Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkettää kun eräs sukulaiseni vertailee kokoajan meidän

Vierailija

lapsia ja kersuu kalliilla vaatteilla jotka on vanhemmillaan ostattanut lapselleen. Käy niin raskaaksi sen soitot kun muuta ei tee kun kerskuu ja vähättelee meidän lapsen esim. Lassie pukua. Oiskohan siivoja muijalla itsetunnossa jotain vikaa?

Kommentit (5)

Vierailija

Mun mielestä tuo on niin hassu aihe kerskua, että naurattaisi vain. Kerskuisin sitten takaisin, että ostinpa muuten toosi halvat puvut kirpparilta viime viikonloppuna! :)

Jos taas kehuskelee jollain taidoilla sun muulla, niin mitä siitäkään! Pikkuvikoja ihmisessä, jos pitää omia lapsiaan ihmeellisinä ja ainutlaatuisina, ja korostaa vähän liikaa. Etenkin, jos esikoinen kyseessä, niin ihan normaalia. Pöhköä loukkaantua.

Vierailija

Meillä on samanlainen tuttavaperhe. Kaikki tapaamiset ovat yhtä vertailua ja leuhkimista. Se on tosi raskasta, mutta ajattelen asiaa niin, että he ovat jostain kateellisia meille ja yrittävät kerskumalla nostaa itsetuntoaan. Lapsiin kohdistuvaa vertailua on vaikea sulattaa, mutta sekin onnistuu, kun tiedän, ettei meillä ole mitään hävettävää ja lapseni on tosi loistoyksilö.

Vierailija

Oon ajatellu, että ko. perheen äidillä on ilmeisesti ollut aineellisesti köyhä lapsuus ja yrittää sen nyt hyvittää lapsilleen. Mutta hermoon se kerkumisen kuuntelu ottaa ajan kanssa. Eipä olla juurikaan enää tekemisissä mm. juuri tuosta syystä.

Vierailija

Oikeasti varakkaiden ei tarvitse kerskua ja vähätellä toisia, vaikka olisivat ostaneet kersalleen 500 Euron haalarit. Sitten taas nämä " tekorikkaat" on just näitä liioittelijoita ja pröystäilijöitä. Tiedän muutaman tälläisen perheen, joiden lapsetkin rehentelee perheen autolla ja vertailee toisten autoihin. Olen käskenyt lasteni sanoa takaisin, että " te olettekin niin paljon rikkaampia kuin me, siksi teillä on parempi auto" . Heh. Nämäkin perheet on keskituloisia ja ainakin kahdella vesimaksutkin ulosotossa kunnalle...

Uusimmat

Suosituimmat