Jos varaa kirjoja netin kautta itselle niin keräävätkö nämä kirjastonhoitajat ne sulle valmiiksi kassalle?

Vierailija

Tahtoisin lainata paljon kirjoja mutta en tiedä kirjojen nimejä, vain aihealueen tiedän. Kirjasto on niin sekava etten löydä näitä kirjoja hyllyistä koska ovat ripoteltu ties minkä mukaan pitkin kirjastoa. Netistä katsottuna tiedän että tämän aihealueen kirjoja löytyisi paljonkin.

Jos siis varaan netin kautta, voinko saada ne kaikki valmiiksi kassalta? :)

Kommentit (9)

Vierailija

Eli keräävät paikalla olevat aihettasi käsittelevät kirjat ja saat ne virkailijalta.

Varauksella tarkoitetaan tietyn, yksilöidyn, kirjan varaamista netin kautta. Ja se maksaa.

Tiedonhakupyyntö ei maksa hyllyssä olevien kirjojen osalta. Lisäksi saat halutessasi listan aihettasi käsittelevistä kirjoista, jotka eivät ole paikalla. Niiden saaminen sitten maksaa, koska joudut tekemään niistä varauksen.

Vierailija

Eli mä kopsaan nimet paperille ja marssin sen lapun kans kirjastoon, eikö? Eihän se siis maksa?

Anteeksi tyhmyyteni, ei vaan nyt jotenkin mee kaaliin.. :)

Vierailija

Oulussa on hassu systeemi: asiakas voi soittaa lähikirjastoon ja pyytää siellä paikalla olevan kirjan omaan kirjastoonsa - EI maksa. Jos asiakas tilaa saman kirjan netin kautta, niin maksaa.

Vierailija:

Lainaus:

Eli mä kopsaan nimet paperille ja marssin sen lapun kans kirjastoon, eikö? Eihän se siis maksa?

Anteeksi tyhmyyteni, ei vaan nyt jotenkin mee kaaliin.. :)

Niin kauan kuin kirja löytyy omasta kirjastostasi tai virkailija tilaa ne sinulle toisesta asuinkuntasi kirjastosta (eli lähikirjasto tai pääkirjasto), niin ei maksa. Useimmiten myöskään ei maksa jos itse soitat tai laitat s-postia toiseen kunnankirjastosi pisteeseen ja siten pyydät PAIKALLAolevia kirjoja omaan lähikirjastoosi (tai jos käytät aina pääkirjastoa, niin sinne).

Kirjastojen käytänteet ovat erit, mutta näin se menee mun työpaikalla, joka on siis yleinen kirjasto (=kunnankirjasto).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat