Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

valakaa minuun uskoa: allergiset vanhemmat ja terve lapsi???

Vierailija

Eli me molemmat miehen kanssa allergikkoja. minä osalle ruoka-aineista, siitepöly ja eläimet. mies rasitusastmaatikko ja pöly- sekä eläinallergiat. ..eli mahdollisimman huonot geenit lapselle. Voiko lapsi silti olla terve?

Kommentit (13)

Vierailija

ruoka-aineallergiat. Kumpikaan ei ainakaan vielä ole allerginen eläin-, huone- tai siitepölyille, eikä ole astmaoireita. Iät 5 ja 1,5 vuotta.

Mun mielestä ihan hyvä tilanne :)

Vierailija

Lapsista kolme terveitä ja kahdella allergioita.

Imetyksellä ei meidän tapauksessa ollut mitään merkitystä. Eli pitkään imetetyt on allergisia. Terveissä kaksi korviketta saanutta ja yksi 5kk täysimetetty.

Vierailija

Eli tilanteessa, jossa molemmilla vanhemmilla on atopiataipumus/allergiaa on lapsi 70% todennäköisyydellä perinyt tuon taipumuksen. Jos vain toinen vanhemmista on allergikko, todennäköisyys on noin 50%.

Meillä minä olen allerginen, mies ei, ja lapsi on allergikko. Toista tässä yritetään, onhan aina 50-50 mahdollisuus, että lapsi ei olisi allergikko ;D. Toisaalta tunnen täysin allergiattomiakin vanhempia, joiden lapsi on moniallerginen ja allergisia vanhempia, joilla kaikki lapset ovat terveitä. Kyse on siis vain todennäköisyyksistä. Tsemppiä ;D!

Uusimmat

Suosituimmat