Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sanot, jos vieras alkaa arvostella lastenkasvatustaitojasi?

Vierailija

Mitä sanot, jos lapsesi pukeutuminen tai toiminta ärsyttää vierastasi???

Kommentit (7)

Vierailija

Ystäväni eivät yleensä sanoo turhaan asioista, enkä ole täydellinen ihminen. Varsinkin äitini on opettanut minulle yhtä ja toista. Jos joku ilkeilisi, kysyisin, miksi sanoit noin?

Vierailija

Jos arvostelee esim. lapsen vaatteita periaatteessa asiallisesta syystä (esim. luulee että lapsellani on liian vähän päällä, vaikka oman lapseni tuntien tiedän että vaatetta on juuri sopivasti), saatan kertoa lyhyesti miksi olen tehnyt sen valinnan kuin olen tehnyt.

Jos arvostelu taas on astetta typerämpää ja alan itse oikeasti ärtyä siitä, en vaivaudu sanomaan muuta kuin suurin piirtein että "no, me nyt kuitenkin tehdään näin".

Vierailija

Oikeasti annan asian olla ja teen kuten parhaaksi näen, mutta jos joku on tarpeeksi typerä alkaakseen arvostelemaan moista, oletan hänen olevan niin typerä, että turha alkaa selittämään tai väittämään vastaan.

Vierailija

Mun lapsella on nimittäin juuri menossa hyvin tärkeä "minä puen itse, mitä haluan päälleni pukea" -vaihe. Tyttö on eskarissa. Näkisittepä ne vaateyhdistelmät, joskus on naurussa pitelemistä. Kerran esimerkiksi laittoi kaksi lippistä päällekäin, kun tykkää molemmista, eikä osannut päättää kumman laittaa ja usein hameessa haluaa pukea napit taakse, vaikka kuuluisivat eteen.

Toiminnan osalta ehkä kiittäisin huomiosta ärsyyntynyttä vierasta ja veisin lapseni kauemmas pois näkyvistä. Vieras menkööt menojaan.

Vierailija

mutta normaalioloissa en myöskään kutsu uudestaan kylään. Mua arvostellaan aina silloin tällöin, koska mulla on vammainen lapsi, jonka vamma ei näy heti päällepäin, joten ihmiset ei tiedä, mistä omituinen käytös johtuu.

Sitten on tosin myös miehen veljen vaimo, joa kyllä tietää, muttei näytä tajuavan. Ja sitä on valitettavasti pakko sietää kerta toisensa jälkeen.

Vierailija

Kotona varmaan puolustaisin lapseni käytöstä, jos joku arvostelisi esim. tyyliin "Lapset on lapsia." Jälkikäteen selittäisin kyllä lapselle, miksi vieras ei tykännyt jostakin lapsen toiminnasta.

Uusimmat

Suosituimmat