Poika (1v8kk) purru tutin risaksi joten mikä ois järkevintä??

Vierailija

Otanko pojalta tutin kokonaan pois, hän käyttää sitä vain nukkuessa. Vai ostanko uuden ja annan olla vielä, kun poika aloittaa parin viikon päästä hoidon,niin olisko turvallisempi olo, kun olis tutti mukana??

Ymmärtääkö tämän ikäinen jo jos vaikka viemme yhdessä tutin roskiin, että hän ei sitä sieltä enää takaisin saa...?

Auttakaa päättämään, kun en tiedä mitä tekisin :( kiitos!!

Kommentit (5)

Vierailija

viime keskiviikkona kun tyttö (2v1kk) heräsi päiväunilta, otin tutin suusta huuhdellakseni sen, niin päätinkin, että en huuhtelekaan vaan katkaisen tuttiosan. Pitkään oltiin kyllä valmisteltu tyttöä siihen, että kohta tutti lähtee. En vain itse tiennyt miten sen teen. Sitten vain päätin, että tänään on se päivä. Nyt on kolmas täysi päivä menossa ilman tuttia. Tyttö itse ei oo kertaakaan kysellyt tuttinsa perään. Silloin kun tutti meni " rikki" näytin sitä hänelle ja moneen kertaan ja toistelin että voihan nenä, tutti meni rikki, ja itekin ihmetteli, että rikki on. Mutta se siitä. Luulin että olisi vaikeampikin juttu, mutta ei. Yöt on nyt paljon helpompia kun ei edes etsi tuttia, samoin päikkärit..

Vierailija

minä tekisin tutin luopumisen niin että yhdessä leikkaattetutin pään pois ja muistutat häntä että nyt hänestä on kasvanut iso poika/tyttö eikä isot enää syö tuttia...

Vierailija

Se vaan kun täälläkin aina vouhotetaan miten on parempi äiti jos lapselta aikaisin tutti pois tai mikä vielä parempi jos hän sitä ei ikinä ole tarvinutkaan... tuntuu että onko nämä niitä " hyvän äidin" mittareita, vaikka itselläni ei sitten mitään väliä!!!

Mietin vaan mikä on ns. " paras ikä" luopua, ettei siitä tule riesaa...

ap

Vierailija

Se on ihan asenteesta kiinni. " Ohhoh! Tutti meni rikki... eihän sitä voi enää käyttää, harmi! Heihei tutti!" Vilkutatte sille ja heitätte roskiin. Siirrytte sitten muihin mukaviin puuhiin. Jos sinä unohdat, hänkin unohtaa aika pian. En pelkäisi hoidon aloittamista ilman tuttia, jos siihen tosiaan on vielä kaksi viikkoa, ainakin siinä ajassa tutti on jo menneisyyttä. Mutta tämä onkin vain minun mielipiteeni.Jos tutin pois ottaminen tuntuu sinusta tosi pahalta, ja epäröit, myös lapsesi aistii sen eikä pääse asian yli niin helposti. Ehkä silloin on parempi odottaa vielä.

Vierailija

Tutin voi ottaa käytöstä sitten n. 2 vuoden iässä, kun jo ymmärtää paremmin, mistä on kyse. Ja siihen mennessä hoidostakin on tullut jo rutiinia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat