Yksinäinen avioliitossa

Vierailija

Meidän avioliitto on tyhjä. me hoidetaan lapset, maksetaan lainat yms, mutta me ei puhuta. Me ei edes katsota toisiamme. mieheni sanoo rakastavansa ja haluaisi parisuhdeterapiaan, mutta minua ei enää kiinnosta. selibaattia on kestänyt jo niin kauan, että koen vieraantuneeni hänestä täysin. olemme kuin sisko ja veli. Mikään ei tunnu miltään...kaipaan rakkautta, läheisyyttä, seksiä... haluaisin tuntea olevani elossa. Mitä teen?? Onko muita?

sametti -78

Kommentit (12)

Vierailija

Toista ei voi oikein pakottaa olemaan läheisempi, miehen vaikea suostua seksiin säälistä. Inhottavinta on, kun ei saa toiselta vastausta siihen miksi hän käyttäytyy noin, vaikka se vastaus olisikin kyllästymistä niin parempi tietää, kun arvuutella.

Miksi sitten roikkuu tälläisessä suhteessa? Minä varmaan odotan muutosta tilanteeseen, en haluaisi luovuttaa lastenkaan vuoksi. Luulin jo muutoksen tulleen, kun kesällä meni 2kk:tta paremmin, mutta taas palasimme samaan vanhaan seksittömyyteen ja läheisyyden puutteeseen. Sitä ennen samanlainen jakso, joka kesti 1½-vuotta...

myös -78

Vierailija

Meillä miestä ei kiinnosta seksi, läheisyyttä ei ole oikeastaan ollenkaan. Ainakaan miehen puolelta oma-aloitteisesti, minä välillä " tungen" lähelle hetkeksi. Lapset hoidetaan meilläkin yhdessä, keskusteltavaa ei löydy. Yhdessä oltu 6½- vuotta, josta osa naimisissa.

myös -78

Vierailija

mutta kannattaa yrittää vielä siskot! Nämä on kuitenkin vain näitä " teinien" lurituksia, kun ei ole vastuuta ja unelma helposta ja kivasta elämästä jossain ja jonkun kanssa... TYlsyyden vuoksi ei (ehkä) kannata erota??

Neljä seinää 6' 30

Parempi on olla yksin vaan

kuin yksinäinen kahdestaan

parempi eksyä toisistaan

kuin itsensä kadottaa

parempi on olla itsekseen

kuin tulla sokeiksi toisilleen

helpompi lähteä ja levähtää

ennen kuin tulee pimeää

Heti kun mä olen yksin

ikävä viiltelee

Vielä kerran kahdestaan

- tämän yhden kerran vaan

Neljä seinää saa

yksin todistaa

vaieten ne valvoo

ja meitä tuijottaa

vesi hiljalleen

hautaa kaiken alleen

neljä seinää valvoo

kun sinua suutelen

Sinä saat minut uskomaan

etten pysty jatkamaan

sinua ilman ja yksinään

ois vielä pimeämpää

Sinut tahdon unohtaa

en enää osaa muutakaan

Kertaakaan et enää saa

mun mieltä muuttumaan

Neljä seinää saa yksin todistaa

toisenlaista yötä

ja minua rauhoittaa

kun vesi hiljalleen

sinut hautaa alleen

liian monta yötä mä sinua suutelin

neljä seinää vaan

enää tuijottaa

vaieten ne valvoo

ja minua suojelee

kun vesi hiljalleen

valuu yli menneen

odotan ja istun

veden ääntä kuuntelen

Neljä seinää vaan enää tuijottaa saa

varjoja ne kantaa, sinusta muistuttaa

neljä seinää saa yksin todistaa

kanssani ne valvoo ja minua lohduttaa

Neljä seinää yksin tietää

Neljä seinää saa minut uskomaan

seuraavana yönä veden pinta hiljenee

säv. Kie Von Hertzen

san. Jonna Tervomaa

sov. Kie Von Hertzen, Jussi Jaakonaho

Vierailija

Menehän nyt itseesi ja lähde rohkeasti kokeilemaan sitä terapiaa. Ei sitä kukaan tule kotiin teidän välejänne parantelemaan, ja tunnetusti odottamalla ne eivät parane. Kyllä suhteen eteen pitää tehdä töitä.

Terapiasta voisi hyvinkin olla apua. Meillä on ollut vähän samantapaista. Parisuhdekurssi teki erittäin hyvää. Lisäksi on apua ollut miehen masennuslääkityksestä - mies oli pitkään ylirasittunut, ja siksi hän ei halunnut enää seksiäkään - minä kyllä halusin. Nyt tuntuu menevän mukavasti. Käytiin juuri yhdessä kävelyllä, vauva nukahti ja kohta aletaan yhdessä siivoilemaan. Yhteisen tekemisen kautta on paljon mukavampaa tämä yhteiselo. Isommat lapset ovat tänä viikonloppuna mummulassa.

Vierailija

Piste.

Kun puhalletaan tulta tähän

sammuvaan hiileen

Se savullansa meitä tukehduttaa

Ja jos vain muistellaan jäädään

kiinni ikuisuuteen

Eikä eletä ollenkaan

Kaikki tämä vähäkin vain tuhotaan

Rohkeempaa on luovuttaa

Kyllä sinä muistat kuinka katse viiltelee

Kyllä sinä tiedät miten lehdet putoilee

Kaikki on jo nähty siksi pisteen nyt teen

Anna jo olla

Anna mun olla ja unohtaa

Kun nyt jutellaan voidaan

hyvin katsoa silmiin

On nähty nämä seinät ennenkin

Mutta ei saa koskettaa,

ne aamut meidät imee vain kuiviin

Ei tästä tule näin valmiimpaa

Ehkä on jo aika irrottaa

Kai saa nyt luovuttaa¿?

Kyllä sinä muistat kuinka katse viiltelee

Kyllä sinä tiedät miten lehdet putoilee

Kaikki on jo nähty siksi pisteen nyt teen

Anna jo ollaAnna mun olla ja unohtaa

Kyllä minä tiedän kuinka kehomme kietoutuu

Kyllä minä muistan mille ihosi tuoksuu

Jos tulevatkin vuodet käsiimme vain rikkoutuu

En jaksaisi olla

Anna mun olla ja unohtaa¿

Vierailija

Meillä ei ole kuin yksi pieni lapsi, isommat jo koululaisia. Työssä käyn normaalisti, enkä voi edes " syyttää" pillereitä =) Meillä, kun ei hormonaalista ehkäisyä tarvita, kun harvoin on tilanteita missä ehkäisyä edes tarvitsisimme =)

Ei meillä ihan totaalinen selibaatti ole, mutta 1krt/2kk seksiä. Laskeskelin tuossa että 6krt vuodessa suurin piirtein. Tällä tahdilla ollessani 60v. olen ollut 180 kertaa sängyssä 30-vuoden aikana, joillekin varmaan normaali kerta määrä vuodessa =)

myös -78

Vierailija

Nimittäin joskus vain suhteet päättyy eikä niihin saa enää eloa vaikka mitkä temput tekisi. Tunteita ei voi pakottaa, itseasiassa ne kertovat meille totuuden.

Jos ajattelemme koko elämäämme. Haluammeko oikeasti mummona muistella 50 vuotta taaksepäin katkerina siitä että elimme tyhjässä avioliitossa yksin? Onko se sen arvoista? Meillä kun on vain tämä YKSI elämä.

Vierailija

meillä on ollut tuollaista kohta kaksi vuotta, MUTTA nyt menee paremmin vaihteeksi. ehkä teilläkin on jokin huonompi ajanjakso menossa nyt. Onko teillä molemmilla tarpeeksi omaa elämää, mielenkiintoista ja haastavaa sellaista? Entä pienet lapset? Ei taida paljon jäädä aikaa itselle saati toiselle..

entäs hormonipuoli (olen pitänyt tätä vitsinä lähes koko elämäni, mutta lopetin pillerit ja ongelmat eivät enää näyttäneet ongelmilta, toki OMA elämä on taas löytynyt muuten kun lapset ovat isompia)

Mene ihmeessä terapiaan jos miehesi on kerran menossa, ei tämä taida vielä olla eron paikka

yksi -78 lisää

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat