mies laittoi viinit pöihsemään

Vierailija

elikkä, mies päätti laittaa eilen viinin pöhisemään että saataisiin antaa tutyille joululahjaksi viiniä :)

Mitäs mausteita vois lisätä et tulis jotenkin talvinen ja jouluinen maku viiniin?

Kommentit (13)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

jeps...kyllähän ne mausteet nyt voi mukaan heittää kun muutama tunti sitten laitettiin käymään....

Sillä viestistä ei selvinnyt milloin ajattelit(te) maustaa viinin, minusta siinä vaan mietittiin mikä ehkä sopisi mausteeksi. Aika harvalla on täydellinen (viini)maustevarasto kotona, josta sopii lisätä mitä vaan ja milloin vaan! Ja viinin kypsytysaika pullotettuna on kyllä huomattavan tärkeä asia lopputuloksen kannalta, harva viitsii tarjota raakaa tekelettä kenellekään. Emme varmastikaan ole tuttuja, älä pelkää. Ei todellakaan ollut tarkoitus loukata, tuo heitto omppujen ja marjojen pois heittämisestä oli kyllä tarkoitettu ihan vaan ironiseksi vitsiksi kotiviinivastaiselle vastaanotolle tähän avaukseen (kotiviinejä ja niiden tekijöitä mollattiin, syystä joka jäi ainakin minulle epäselväksi).

Mitähän sitten oikein olisi pitänyt vastata... :/

Vierailija

Ihmettelinkin vähän! Kun tämä viiniaihe sai hieman -sanoisinko- nihkeän vastaanoton... ;)

Vierailija:

Lainaus:

sori jos kirjotin vähän sekaisesti :)

Vierailija

On meinaan nyt suuri saavillinen viiniä käymässä, ja viimevuotistakin vielä on. Se muuten on hyvää. Ja muutama vuosi sitten tehty sherry on ihanaa.

Ap, voi olla ettei viininne ehdi jouluksi, sillä sitä olisi hyvä säilyttää pullotettuna joku kuukausi. Samoin kun mausteet tulisi laittaa joukkoon silloin kun viini pannaan käymään. (Hyviä mausteita ovat esim. selja, mustaherukka tai sen lehdet, appelsiini, neilikka...)

Vierailija

jääneen 90-luvun lamavuosiin? Olen itse viinin ystävä mutta jos saisin lahjaksi kotiviiniä kaataisin suoraan viemäristä alas! Jättäisin viinin tekemisen suosiolla ammattilaisille.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat