Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pari kysymystä

Vierailija

Hei!

Mulla olisi teille pari kysymystä: Ensimäinen; Tänään kävin np-ultrassa ja siellä sanottiin,että istukka olisi etuseinämässä. Olen kyllä lukenut,että liikkeet voivat tuntua myöhemmin,mutta onko olemassa sitten muita ns.haittapuolia tästä?

Ja toinen kysymys: Olen nyt miettinyt,että ostaisinko netistä kotidoplerin. Millaisia kokemuksia teillä on tästä laitteesta? Onko ostos kannattanut?

Terkuin Myrre 11+4 :)

Kommentit (3)

Vierailija

eli vielä ei tuo np-ultran ilmoittama istukan sijainti välttämättä pidä paikkaansa.. nythän istukka on melkein kohdun jokaisessa seinämässä,näin ainakin yksityisen lääkäri sanoi minulle rakenneultrassa,jonne menin olettaen,että minulla on myös edessä istukka. eli istukka voi liikkua aina jonnekin rv 28 asti muistaakseni ja rakenneultrassa selviää tarkemmin,minne se on sijoittunut. itsellä se edessä oleva istukka olikin sitten nyt lopulta takana ja melkein kohdunkaulan päällä ja tämä varmistus tehtiin muistaakseni rv 32, rakenneultrassa se oli vielä takana,mutta ei noin alhaalla..

muuten onnea odotukseen :)

-annu 36+0-

Vierailija

Mulle ainakin sanottiin et on vaan hyvä kun istukka edessä. On jotenkin turvallisemmassa paikassa?? ja kai se on tärkeää et se on vaan tarpeeksi ns.ylhäällä. Ettei siis jää liian alas,kohdunsuun eteen jne. Eli tietääkseni vain tuo liikkeiden tuntemattomuus "haittana". Ja sekin kyllä helpottaa kunhan viikkoja tulee tarpeeksi... Nyt tulee jo sellaista potkua et on ihan hyvä jos siellä joku vähän vaimentaa! ;)

Vaaka ja Helmi 31+4

Vierailija

Hei,

me hankittiin se doppler, koska aikaisemmassa raskaudessa liikkeitä tuntui kovin vähän ja siihen liittyi se ainainen paniikki ja kerran mentiin sairaalaankin päivystykseen kun liikkeitä ei tuntunut. Nyt tässä raskaudessa ei haluttu taas joutua arvailemaan pitäisikö lähteä kuuntelemaan sydänääniä vai ei. Se on hirmu kätevä vekotin!

Tässä raskaudessa on kuitenkin istukka takaseinässä ja tunnen pikkuisen liikkeet tosi hyvin, niin siitä doppleria ei ole juurikaan tarvittu. Itse asiassa olen huomannut, että välttelen sen käyttöä. Mitä jos en saakaan ääniä kuuluviin..? Tuo on sinänsä ihan turha pelko kun tyyppi liikkuu ja potkii niin paljon. Mutta jos näin ei olisi, käyttäisin sitä varmasti päivittän!

Yksi ohje kuitenkin saatiin lääkäriltä: ääniä ei pidä kuunnella pitkiä aikoja kerrallaan, koska sykehän nousee ja laskee ihan luonnollisesti, mutta se saattaa kuulostaa oudolta maallikon korvaan ja aiheuttaa turhaa huolta.

Uskon, että sille tule lisää käyttöä kun päästään isommille viikoille ja jos liikkeissä tapahtuu muutoksia (kun lapsi kasvaa eikä mahdu enää potkimaan niin timakasti tms). Ja varsinkin jos mennään lasketun ajan yli.. Mutta se jää nähtäväksi.

En nyt osaa sanoa suosittelenko vai en, mutta oma kokemukseni on se, että se on hyvä olla olemassa vaikka sitä ei niin käyttäisikään. Jos tulee se epävarma hetki, onko kaikki kunnossa, niin sen voi tarkistaa.

Kaikkea hyvää sinne teille,

t. Arkamamma rv 26+2

Uusimmat

Suosituimmat