mitä voin tehdä soijarouheesta ja miten?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

oon joskus yrittäny jotain mut siit tuli tosi pahaa..

Kommentit (4)

Vierailija

n.1dl soijarouhetta

n.0,5dl korppujauhoja

1 kasvislielikuutio tilkkaan vettä liotettuna

2 kananmunaa

1 pieni sipuli hienonnettuna

mausteita (mustapippuri, paprikajauhe, pikkusen currya)

Anna vetäytyä n.5min.

Sitten muotoilet ja paistat pannulla. Kypsyy nopeammin kuin jauheliha. Ja hyvää on!

Toinen esimerkki on korvata jauhelihakeitossa liha rouheella. Eli perunoiden ja kasvisten joukkoon ripotellaan rouhetta.

Vierailija

Ruskista pannulla jauhelihan tavoin sipulin ja sienten kaa. Mausta.

Tee lasagnee edellä mainitusta. Lisäksi tarvitset juustokastikkeen, sulata koskenlaskijaa. Kerroksittain uuniin soijaa-sipuli-sienimössöö, lasagnelevyt, juustokastiketta. Voit laittaa kerroksen tomaattia myös. Nam.

Vierailija

perusidea on, että liotat n.5 min (vettä 2x rouheen määrä) ja käytät sit kuten jauhelihaakin. MInä tosin en koskaan sitä ruskista vaan laitan suoraan sellaisenaan makaroonilaatikkoon, ' jauheliha' kastikkeeseen, keittoon, piirakkaan, pitsaan jne. Makua saat helposti, kun liotat esim. kasviliemessä etkä pelkässä vedessä. Meillä on suuri osa vieraista syönyt soijarouheruokaa tietämättään eivätkä ole olleet uskoa todeksi, kun olen kertonut. Helppoa, kun ei tarvi paistaa jne. vaan on tosi nopeasti valmista. Esim. makaroonilaatikko tulee helposti näin:

soijarouhe (liotettuna tai ilman, huomioi nesteen määrässä)

sipulia paistettuna mielluummin

makarooni keittämättä

sulatejuustoa 200g

kasvislientä

pippuria ja muita mausteita maun mukaan

* kaikki sekaisin, voideltuun vuokaan ja nestettä määrältään niin, että koko hela hoito peittyy hyvin eli mielellään sentti-pari yli sitä nestettä, uuni 200 astetta ja homma valmis 45 min kuluttua. NAM, ja helppoa!

Vierailija

Minä ja lapsi 2v syötiin ja jäikin 2 pihviä vielä. Tosin riippuu minkäkokoisia pihvejä teet. Mutta mielestäni tein " normaalin" kokoisia:)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat