian suhteen kovin aktiivinen. Voimakastahtoinen tytteli sit vaan päätti että hän EI tee pissejä pottaan eikä pönttöön. Eikä tehnyt ennenku n. 2 viikkoa sitten. Tultiin suihkusta ja huomasin että neitiä pissittää. Itkun kans mentiin potalle ja sen jälkeen ei ole vaippaa tarvinnut. Yöksi olen laittanut vielä mutta meinasin kesällä jo kokeilla muovifroteen kanssa nukkumista.

Miusta tuntuu että tuokin asia jotenkin helpotti neidin vaikeuksia....ei oikein tienny onko iso vai pieni tyttö :))) Pienihän tuo toki vielä on mutta nyt itsetunto sai roiman noston ylöspäin. Hoidossakin olivat oikein taputtaneet neidin pissaamisille. Kakka sitten taas on hiukan hankalampi. Pyytää aina vaippaa ja jos en sitä laita niin tekee housuun. Ummetuslapsi kun on niin hyvä kun edes johonkin. Luotan siihen että kerran kun saadaan sekin tehtyä pöntölle niin homma luonaa jatkossakin.

Sorry, tästä tuli aika yksioikoinen viesti =)) Täytyy mennä!!

Vierailija

Niin..alkoi tuo Suohomppelin viesti hymyillyttämään. Loruttelin sen maalisneidillekin =)

Tänne ei kuulu mitään uutta, remonttia ja kesän suunnitelmia. En muista kerroinko jo että viedään maalisneiti muumiristeilylle siljalle. Sit ukon kans tehdään kaksin reissu Helsinkiin (vau, meidän etelän loma!! =)) ja sit mökkeillään. Onneksi lastenhoito onnistuu hyvin. Toinen jää kotiin ja tänne tulee luottohoitaja (siskoni tyttö) ja toinen menee äidilleni. Äiti ei vielä jaksa molempia kaitsia, ikääkin kun hällä jo on.

Meillä tais loppua imetys :( Tai no...vähän sinne päin ehkä yritinkin ohjailla. Kaikki alkoi siitä kun Kiira pureskeli ensin toisen rinnan ja sit vielä toisenkin. Imetys todella sattui ihan pirusti, on se verran pippurinen neiti että huh huh! No annoin pari pvää korviketta ja tissiä vaan pari kertaa + öisin. Nyt ei maitoa enää kauheasti tulekaan. Ajattelin että imetän yöt + iltanukutuksen + aamumaidot. Päivällä sit enimmäkseen korviketta. Mutta 7kk imetin ja olen ylpeä siitä! :)

Kuullostaa ehkä itsekkäältä mutta noitten kesän reissujenkin takia yritän vähentää imetystä. Ei tarvitse sit pumppailla pitkin lomaa :) Joka on peräti 1 vrk:n mittainen.

Maalisneiti on oma tahtova itsensä, joka ei vaan tee potalle oikein mitään. En kohta tiiä mitä ton homman kans tekis.

Niin ja minä olen myös hermoni menettävää sorttia äitinä. Ei vaan pinna välil kestä. Mutta sit kyl pyydän anteeksi jos turhaan olen kiukutellut maalisneidille/karjunut. Samoin tekee hän.

Parantumisia Tuulian perheeseen. Kummallista kun nämä taudit vaan jyllää. Meillä 3 vatsatautia puolessa vuodessa joten ei kiitos enää ainakaan sitä.

Nyt kirjaa hetki ja sit aakkimaan.

Hei vaan!

T: Nasulina ja tyttelit

Vierailija

Mies tulee pian kotiin töistä, mulla on tälle iltaa vielä kosmetologi (ensi viikolla matkaamme hääjuhliin, joten pitää hyvissä ajoin alkaa huolehtia ulkonäöstään ;)) ja sitten ehkä uimahalliin hetkeksi.. ennen kuin pistävät ovet kiinni pariksi kuukaudeksi. Esikoinen on just oppinut uimaan (!) uimakoulussa ja haluaisi kovasti näyttää taitojaan isälleen.

Tulin oikeastaan maksamaan laskuja, mutta olenkin tainnut viime laskunmaksun yhteydessä repiä maksettujen laskujen ohella myös avainlukulistan.. en siis menekään pankin sivuille.

Terhi: Ihan samanlainen on meidän 5v. Hänellä on tikku sormessa (ihan pieni) ja sain siitä osan pois - voi sitä huutoa! Nyt hän tsemppaa että ottaisimme loputkin. Pari päivää on sitten tsempannutkin. olisiko nyt viides päivä menossa... Tää hammasjuttu on meillä vielä edessä, sillä yksikään hammas ei heilu.

Kesäloman kolmas viikko jo menossa ja olen hirmu väsy yhä edelleen. Olikohan aika rankka kouluvuosi? Jotta kyllä täälläkin äitee välillä kilahtaa poikien riehunnoille... Hiljalleen olen "oppinut tavoille" ja joskus sentäs mietin hetken ennen kuin rähjään ;)) Ja jos tuo sade loppuisi niin voisi aina laittaa pojat ulos juoksemaan. Meidän lähelle muutti yks perhe jota en hirmu hyvin tunne, mutta se nainen on kommentoinut sekä mulle että miehelle, että aina kun hän näkee meidän jätkät, ne juoksee. Että osaakohan ne kävelläkään? Kyllä ne sentäs joskus kävelee... ;)))

Nauttikaa Suomen kesästä (hih) ja ystävien ja perheen seurasta! Terveiset sateisesta Kainuusta!

Pippandii

Vierailija

Luin liian nopeasti Lehtovin viestin! Niin siis bussimatka teilläkin tiedossa =)

Mie aattelin et kirjoja, piirrustusjutut ja evästä mukaan, eiköhän niil johonkin asti päästä =)

Vierailija

Toivottavasti säät suosivat tai ainakin sisällä riittää tarpeeksi viihdykettä niin, etteivät lapset hypi seinille. Vähänkö kateellisena luin Minin kuvausta rippikirkosta. Mulla jo rupeaa omakin takamus kiehnäämään penkissä tuossa ajassa. Muistan lapsuudesta painajaismaisena kaikki jumalanpalvelukset, jotka tuntuivat kestävän ikuisuuden. Äiti kehotti laskemaan kattokruunujen kynttilöitä, mutta kyllä siihenkin kyllästyi. Ei meidänkään maalislapsi mikään mahdoton riiviö ole, muttei kyllä jaksaisi istua paikallaan noin kauaa. Kello viiden lastenohjelmistakin jaksaa katsoa ehkä puoli kuuteen asti, ja pyyhältää sitten muihin puuhiin.

Taidan tästä pyyhältää minäkin, kun ei mitään asiaa ole!

korvapuustit

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat