LOKAKUISEN PEIKKOPOJAN SYNNYTYSKERTOMUS

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kello oli maanantai aamuna seitsemän kun olimme Satakunnan keskussairaalan synnytysvuode osastolla. Meidät otettiin vastaan ja annettiin huone. Siellä kulutimme aikaa. Meille sanottiin että iltapäivään menee ennen kuin ottavat mut vastaan leikkaussalissa. Mies lähti käymään ulkona kun mua valmisteltiin(peräruiske ym.) Ennen kuin huomasinkaan ympärilläni pyöri neljä hoitajaa, yksi laittoi katetria, toinen kanyylia. Sanoivat että leikkaussalista soitettiin, nyt olisivat valmiina ottamaan mut vastaan vaikka vielä hetki sitten piti mennä iltapäivään. Mies oli vielä tosiaan siellä ulkona.

Leikkaussalin henkilökunta otti mut vastaan, esittelivät itsensä. Alettiin pesemään selkää. Anestesiahoitaja laittoi toisen kanyylin, verenpainemittarin ja kertoi leikkauksen kulun. Lääkäri laittoi spinaalin, alkoi mukavan lämminolo jaloissa. Mutta missä *elvetissä se mies on?? Mulla alkoi mennä tunto jaloista. Katselin ympärilleni etsien miestäni, alkoi ahdistaa, pyysin jo soittamaan osastolle että onko hän siellä. Juuri hiukan ennen kuin alettiin hommiin mies saapui vihreisiin housuihin, valkoiseen paitaan ja kokin myssyyn pukeutuneena saliin. Mulla pääsi nauru. Hoitaja jutteli niitä näitä ja sanoi hetken kuluttua et nyt mennään jo alempien ihokerroksien läpi, enää ei kestä kauaa.

Olin aivan hiljaa ja kuuntelin. Pian ilmoille pääsi mitä kaunein parkaisu, kauniimpaa ääntä en ole koskaan kuullut, oma pieni. Hoitaja toi vauvan poskeani vasten ja silitin hänen pientä päätä. Minun vauvani, jota niin kovasti olin halunnut jo kaksi vuotta, siinä hän oli. Hänellä oli aivan kihara tumma paksu peikkotukka.

Haavani ommeltiin kiinni ja mut vietiin heräämöön jossa meni kaksi tuntia. En millään olisi jaksanut maata paikoillani, vauvaa oli jo kova ikävä.

Osastolle päästyäni vauva tuotiin rintani päälle, hän alkoi heti hamuamaan tisua, siitä se harjoittelu alkoi.

Sairaalassa olin 5 päivää, eilen tulimme kotiin, sektiohaava on vielä tosi arka. Maitoa tulee tosi hyvin vaikka kaksosille;) Vauva syö 2-3 tunnin välein.

Vauva on aivan isänsä näköinen. Nyt on siis yksi yö kotona takana ja tähän mennessä kaikki hyvin, saan itse hyvin nukuttua ja vauva on kiltti ja rauhallinen.

Sitten ne tärkeimmät eli mitat: meidän pikkupoika panoi syntyessään huimat 4975g, 53cm ja 37 pipo. Syntymäpäivä on 17.10. ja aika 9.35.

Onnellinen Annu kera pikkumiehen 5vrk

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

ONNEA POJASTA!

Kiva oli lukea sektiokertomus koska mulla lähes varmasti tulee olemaan suunniteltu sektio nyt!

MILLÄ RV:LLA SUUNNITELTU SEKTIO YLEENSÄ TEHDÄÄN?38-39???

onnitellen ja omaa nyyttiä vielä odottaen...

äitiliini rv 34+1

Vierailija

Oli kiva lukee sektiokertomus kun itelläniki se todennäkösesti edessä ja myös Satakunnan keskussairaalassa!

Oon kyllä ollu jo kaks kertaa sektiossa mutta niistä on jo kymmenen vuotta aikaa, ja kaik muuttunu. Sillon ei isä saanu tulla mukaan leikkaukseen.

Nyt mua kiinnostaaki et teillä isä kaikesta päätellen oli mukana? Lähtikö mies vaavin mukaan kun oli syntyny? Mitä mies tykkäsi kokemuksesta?

Niin ja millä viikolla sun sektio tehtiin?

Huh, itellä ois vie useempi viikko aikaa ootella, ei millään malttais! :)

Onnittelut vielä kerran!

miiku rv 34+1

Vierailija

Komean kokoinen poika teillä tosiaan!

Kiitos kertomuksestasi, täällä taas tippa linssissä vetistellään ja ihmetellään, koska sen oman nyyttinsä saisi!

Ihanaa vauvantuoksuista syksyä koko perheelle!

Ninnuli rv41+2

Vierailija

MIIKU75 ja ÄITILIINI29: Juu mies oli mukana synnytyksessä. Mulle tehtiin sektio rv 40+5 vauvan suuren koon takia. En tiedä milloin sektio yleensä tehdään jos sellaiseen päädytään. Isä lähti heti vauvan synnyttyä osastolle hoitajan ja vauvan kanssa. En teidä missä punnittiin ja mitattiin mut valokuvia mies otti.

Annu + pikkumies 6vrk

Vierailija

Kiitokset synnytyskertomuksesta ja PALJON ONNEA pikkuprinssin syntymän johdosta!

Ida täällä tippa linssissä herkistelee. Pikkupojua hoivailen minäkin; kirjoitan synnytyskertomustani myöhemmin paremmalla ajalla.

Tapaamisiin vauvapuolella,

t. IdaA ja poika 4pv

Vierailija

[color=blue]Paljon onnea tuoreille äidille ja iskälle pienestä suuresta ihmeestä!!! Rakkauden, ilon, onnen ja ihmetyksen päiviä uuteen vauvantuoksuiseen arkeen sekä suojelusenkeleitä pikkumiehen elämään :)!!![/color]

*Vallu ja ' paavo' 39+4*

Vierailija

Iso poika näköjään syntyi maailmaan, mutta silti niin pieni :) Kiitos synnytyskertomuksesta. Onnea vielä kerran teille!!!

Toivoo: Hemulii_i rv 40+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat