EILEN kaupan pihassa tapahtunutta!

Vierailija

Meillä on kaksi lasta. Vajaa 3-vuotias ja puolivuotias. Eilen illalla lähdimme käymään 15km päässä kaupassa ja kuopus nukahti autoon. En tohtinut toista herättää kun oli päiväunetkin nukkunut huonosti.

Jätinpä siis pienen autoon nukkumaan.

Kun tulemme takaisin kaupasta, automme vieressä seisoo n. 35v nainen tuiman näköisenä. Hän alkaa heti sättiä minua kovaan ääneen, kuinka olen jättänyt lapseni autoon. Nainen lähes huutaa ja uhkailee poliiseilla ja 3-vuotiaanikin alkoi itkeä ja laitoin hänet autoon. Sitten kaivoinlaukustani itkuhälyttimen,joka kulkee meillä aina autoreissuilla mukana ja ilmoitan tyynen rauhallisesti, että se oli päällä koko kauppareissun ajan ja että olisin kyllä ollut tietoinen jos lapsi olisi herännyt. Toivotin hyvää päivänjatkoa ja poistuin. Kyllä jäi nainen hiukan monttu auki nolon näköisenä.

Että näin. Ennen kuin olette aina niitä sos. viranomaisia ja poliiseja soittamassa joka hätään, hengittäkää ensin syvään ja miettikää pari kertaa.

Sivut

Kommentit (79)

Vierailija

Vauvaa ei jätetä minnekään ilman vahtimista, ei pihaan eikä autoon. Eihän nyt kukaan vaunuja jätä kaupan eteen ja mene kauppaan? Vauva lykitään vaunuissa sisälle. Oman ikkunan alle tietenkin voi jättää itkuhälyttimen kanssa/ikkuna auki. On ihan eri asia, että vauva nukkuu oman kodin pihalla äidin kuuloetäisyydellä kuin kaupan pihalla/autossa.

Vaikka missä voi tapahtua vaikka mitä pahaa, niin on kyllä aika riski jättää vauvaa nimen omaan autoon yksin. Autoon voi ihan oikeasti tulla sähkövika ja syttyä tuleen. Joku voi ihan oikeasti ajaa parkkeeratun auton kylkeen. Joku voi ihan oikeasti varastaa auton ja vauvan. Ihan oikeasti. Eikä siinä tosiaan auta, että itkuhälyttimestä kuuluu räks ja poks... Tuo on heitteille jättöä ja törkeää sellaista!!!

Vierailija

Itse olin pitkään yh, mutta koskaan mun ei tarvinnut jättää lastani yksin mihinkään, ei siis mihinkään edes roskapussin viemisen ajaksi kotiin!! LASTA EI JÄTETÄ YKSIN, perkele! Ja vielä autoon! Miten tyhmä ja vastuuntunnoton ihminen voi olla! Suututtaa tuollaiset imbet!

Vierailija

Meillä ainakin jos täytyy mennä kauppaan niin, että lapsi nukahtaa sinne (tai nukkuu pidemmältä matkalta tultaessa ja nukkuu vielä kaupan pihassa) niin jompikumpi jää autoon ja toinen hoitaa ostokset. Voihan ne ostokset tuoda kärryillä autolle ja viedä sitten kärryt takaisin.

Vierailija

olisipa mielenkiintoista nähdä miten meidän autoon murtaudutaan :) sitähän sopisi yrittää. murtohälytin voisi moikata iloisesti.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

in ikkunasta ja huusi äiti ja parkui todella hädissään. Ympärillä käveli nuorisoa sikspäkit ja myyrät käsissään naureskellen, vanhoja äijiä ja pakettiautoja ja muuta kauppaväkeä. Kukaan ei välittänyt, en minäkään. Menin kauppaan ja palatessani auto oli jo lähtenyt.

Sinä " äiti" täältä pohjois-suomesta, HÄPEÄ.

Mä olisin karjaissut Litukan ovelta suureen ääneen: kenen lapsi itkee autossa? Jos äiti tai isä jättää heitteille, minä en.

Vierailija

mutta toinen vanhemmista jäi myös autoon! Täytyy olla TOSI kiire, jos ei yksin saa kauppareissua tarpeeksi joutuin tehtyä. Ja ymmärsin, ettei ollut edes iso kauppa? Varmaan olisi yksin käyden mennyt liian kauan joo.

Vierailija

Jos olen käynyt nopeasti kaupassa ym. niin olen jättänyt autoon nukkumaan, eikä ole ollut etes itkuhälytintä mukana.

Ap älä välitä kirjoituksista joita sait, koska meitä on monia, jotka jättävät nukkuvan lapsen hetkeksi autoon.

Vierailija

Vaikka nyt itkuhälytin olisikin. Ja miksi lähdit päiväuniaikaan, eikös se nyt ole ihan perusjuttu, että kauppa-asiat hoidetaan silloin, kun ei ole uniaika?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat