Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan vauva voi " myöhästyä" lasketusta ajasta?

Vierailija

Itselläni on 12 päivää yli lasketun ja olen NIIN TÄYSIN kyrpiintynyt tähän olotilaan. Joka hetki mietin että milloin se lähtö nyt oikein tulee.. oisko tänään? laukku on ollut valmiina pakattuna jo ties kuinka kauan ja multa menee hermot. Kuinka paljon vauva voi oikeesti vielä sisällä pysyä?

Kommentit (12)

Vierailija

ihanaa kun kaikki sanovat että " nauti nyt vielä kun voit" . en edes ymmärrä mitä tuo tarkoittaa. ihan niin kuin elämä loppuisi siihen kun lapsi syntyy. minun elämäni tuntui silloin vasta alkavan ja löysin todellisen onnen lapsen myötä.

Vierailija

läheskään kaikkien kohdalla se ei ole mahdollista kun vauva saattaa syntyä jopa 3-4 kuukauttakin ennen laskettua aikaa ja näin ollen vauva joutuu viettämään kuukausia teholla jos nyt edes selviää sinne asti.

Joten älkää viitsikö marista turhasta jos raskautenne nyt sattuu olemaan yliaikainen,nimittäin varmasti monet keskosvauvojen äidit antasivat mitä vaan että saisivat sen yliaikaisen raskauden tai edes sen täysiaikaisen.

Tuollaiset kommentit että syntyis tää vauva nyt,en jaksa enää tätä raskaana oloa jne. voivat loukata jotain ihmistä todella paljon joka on saanut keskosen koska hän ei todellakaan ole mahtanut sille mitään että lapsi on syntynyt etuajassa vaikka olisi kuinka halunnút että raskaus jatkuisi.

Joten olkaa todellakin onnellisia että vauvanne saa olla mahassanne kasvamassa.Kyllä se sieltä aikanaan syntyy.

Vierailija

Ton rv 40 jälkeen alkaa istukka rappeutua, joten ei ole IHAN SAMA milloin vauva tulee.

Juuri tuon takia niitä kontrolleja on vähän väliä.

Mullakin oli eilen ja seuraava on huomenna.

Toivottavasti jo päättävät käynnistää, kun lapsivedet on vähissä ja verenpaineet koholla.

Tsemppiä sulle AP huomiseen!

Vierailija

ja huomenna on seuraava. sanovat vaan että ei auta muu kuin odotella. mutta en minä käynnistystä haluaisikaan (jos ei vauvan tila sitä vaadi), koska siinä on kuitenkin omat riskinsä.

ja sinulle joka ehkä vähän ylireagoit.. kyllä minulla mielestäni on jo oikeus toivoa että saisin oman odotetun vauvani syliini. aika yksioikoista ajattelua sanoa että en saisi sellaista toivoa ettei vaan joku keskosvauvan äiti nyt loukkaannu. haloo! minä nyt vaan olen täysin kyllästynyt tähän odottamiseen ja tahdon jo nähdä vauvani, pitäisikö sitä jotenkin peitellä.

ap

Vierailija

tuo kypsä olotila ! Lopulta käynnistettiin rv 42 ja 2 ja sitten vauva tulikin vauhdilla 5 tunnissa. Oli tosi tuskallinen kokemus tuo käynnistetty synnytys luomusti tulleeseen verrattuna. Toivotaan, että sinulla lähtisi tulemaan itsekseen, onnea !

Vierailija

Eka raskauteni päättyi käynnistykseen vko 42+1, toinen syntyi spontaanisti vko 41+2. On turhauttavaa odottaa joka päivä vauvaa syntyväksi.

Odottavan aika on pitkä. Viimeinen viikko esikoisen kohdalla tuntui ikuisuudelta...

Uusimmat

Suosituimmat