Miten ilmoittaa nätisti, ettei halua sairaalaan vieraita

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen tullut siihen tulokseen, että en halua kuin lähimmät ihmiset sairaalaan vauvaa ja minua katsomaan. Kun useimmat ovat ilmoittaneet jo etukäteen, että sitten kun syntyy tulevat heti sairaalaan katsomaan, enkä halua suosia ketään erityisesti ja tulijoita on sen verran monia, että ei siitä mitään tulisi, jos kokoajan porukkaa siellä lappaa. Ja miten sitten kun tullaan kotia, mikä olisi hyvä aika sopia ekat vierailut, eikös siinä ole joku pöpöriski, jos paljon ihmisiä käy. Miten olette asian ratkaisseet vai teenkö asiasta härkäsen, pitäisikö antaa asian mennä omalla painollaan? Laitan kuitenkin kaikille tekstarina ilmoituksen kun vauva on syntynyt.

Synnytys jo mielessä 37+ 5

Kommentit (3)

Vierailija

Ite ilmotin kyllä jo hyvissä ajoin kaikille ettei sairaalaan sitten ole tulemista (tädit, mummut asia erikseen) koska muutenkin sitä väkeä lappaa ihan riittämiin. Samalla sanoin että soittelen sitten kun jaksan tavata ihmisiä ja kaikki otti asian todella loistavasti.

Mitä sitä kiertelemään ja kaartelemaan, sanot vaan asian niinkuin se on ja ne jotka ei ymmärrä nii antaa olla ;) Yllättävän hyvin ihmiset kuitenkin ymmärtää tällaisen asian.

JMMK+lapset 01/04 ja 09/05

Vierailija

mies oli päivisin töissä ja pääsi luoksemme vasta, kun vieraatkin jo saapuivat. Ei siinä muuten mitään olisi ollutkaan. Jotenkin se yhteinen aika miehen kanssa oli niin tärkeää, varsinkin kun synnytys oli niin nopea, että suu jäi vähän auki, olin tavallaan sokissa ja olisin halunnut puhua asiasta ihmisen kanssa, joka myös oli ollut siinä tilanteessa mukana. Kaipasin infoa kaikesta siitä, mitä oli tapahtunut, koska olin itse synnytyksen alusta loppuun kivusta puolitajuttomana, vaikka ei siinä kauan mennytkään, mutta oli kaikkea sitä, mitä oltiin ajateltu.

Vannoin sairaalassa, että seuraavasta ei tule ketään ylimääräinen katsomaan, mutta toisaalta oli rankkaa ottaa heitä myös kotiin ja ehkä just sen takia, että jo sairaalassa oli tullut ärsytys kaikkia " ulkopuolisia kohtaan" . Tätä toista varten valmistaudun ajattelemalla, että jos ei sairaalassa tarvitsisi kitua niin kauan (toivottavasti! ei ollut mikään rento kokemus, vaikka olin vain 3 päivää). Vieraat kaikki saavat mielummin tulla VAIN vierailuaikana kattoon sillä ehdolla, että isä aloittaa isyysloman synnytyksen jälkeen. Perhehuone olisi loistava, mutta täällä perhanan kaupungissa ei ole kuin 1 tai 2 perhehuonetta. hurraa Turku!

Vierailija

Ensimmäisen lapsen aikana vieraita ramppasi sairaalassa koko ajan tai sanotaanko että sukua ja rakkaita ystäviä mutta niin paljn että väsyin ihan totaalisti kun en sairaalassa kerennyt yhtään levätä synnytyksen jälkeen. En raskinut silloin sanoa etten jaksa kun samat ihmset tuli sairaalaan jo useampia kertoja

Kotia eivät sitten tulleet niin tiheästi mutta en tiedä kumpi parempi,tuleeko vieraat sairaalaan vai kotia. kotona tietysti olisi sit jotain tarjottava vaikka kaupastahan niitä tarjottavia saa kun en usko jaksavani leipoa heti:)

Nyt olen joka tapauksessa sanonut että sairaalaan tulee vain lähisuku ja kaksi ystävää kun en tahdo enää sitä rumpaa sinne.

Voithan laittaa synnytysviestiin että ilmoittelet sitten kun jaksat nähdä ja toivotte ettei kukaan siitä loukkaannu kun haluatte viettää alkuajat rauhallisemmin.

Jotku ystävät ovat ilmoittaneet ihan lapsen isovanhemmillekin että 2-4 viikkoon eivät kaipaa heitäkään joten kukin taplaa tyylillään

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat