Mikä ihme mun miestä vaivaa,kun joka päivä se jaksaa valittaa kuinka

Vierailija

meillä on kauheesti asuntolainaa....rassaa jo urputus. Yhdessä kyllä päätimme talon ostamisesta ja nyt voivottelee 145.000e lainaa joka pvä...pitäsköhän laittaa myyntiin koko tölli!!

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Muistakaapa siis suhteuttaa hankintanne niihin tuloihinne, jottei aiheudu tällaisia paineita. Unelma-asunnosta saa haaveilla, mutta sen verran realisti pitää olla, että miettii, onko parempi jättää se haaveeksi ja tyytyä vähän halvempaan. Mitä iloa siitä asunnosta on, jos se aiheuttaa rahahuolet, stressin ja parisuhteeseen säröjä?

Vierailija

mun määrä+ osa-aikasessa työssä tulot n. 15.000e/v. Ehkä se miettii sitä, et kauanko itsellääkään on enää töitä, kun 10v samassa firmassa töissä ja alalla paljon yt-neuvotteluja viimeaikoina.

t.ap

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

syytä tuo palkka. Mulla korkeampi koulutus kun miehellä, mutta palkkaa se saa silti kolme kertaa sen minkä minä...toki koitan koko ajan etsiä kokopäiväistä työtä, muttei ole kauheen helppoa kun työttömyys% paikkakunnallamme n.14%.

t.ap

Vierailija

mutta auttaako tollanen valitus mitään? munkin mies valittaa jatkuvasti rahan menosta vaikka ne on pakollisia menoja ja kyllä me ne pystytään kuitenkin hoitamaan.. ei siis ole ruoasta pulaa eikä lähde koti alta. muakin ätsyttää jatkuva valitus!

Vierailija

tilanteen selvemmin) ja laskea siihen vielä millanen tilanne olis jos esim. minä tai mies jäätäs työttömäks. Unohdin äskesestä viestistä, että lapsilisät meillä menee myös nykyään säästöön ja yhteensä niissä rahastoissa on nyt n.9000e, eli tarvittaessa olis käytössä myös ne 210e kuussa jso huonosti käy.

Toi oli hyvä huomio, et elämä samassa kaupugissa voi alkaa ahdistamaan....aloin miettiä et voisko tässä olla siitäkin kyse. Ollaan muutama vuosi sitten palattu Suomeen monen vuoden työkomennusreissun jälkeen ja kyllä mua ainakin karmii ajatus asua samassa kaupungissa monta vuotta, mutta en kyllä oo ajatellu asiaa niin et sillein pitäis tehdä...siinä mielessä olen kyllä talosta tarvittaessa luopumaankin - miehen ajatuksia en ole vielä kysellyt.

t.ap

Vierailija

muistan, miten oma isäni valitti koko lapsuuteni ajan, miten me ollaan köyhiä ja huokaili laskujen ääressä. Hyvin silti aina pärjättiin. Omakotitalossa vaan on isot menot ja jos ei voi olla satavarma työpaikastaan, niin pelottaahan se. Tosin noilla tuloilla työttömyyskorvuaskin on jo aika hyvä, joten ihan heti ette puille paljaille putoaisi. Voisitko jotenkin rohkaista miestäsi tyyliin " kyllä me selvitään" ?

3

Vierailija

syytä tuo palkka. Mulla korkeampi koulutus kun miehellä, mutta palkkaa se saa silti kolme kertaa sen minkä minä...toki koitan koko ajan etsiä kokopäiväistä työtä, muttei ole kauheen helppoa kun työttömyys% paikkakunnallamme n.14%.

t.ap

Vierailija

Ensinnäkin murehtiminen on rasittavaa. Sanoit aina olleesi se pessimistinen ja ruikuttaja. Ehkä miehesi on nyt vaihtanut osia. Ruikutus on nimittäin todella rasittavaa kuunneltavaa. Pessimismi tarttuu.

Toiseksi, ehkä on taas aika käydä läpi uudestaan tuo teidän tulokeskuselu jos ongelma siellä edes on. Ehkä mies haluaa, että menet kokopäivätyöhön, kulutat vähemmän tai sitten ei halua mitään. On itse tyytymätön itseensä

kolmanneksi, minua välillä risoo iso laina, koska se rajoittaa tulevaisuuden suunnittelua: Täällä sitä nyt kökitään pikkukaupungissa loppuelämä, samassa työssä jos työtä on. Samalla kuvittelen, ettei mies koskaan hlaua täältä edes mihinkään lähteä. EI ole paljon iloa revittäväksi, mutta nämä ovat vain kuvitelmia. Kyllähän talon voi tarvittaessa myydä, mieskin varmaan suostuu lähtemään jos todella haluan sitä... Joskus vain ennalta suunniteltu tulevaisuus hirvittää.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat