Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KESÄMAMMAT VIIKONLOPPU

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Laiton tässä uuden pinon viikonloppuun niin on helpompi löytää!

Ooteko muuten käyny jo katsomassa mammapakkausta kelan sivuilla?

Mun mielestä sen haalarin väritys on ihan hirvee. Niin kun viime kerrallakin paketissakin. Ystävän pojalla oli ihan hirvee haalari. Taitaa jäädä meillä käyttämättä! Muutenkin oli aika poikamaiset värit. Toivottavasti sais sen uuden paketin ja siinä olis vähänparemmat värit ja hienompi haalari,mutta pitää tietty olla tyytyväinen siihen mitä saa. (mun tuurilla saan ton mitä en halua)

Ajattelin vain että mitä mieltä muut ovat?

Kommentit (10)

Vierailija

Se äitiyspakkaus vaihtuu vissiin joka vuosi niin että se kerkeää hyvin vaihtua ennen kuin me se saadaan. Loppuvuodesta julkaisevat vissiin taas sitten sen uuden pakkauksen. Vanhaa pakkausta jaetaan niin kauan kuin sitä riittää.

Vierailija

Eilen siis plussasin ja la ois 28.6..täällä nyt ainakin zatu oli tuttu..

Esittelen eli minä 28v ja mies 27v. Esikoinen syntynyt 30.3.2005,eli tulee kohta 7kk. Asustellaan Kymenlaaksossa.Perheeseen kuuluu myös kaksi leonberginkoiraurosta.

Meinaan muutes neuvolaa soittaa jo huomenna.Haluan mennä sinne vaakaa,jotta tiedän paljon painan. ;) No,neuvolantäti osaa tätä uutista odottaakin..

Tuulia rv 4+4

Vierailija

[color=violet]Minne kaikki ilmottautuneet mammat on kadonnu?

[color=darkviolet]Ei oo vielä tullu eksyttyä kelan sivuille. Enkä jaksa muistaa millon se aina vaihtuu. Vähän on sellanen tunne, että se kerkee vaihtuu ennen ku me sitä tarvitaan.

Mä oisin halunnu sen violetin mikä oli tässä joku vuos sitte vai toissa vuonna. Aina tai tosi kauan oon tykänny violetista. Tytön paketissa oli vihreä haalari ja se jäi käyttämättä, kun oli niin iso. Lainasin systeriltä keltasta äippäpaketin haalaria. Oli hyvännäkönen ja samoin tuo vihreä on ainaki mun silmään.

Varmasti otan nytkin pakettina avustuksen, vaikka hyvässä kunnossa edellisen paketin vaatteet onki. Mun mielestä on niin ihanaa sit tutkia paketin sisältöä ja muutenkin on tosi hyvä, että moinen avustus on olemassa.

[color=violet]Jahas pitänee hakea lisää puita uuniin. . .

Vierailija

Tämä viikko on ollut syyslomaa ja se on menny reissatessa. Suun sain pidettyä kiinni, niin ettei sukulaiset saaneet vielä tietää tulevasta vauvasta. Viikkoja kun on tähän tietoon vasta 5+6 (LA 19.6) niin ei vielä kauheesti viitsi ilosanomaa levitellä, tiedätte varmaan..

Mä en kyllä oikeen tiedä että mihin ryhmään sitä kuuluu, kun oon näköjään kaikkiin mahdollisiin kesäkuun ryhmiin jo ilmoittautunut, mutta ei kait se niin vaarallista ole.

Pahoinvointia ei juurikaan ole, mutta rinnat on olleet kipeet jo monta viikkoa ja tänään rupes alaselkäkin vihoittelemaan. Johtuuko raskaudesta vai liiasta nukkumisesta, sitä en tiedä. Ekan neuvolankin varasin ja se on 8.11. Vähän jänskättää kun tuo esikoinen on jo 4v 1kk, niin edellisestä kerrasta on jo aikaa.

Nyt täytyy mennä saunan lämmitykseen, mutta poikkeanpa taas joskus

Quest955 5+6

Vierailija

ainoat täälä palstalla jäljellä. Koklasiks laskee la pesun laskurilla.

(http://pesu.come.to/)

Mulla siinä on kuukauden ero lasketuissa ajoissa. Taulukon mukaan on sama minkä ne sai neuvolassa ja laskurin mukaan on sama jonka itse sain.

Juttelin mieheni kanssa siitä maksullisesa ultrasta. se oli kans sitä mieltä että jos en saa lääkäriltä tiistain aikaa niiden ultraan niin tilaan sen yksityiseltä. Maksaa 109€ on aika kova hinta mutta kait se on sen

väärtti ainakin sitten tietää millä viikoilla ollaan menossa ja että kaikki on kunnossa.

Täälä on satanut lunta koko aamun. Pitäisi lähteä kohta miehen kanssa ulos vaihtamaan talvirenkaita niin saisi samalla ulkoiltua. Kyllä on ollut todella huono olo. Pitää nyt yrittää vain tsempata. Pelottaa vaan että kuinka menee huomenna töissä.

Vierailija

kauhea raudan maku on koko ajan suussa! Ei tiedä millä se lähtis, yök.

Kyllä mäkin sen paketin otan kun mun äidillä ja anopillakin on kans tallella vieläkin osa vaatteista ja makuupussit niitä on niin kiva vieläkin

katsella. Totta on ettei saisi valittaa vaatteista kun ne ilmaiseksi saa, mutta kuitenkin jokus tuntuu että ne jotka valitsevat ne vaatteet sinne ovat jotain +50.

Mullakin on iso pino ommeltavia verhoja mutta en ole jaksanut nyt oikein ommella. Pikkusen sänkyynkin olis leppiskangas valmiina mistä tulee päiväpeitto ja samasta puuvillasta aioin päällystää sängynpehmusteen. Ajateltiin ottaa miehen vanha häkkisänky kun on niin hyvä kuntoinen, ehkä maalataan se vain toisen väriseksi. En oikein vain osaa vielä päättä väriä, en haluasi perinteistä valkoista.

Oletko jo sortunut ostamaan pikkuvaatteita? Mä en voinut olla tilaamatta hm:ltä yhtä sulosta nalle puh bodia. Otin ruskeen niin se menee molemmille. mulla on aivan uskomaton vimma jo ostella kaikkee vaikka ei vielä oikein sais. pitää nyt yrittää hillitä itsensä ainakin siihen rv 13:sta. Mutta voin sanoa että vaikeeta tulee olemaan.

Sitten seuraava ongelma on pikkujoulut jotka lähestyy kovaa vauhtia! Mulla ei ole mitään vaatteita sinne kun mikään ei mahdu päälle. Tulee oikeen tuskainen olo. Työkaverit tilaili jo kaikki iltapukuja juhliin ja ihmetteli miksen minäkin jo tilaa. En silloin vielä hallunut kertoa raskaudesta niin oli pakko sanoa valkoinen valhe että mulla on varmaan jotain kotona. Oli vähä tiukka paikka :(

Vierailija

[color=darkviolet]Ninni, toivotaan että kolmas kerta toden sanoo :)

Itsekkin vielä hyvin epätietosena täällä istuskelen, kun ei voi varmaksi tietää mitä masussa on. Ja vasta ens kuun 14 päivä on neuvolassa käynti eka kerran.

[color=violet]Tuulia, täällä on Kesäkertut ja sitten tämä kasautuma. Täällä on tosi hiljasta. Kun minä etsin kesäkuulaisia huomasin ensin tämän kasan tai sillon ei ollut vielä varmaa onko tämän nimi kesämasut vai mammat. Sen jälkeen huomasin vasta kertut. Pidin heitä ihan omana ryhmänä, koska heitä parveilee jo kuumeilupuolellakin.

Vierailija

[color=violet]Mä en kyllä haluaisi kerttuihin, kun jotenkin olen heidät pitänyt aina omana ryhmänään. Anteeksi, tiedän kyllä, että sinne saa mennä vaikkei ole kuumeilu-puolella heissä ollut. Ja kun siellä porukkaa on ihan hirveesti niin olisi ihana, jos olisi vähän pienemmässä mittakaavassa toinen sakki.

[color=purple]Pesun laskurilla saisin 18 päivän, mutta kun mulla kierto on kai 31 niin Oulun laskurilla sain mielestäni oikeamman LA:n eli 21. 6. Katotaan nyt mitä ne sitten neuvolassa tuumaa.

[color=violet]Kävin Kelan sivuilla, ja tässä linkki koko äippäpakkauksen kuvaan:

http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/alias/11373_01I/$File/11373_01I.jpg?OpenElement

Onhan tuo haalari vähän erikoisen värinen, mutta tiedä miltä se sitten luonnossa näyttää. Mutta yhtä kaikki otan pakkauksen on se sitten minkä värinen vaan.

[color=purple]Mä tyydyn niihin ultriin mitä neuvolan kautta on. Ja jos mulle taas tulee raskauskutina niin masua kuvataan joka kerta loppuajasta. Joka toinen viikko oli aina lekuriaika ja aina ultrasivat, että kaikki on varmasti masuasukilla hyvin. Toivon vaan hartaasti ettei kutinaa nyt tule. En toivoisi sitä kenellekkään.

[color=violet]Tilasin sitten anttilasta jouluverhot olkkariin. Ja nyt on sitten hankittu ensimmäinen joululahjakin. Tästä se lähtee ;)

Vierailija

Esittäydyn nyt sitten kesämammoihin siinä toivossa että saan täällä pysyä loppuun saakka. Tällä kertaa on jotenkin varmempi olo kuin kahtena ekana kertana niin uskallaudun jo tännekin kirjoitella.

Pieni esittäytyminen siis paikallaa: (Zatu jo minut tunteekin tuolta Tammikuussa alottaneiden puolelta).

Ensimmäistä alettiin touhuilla tammikuussa ja pari kuukautta sitten meni ennen kuin keksittiin kaikki jipot. Plussasin ekaa kertaa äitienpäivänä, mutta raskaus todettiin myöhemmin rypäleraskaudeksi sitten plussasin (tuosta rypäleestä tietämättömänä) heti seuraavasta kierrosta, mutta ilmeisesti kroppa ei ollut valmis uuteen ja sain varhaisen keskenmenon viikolla 6 (heinäkuussa). Sitten sainkin raskaaksihankkiutumis kiellon jotta saadaan HCG:ta seurattua, jota nyt sitten rikottiin aloittamalla yritys kuukautta aikaisemmin mitä lupa oli (eihän me nyt voitu aavistaa että heti taas tärppäisi).

Asumme Espoossa omakotitalossa kahden kissan ja yhden pikkukoiran kanssa. Naimisiin mentiin kuukausi sitten ja häämatkallakin oltiin.

Laskin tuon LA:n OYS:m laskurilla ja sain tulokseksi 29.6. ovulaation perusteella. .. ja siihen viittaisi myös tuo aikainen plussa jo KP 27.

Eli nyt on sitten hurjat rv 4+3

Vierailija

[color=fucshia][size=4]♥ ♥ Kesämammat 2006 ♥ ♥

[size=3]Kesäkuussa vauvansa saavat ovat tervetulleita keskusteluun odotuksen ihanuudesta ja kamaluudesta, jakamaan arjen ilot ja surut.

[color=darkviolet][size=2]*Charlotte, poika 5kk, LA 2.6

*Liinu80, LA 2.6

*Moppes, poika 5v, tyttö 1v4kk, LA 2.6

*Rosa_81, Vantaa, esikoinen 7kk, LA 2.6

*Lilli81, LA 5.6

*Lydia79, LA 5.6

*Marguerite, tyttö 2v, LA 12.6

*Summersnow, Länsi-Suomi, LA 12.6

*Taikaenkeli, Päijät-Häme, LA 12.6

*Mie77, Helsinki, LA 13.6

*Aapeli, poika /03, LA 14.6

*Miuku_75, poika 2v, LA 14.6