Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin olet antanut ensimmäisen kerran lapsesi maistaa jäätelöä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli minkä ikäisenä lapsi saa maistaa jäätelöä? Kyläpaikoissa ovat nimittäin aina tuputtamassa sitä. Jos 10 kk ikäiselle voi aloittaa hapanmaitotuotteet (tietysti yksilöllistä) niin milloin voi ruokiin laittaa kermaa? Tuleeko jäätelö ja kerma kuvioihin vasta 1 vuotiaana?

Kommentit (7)

Vierailija

Tytär 9kk äidin jäätelöpuikosta, siis ihan pikkiriikkisen, mutta maistoi kuitenkin. Olen ollut ehkä vähän huoleton tässä suhteessa, eli jos tyttö on osoittanut kiinnostusta johonkin mitä on omalla lautasellani, niin olen antanut pieniä maistiaisia. Ei ole kyllä mitenkään näistä makupaloista oireillut, en tietenkään anna ihan kaikkea mistä kiinnostuu. Sillai terveen järjen kanssa...

Vierailija

Eli tarina on sama, että vaikka mitä tuputettiin alusta asti ja n.10kk iässä sitten uskalsivat antaakin jotain kysymättä. Ei oireita, ja vaan pari lusikallista korkeintaan sai, hyvää oli...

Vuoden iästä lähtien sitä on sitten syöty ja paljon. Vuoden ikää itse pitäisin rajana maistamiselle.

Vierailija

En muista tarkkaan milloin jäätelöä ekä kerta maistettiin mutta joka tapauksessa sen jälkeen kun tuli vuoden ikään. Kyläpaikoissa kannattaa sanoa napakasti vaan että ei olla vielä totuteltu maitotuotteisiin etkä halua lapselle masuvaivoja jäätelön takia, joten maistellaan sitten vasta myöhemmin. Ei sillä, että siitä välttämättä mitään vaivoja tulisi mutta minua jurppii se jos muut ihmiset menevät omatoimisesti muiden vauvoille syöttämään mitä huvittaa. Muistan kun omalleni yritettiin tuputtaa kääretorttua muutaman kuukauden iässä, mietin vaan että miksi ihmeessä vauvan nyt sitä pitäisi syödä tuossa iässä, ei järjen häivääkään sellaisessa touhussa...Kerkiää niitä herkkuja pistellä tarpeeksi sitten isompanakin...

Vierailija

Kesällä tuli annettua kuopuksenkin maistaa, kun muutkin söivät ja nyt (kohta 10kk) haluaa aina saada jäätelöä, kun esikoinenkin syö. Huomasin, että jäätelö viilensi kivasti ikeniä ja auttoi hammaskipuihinkin, kun niitä oli. Meillä ai ainakaan ole mitään ongelmia tullut jäätelöstä. Ei tosin mitään suuria määriä anneta kerralla.

Kareen & pojat

Uusimmat

Suosituimmat