Elämää riippuvaisen miehen kanssa?

Vierailija

Mieheni on nettiriippuvainen. Nettipelit menee perheen ja minun ohi mennentullen. Mies myöntää sen mutta ei halua muutosta koska pelkää elämää ilman nettiriippuvaisuutta. Jos mikään ei enää tunnu miltään? Miehen kanssa puhuttu kovasti ja pallo on mulla: jään tai lähden. Mitä tekisitte? Voiko sopeutua? Vai onko parempi lähteä? Meillä pieni lapsi jaolen raskaana.

Kommentit (12)

Vierailija

Katsokaa, mitä tapahtuu, jos on yhden päivän ilman konetta. Yleensä siihen ei kuole.

Kuulostaa kyllä hirveältä.

Toivottavasti löydätte apua.

Haleja täältä.

Vierailija

Mitä se netissä tekee? Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn. Pelaako vai surffaa vaan?

Tajuaako se kuinka itsekäs se on? Pelkää elämää ilman nettiä? Entäs ilman sinua!??

Halaus sulle

Vierailija

minä yrittäisin ensin kaikki mahdolliset uhkailut ja kiristämiset ynnä muut " likaiset" keinot (oletan että ap on yrittänyt reilusti ja rehellisesti keskustella miehen kanssa), jos ei muutosta tulisi niin lähtisin.

Vierailija

syvällinen, ei parane itsekseen vaan pahentuu vuosien myötä, jos yhdestä addiktiosta pääsee eroon, riippuvuus siirtyy toiseen JOS EI todella työskentele asian eteen. KUKAAN toinen ei voi saada riippuvaista lopettamaan, ainoastaan hän itse, ja se onnistuu vain jos todella syvimmältään tahtoo sitä, ei esim avioeron pelossa tai muusta itsen ulkopuolisesta asiasta. Lue esim Tommy Hellstenin Virtahepo olohuoneessa tai muuta asiaan liittyvää kirjallisuutta ja päätä itse millaista elämää haluat elää ja lapsillesi tarjota - vain sinä olet siitä vastuussa!

terveisin ammattilainen, tosin alkoholismin hoidon saralta

Vierailija

Mies siis pelaa nettipelejä. Tai tällähetkellä yhtä tiettyä nettipeliä ja jos ei pelaa niin sit surffaa peliaiheisilla foorumeilla.

Peli haittaa työntekoa, miehellä liukuva työaika jota kukaan ei valvo. Ja mies siis tekee lyhyempää päivää kun työaika olisi, koska herää niin myöhään töihin, usein vasta klo 11.

Mies tulee töistä kotiin yleensä klo 18 (ja normaali työaika siis on 7,5h). Usein avaa ensimmäisenä koneen ja tunnin verran istuu koneella. Klo 20-20:30 alkaa sitten kunnon peli, mikä kestää keskimäärin klo 4 asti aamuyöllä. Eli arki-iltasin jää miehelle mun kanssa oloon, lapsen kanssa oloon ja kotihommien hoitamiseen 1-1,5h. Viikonloppuisin sitten pelaa vähän myöhempään, Käy nukkumaan joskus viiden jälkeen ja arvatenkin nukkuu puoleen päivään jonka jälkeen peli aukeaa. Ellei miehellä ole joku kavereiden kanssa juttu, mitä on joka toinen viikonloppu, milloin mies lähtee kotoa heti herättyään ja tulee joskus kun minä ja lapsi jo ollaan nukkumassa.

En todellakaan jaksaisi enää olla yksinhuoltajana parisuhteessa. Käydään kyllä perheterapiassa ja mies sai sitäkautta lähetteen johonkin terapiaan. Tarkemmin en tiedä miksi, ei kuitenkaan suoranaisesti nettiriippuvuuden takia.

Minä kaipaisin niin kovasti hellyyttä ja läheisyyttä. Pelkään kovasti että alan kaipaamaan liikaa lapsen hellyyttä. Tarkoitan siis sitä että minunhan pitää olla lapselle se hellyyden lähde, ei toisinpäin. Pelkään kovasti että asiat kääntyy nurin niskoin.

Olen myös käynyt synnytyksen jälkeisen masennuksen vuoksi lapsen kanssa asiaan erikoistuneen sosiaalityöntekijän luona parantamassa minun ja lapsen välistä vuorovaikutusta ja muutenvaan juttelemassa. Nyt vaan tuntuu ettei tuo riitä.

Viikonloput on kaikista kauheimpia. Arkisin olen päivät töissä ja lapsi hyvässä hoitopaikassa mutta viikonloput on hirveitä. Yksinäisyyttä ja riitaa miehen kanssa. Kaipaisin niin kovin arvostusta, hellyyttä ja läheisyyttä.

Hyvällä tuulella ollessaan, eli hyvin nukkuneena, mies on todella ihana ja ymmärtäväinen mutta yleensä pelin takia ei ehdi nukkumaan tarpeeksi.

Vierailija

Älä jätä muuten hyvää miestä tuollaisen mitättömän asian takia.

Nettipeliriippuvuus ei ole kuitenkaan vaarallista terveydellenne tai

rahaa vievää.

Vierailija

Voin kertoa, että kyllä se kestää. Sain kaksoset peliriippuvainen kanssa. Nyt kahdeksan vuotta vielä siitä, mies pelaa kausittain. Erosin miehestä neljä vuotta sitten.

ei siihen auta mikään. Järkeistää oman toimintansa tai välillä on itse raahaamassa konetta pois, kun ei pysty lopettamaan. Toisen kaksosen kallo on muotoutunut isän vasemman käden mukaan epämuodostuneeksi... Niin paljon piti poikaa sylissä, kun oli kallon aukileet vielä auki, että pää on epämuodostunut.

Se on vitullinen sairaus. Ja mitä mies tekee, kun siitä puhuu;  hyökkää. Otin sitten ja lähdin. Haistatan pitkät mokomalle idiootille.

Nykyään lapset viikko-vko siellä, haen tapaamiseen juuri oikeusteitse muutosta, koska kahden vuoden jaksoissa romahtaa ihan kamalaksi pelaaminen.

lapset kärsii, ei saa ruokaa, isi ei huomioi heitä jne.. Ja sitten taas ryhdistäytyneet...kunnes taas.

OTTAKAA HATKAT, KUN VIELÄ VOITTE!!!!

Vierailija

Laita tietokoneelle käyttöprofiileihin salasana jonka vain sinä tiedät. Tai irroita jokin johto koneesta salaa ja sano että et tiedä mistä on kysymys kun kone ei toimi.

Vierailija

Mun mies pelaa kännykällä pelejä ja rassaa sitä jatkuvasti, se vasta ärsyttävää onkin... kännykkä on aina saatavilla! Oon laittanut kännykän pois monesti, jotta lopettaa sen rassaamisen. Yleensä räpeltää kännykkää kuola valuen samalla kun pitäisi viettää aikaa lasten kanssa. Onko tää jokin nykyajan trendi?

Vierailija

Älä ainakaan itse mahdollista pelaamista millään tavalla, eli älä ole se, joka käy kaupassa, laittaa ruokaa, pesee vaatteet jne. että toinen voi vain käydä syömässä valmiin ruuan ja jatkaa pelaamista. Kyllähän jokaisen täytyy syödä ja vaihtaa vaatteita. Toista ei voi pakottaa muutokseen jos hän ei itse halua, ja kukaan ei halua muutosta ellei koe että siitä on hänelle itselleen jotain hyötyä. Keksi itsellesi harrastus josta pidät ja kerro tästä miehelle. Anna hänelle siksi ajaksi lapsenhoitovastuu. Olette yhdessä lapset päättäneet hommata, vastuu niistä on myös yhteinen. Eli sinulla on myös oikeus tehdä sinulle mieluisia asioita. Lapsi miehelle ja sitten lähdet vaikka kävelylle. Joskus miehet luulevat että heitä ei tarvita arjen pyörittämiseen ja keksivät sitten itselleen ihan omia juttuja. Sun täytyy osoittaa että häntä tarvitaan ihan konkreettisesti, eli pistät eteen hommia ja odotat että ne tehdään. Kauppalista käteen ja kauppaan tai ei tule ruokaa, tai pistät laittaa pyykkiä. Jos lapsi osaa puhua, kirjoittakaa isille kirje lapsen näkökulmasta siitä miltä tuntuu kun isi vaan pelaa ja mitä lapsi haluaisi isin kanssa tehdä. Herättäisikö? Pyydä miestä miettimään mitä hän haluaa että hänen lapsensa hänestä muistaa kun on aikuinen ja kun häntä ei vaikka enää ole. Kysy onko hänen mielestään pelaaminen sen arvoista että hän olisi valmis menettämään sinut ja lapsen. Riippuvaiset eivät ole enää omia itsejään, vaan riippuvuus hallitsee heitä, joten miehesi voi sanoa että pelaaminen on sen arvoista. Silloin tee omat ratkaisusi. Väliaikainen erokin voi joskus avata silmiä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat