RV 9+4, ei sydänääniä???

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli eilen oli eka neuvola, rv 9+3 (neuvolantädin laskema) eikä sydänääniä saatu kuulumaan! Täti sanoi kyllä, että laitteen valmistaja lupaa viikkoa 12, että ei tarvitse huolehtia mutta kyllä silti pelottaa!

Ultra on vasta kolmen viikon kuluttua, en tiedä miten jaksan odottaa tässä epätiedossa!!! Täällä palstalla, kun on puhuttu, että viimeistään viikolla 8 pitäisi kuulua... pitääkö tämä paikkansa???

nim. Huolissaan rv. 9+4

Kommentit (11)

Vierailija

Mukava että sinäkin olet plussannut! Mahdatko muistaa mut tuolta jr ++ puolelta.. Siellä on ollut hiljaiseloa, ja nyt en ole edes nuorten äitien puolella edes käynyt pitkiin aikoihin kurkkimassa...

Ja kuten muut on sanonut, älä huoli sydänäänistä vielä, mulla ei terkka sillon alussa ekas käynnis suostunu kuuntelee, sano et turha edes koittaa ennen viikkoa 10, kun harvemmin kuitenkin kuuluu heidän laitteillaan...

Minä tässä jo synnytystä kovasti odottelen...

dem@ rv 39+1

Vierailija

Itse kävin neuvolassa rv10+1, eikä täti olisi sydänääniä kuunnellut ellen olisi itse halunnut, eivätkä kuuluneet... Rv12+0 menin uudestaan niitä kuunteluttamaan ja sitten kuuluivat, eli juuri niin kun laite lupaa!! Kannattaa mennä ultraan jos huoli on kova!!

Mellu rv 17+5

Vierailija

Olin kans neuvolassa tämän viikon tiistaina ja mulla yritettiin

kuunella ääniä mutta eipäs kaveri halunnu kuulua. Uuden arvion mukaan mulla olis ollu silloin rv 11+4. Kätilö sanoi että mulla olis kohtu sisäänpäin niin siks ei kuulu, mutta silti en oikein ollut luottavainen.

Itsekkin luulin että aivan kuin olisi jotain pientä kuulunut mutta en ollut varma eikä kätilökään.

Kyllä mullakin on huoli asiasta ja ajattelin että kun minulla on ensi tiistaina aika lääkärille niin kysyn,että jos ne voisi yrittää kuunella uudestaan.Sitten voisi olla turvallisin mielin jos kuuluis.

Kyselin samaa silloin tiistaina täälä palstalla ja aika monella ei ollut kuunut vielä tolloin, joten koita vaan ottaa iisisti.

Vierailija

Muistelisin, että mulla kuului esikkoo odotellessa jossain 11 viikon paikkeilla.

Mutta nyt mullakin on huoli suuri, kun kävin ekassa neuvolassa rv 8+2 ja täti katteli ultralla kun erikseen pyysin ja löysi sittiäisen mutta ei nähnyt vahvoja sydämmen sykkeitä :(. Esikoisella ne ultrassa näkyi jo viikolla 7+... Sanoivat, että on nyt viikot niin vähät ettei niiden pitäisikään näkyä ja jo seuraavalla viikolla voisi tulosta syntyä. Nyt olisi vielä reilu viikko lääkärineuvolaan... Kipuja eikä vuotoja ole onneksi ollut, joten toivon kuitenkin kaiken olevan ihan hyvin.

Pirpana80 rv 10+0

Vierailija

Tuolloin viikolla 8 sydänäänet saadaan viimeistään NÄKYVIIN ultralla. Voisinpa sanoa, että pieni ihme on, jos viikolla 8 dopplerilla jotain saataisiin kuuluviin. Ja kyllä terveydenhoitajasi ihan oikeassa oli, että usein sydänäänet saadaan KUULUVIIN vasta viikon 12 tienoilla ja usein jopa tätäkin myöhemmin. Tästä syystä monissa neuvoloissa ääniä ei edes yritetä kuunnella ennen viikkoa 12, toisissa yritetään, mutta sanotaan, että ei saa huolestua jos ei kuulu. PIkkuinen on kuitenkin vielä silloin niin pieni!

Ihan huoletta voit odottaa ultraa ja riemuita raskaudestasi!

Nekku 29+6

Vierailija

kuunneltiin meillä ekaa kertaa viikolla 10. Tiesin jo odottavani kaksosia, koska olin käynyt alkuraskauden ultrassa, mutta sydänäänet saivat kuulumaan dopplerilla tuolloin vain yhdeltä. Eli minuakin huolestutti sen toisen vauvanalun takia. Molemmat sydänäänet kuultiin vahvasti vasta viikolla 12, että näinkin yksilöllistä se voi olla vauvojen kanssa vaikka ovat samassa masussa!

Riippuu myös siitä, missä asennossa sattuvat kuunneltaessa olemaan. Terkkarit varmaan siksi kuuntelevat jo noin aikaisin, koska hyvällä tuurilla sydänäänet voi saada joskus kuulumaan ennen 12. viikkoa.

Onnea odotukselle!

Vierailija

vielä nuin aikasin mutta kyllä sitten myöhemmin. Olin tosin käynyt jo alkuraskauden ultrassa ja sillon oli kaikki hyvin niin enpä jaksanu huolehtia. Taitaa harvalla kuulua nuin aikasin... enpä usko että sun tarvii olla huolissaan.

Lyyli-täti

Vierailija

ultralla saadaan kuulumman viikolla 6 viissiin. dopplerille harvoin ennen rv 10. jotkut vasta jopa rv 14! riippuu ihan siitä missä istukka sijaitsee, vatsanpäällisestä rasvasta tai muuten vaan. ei mitään hätää, kaikki on varmasti kunnossa. jos haluu niin pitäis päästä koittamaan uudelleen neuvolaan. ihan vaan mieleenterveyden takia. soita neuvolaan jos haluat koittaa.

joissakin neuvoloissa ei edes yritä ennen rv 12.

my_selene rv 8+

Vierailija

On tää kyllä kauheeta, kun saa pelätä koko ajan!!! Olishan tuo kiva jo nauttiakin tästä tilanteesta mutta ehkäpä tämä tästä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat