Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkoti työpaikkana? Hyvät ja huonot puolet:)

Vierailija

Auttaisi kovasti, jos saisin infoa. Harkitsen alanvaihtoa.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

siis lapsilla saattaa olla vanhemmat, jotka ei kykene hoitamaan lapsiaan ja lapset avohoitona tarhassa. Se on sydäntäsärkevää katsella ko. lasten vaatetusta ja syömistä jne. Kun tietää, että tarha on niin surkea korvike kodille ja silti heille tarha on sata kertaa parempi kuin koti. Jos pieni lapsi itkee sitä, kun sukassa reikä ja pyytää tätiä paikkaamaan sen, ettei saisi kotona huutoja niin siinä pitää olla tietty mielenlaatu, että sellaista kestää ja ettei työt seuraa kotiin.

2

Vierailija

Olen siis lh, ja opiskelijaystävieni joukosta osa on saanut vakiviran, mutta kukaan ei päiväkodin puolelta. Hyvillä suhteilla ja työkokemuksella on merkitystä ja sillä millä alueella asuu. Itse olen Ylöjärveltä ja täällä on kova pula sijaisista, mutta virkoja ei ole. Sama homma on Tampereella. Itse olin tämän 8 vuoden aikana välissä äitiyslomalla joten sillä varmaan on osuutensa pelissä, kun joutui katkaisemaan sijaisuran. Mutta hakemiini virkoihin on tosissaan vaadittu pitkää kokemusta alalta ja edes haastatteluun ei pääse jos ei ole tarpeeksi työvuosia takana. Ja näihin virkoihin on satoja hakijoita...onnea kuitenkin jos alalle päädyt!

Vierailija

Työntekijät, työympäristö ja -ilmapiiri vaikuttaa varmaan paljonkin. 11, kommenttisi oli tosi mukava lukea, se oli aika avartava. Ja 5/8 jne. selväähän se on, että joka työpaikkaan mahtuu tollasia ikäviä ihmisiä, jotka eivät ns. hoida hommaansa, vaan kuluttavat aikaansa juoruilemalla ja toisista vikoja etsimällä. Tosi turhauttavaa. Ainakin omien lasteni hoitajat vaikuttavat tosi mukavilta, tuntuisi kurjalta jos joukkoon mahtuisi tuollaisia ihmisiä. ap.

Vierailija