Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ke 4.6 punktio

Vierailija

Elämämme viimeinen ivf on menossa. Olo turpea mutta suht rauhallinen. Tuo 2,5 vuotias pitää huolen siitä, ettei näitä hoitoja ehdi liimmälti miettimään ; ) Hyvä jos muistaa pistokset sun muut ja olla hoitopaikalla ultrissa.

Hiukan pelottaa miten kamalaa se punktion jälkeinen aika tulee lapsen kanssá olemaan... jotenkin en vaan yhtään muista oliko kovasti kipuja jne. edellisissä hoidoissa. Mutta eiköhän se siitä suttaannu!

Onko muita hoidoissa olevia? Olis kiva jos olis piiniskavereita, kun tuonna lapsettomuus-puolelle ei meitä enää oikein hyväksytä...

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Onpa kiva saada seuraa kun näyttä niin hiljaiselta tämä palsta :)

Meillä on huomenna siirto , mikäli hedelmöittyneitä on. Muniksia saatiin peräti 24, joten toiveissa on että siirtoon päästään. Oyssissa oli käytänteet muuttuneet niin, ettei sinne tarvinnut soitella perään vaan he soittavat mikäli jotain muutosta pe aikaan ilmenee. Ainakaan tänään ei ole mitään kuulunut eli toivo on korkealla.

Meidän 2,5 v laps sai alkunsa tuoresiirrosta. Passissakin käytiin, mutta alkiot eivät meinanneet selvitä sulatuksesta jostakin syystä. Aika kova pettymys oli kun jotain kymmenestä pakastetusta saatiin pysymään jotenkunten hengissä vain kaksi... Eikä tietenkään tulosta. Joten (viimeinen) toivo on tässä tuoresiirrossa.

Punktio oli jonkin verran kivulias ja hyperin riskiä varoittelivat, mutta ihan kohtuu hyvä vointi on tänään ollu. Pitää vain muistaa juoda...

Onpa kivaa (mutta samalla hirvittävää) kun kohta pääsee noita piinapäiviä laskemaan!

Tsemppiä!

Vierailija

Ja vähän sellaisia menkkatuntemuksia tai sitten vaan kuvittelen : (

Pitäisi malttaa vaan elää normaalia elämää, eikä kuulostella, miltä tuntuu.

Väsymys on kova ja nuo lugethan sen aiheuttaa. Lapsi on myös valvottanut jonkin verran yöllä eli univelkaa kertyy myös sieltä.

Piina kuitenkin yli puolen välin, nyt tuntuu jo,että aika matelee.

Pitänee keksiä kovasti tekemistä seuraaville päiville.

Pessimistinä mietin jo seuraavaa Pas-hoitoa, olisikin meille eka, mikäli

alkiot selviävät sulatuksesta, se olisikin jo ihme.

T:Minerva

Vierailija

Ootko ihan varma et on kp1? Pientä vuotohan saa olla ja lugeja ei kannata lopettaa ennen kuin kunnon vuoto tulee... Onhan se ikävää...

Minäkään en uskalla paljoa edes asiaa ajatella. Vaikka kuinka yrittää ottaa rauhallisesti niin kuitenkin se pettymys tulee taas riipaisemaan ja lujaa. Voi voi.

Mulla on nyt sit vissiin pp8, alkaa pelottaa... Oon yrittäny ajatella et molempi parempi. Et on puolensa silläkin on vain tuo yksi lapsi!

Woimia!

Vierailija

Hurjasti sinulla noita soluja, hienoa.

Oys:iin jonotin myös minä, mutta hoito olisi mennyt syyskuulle eli siirryttiin väestöliiton puolelle.

Meidän onnistunut hoito onkin väestöliitolla tehty ja tuoresiirrosta tärppäsi.

On tosiaan palsta tosi hiljainen, joten pidetään me sitä pystyssä pari viikkoa!!

T:MInerva

Vierailija

ääh, menkkaoireita meinaa tulla... mutta niitä oli kyllä viimeksikin. Sit tuli mieleen se pregnyl, ettei se vielä näy. Mutta tuskinpa kun piikistä on 13 vrk:tta... Nooh, vielä tässa saa jännätä...

mutta kuitenkin :)

Vierailija

No tulipas sitten tekastua clearblue testi ja plussaa se näyttää!!! Vähän haaleaa plussaa, mutta ihan selvää kuitekin. On siis pp12.

Vielä on yks apteekin testi kapissa, että sen teen sitten joskus, nyt en uskalla arvata milloin ;)

Apua! Mä en ollu tähän oikein ollenkaan varautunu. Jotenkin tuntui että nega se tulee kuitenkin, mutta onpahan ainakin sitten yritetty... Työtkin alkaa syksyllä, Huh.

Pitänee kuitenkin odottaa se ihan selkeä plussa ennekuin alan riemusta kiljua...

Vierailija

Huomenaamulla ajattelin tehdä lopullisen testin (pp13). Maanantaina tuhlasin toisen kaapissa olleen testin ja siihen tuli samanlainen haamuviiva, joka sitten tummeni kuin sunnuntaina. Menkkaoireita välillä iskee aika pelottavasti, mutta tätiä ei oo onneksi näkyny.

Ei kai tässä auta kuin odotella :)

Vierailija

Mukava kun ei sada ;) ainakaan nyt aamupäivällä.

Pitää varmaan testata joskus ens viikolla, jollei nuo menkat ala... ihan pientä "ruskeeta limaa" on tullu, mutta muistelen et sitä tuli myös edellisen raskauden alussa. ei täs vielä uskalla olla ihan varma, mutta eiköhän muutama päivän päästä ole varmempi olo!

Vierailija

Clearblue ei ole edes niitä herkimpiä testejä, joten varmasti olet raskaana!!!

Nyt alat vaan uskomaan ja nauttimaan : )

Onnellista masun kasvatusta ja tule kertomaan nyt vielä, jos testailet ja

ekan ultran kuulumiset.

T:Minerva

Vierailija

Muista tosiaan juoda paljon, hyperin vaara varmasti, kun soluja oli noin paljon.

Ja anna miehen hoitaa lasta, kyllä minäkin hoitovastuuta alkupäivinä miehelle sysäsin.

Luget on käytössä, minä aloitin jo siirtoiltana ja laitan kaksi kertaa päivässä, 300 mg (olikohan yksikkö noin) kerralla.

Ne on kyllä ärsyttäviä käyttää ja kun pitää vielä maata puoli tuntia laiton jälkeen, kyllähän se illalla onnistuu hyvin, mutta aamulla....

Huomenna olen nettipimennossa, mutta sunnuntaina viimeistään kuulumisia.

T:Minerva pp2 : )

Vierailija

nyt pp 14 ja testasin apteekin testillä. Siihen tuli vain himmeä viiva. Ajattelin että olis pitänyt jo viivan vahvistua. Oi voi. Kyllä tää jännitys vielä jatkuu, ei maha mitään.

Tyhmää vaihdella noita testejä...

Vierailija

Ohoh kun aika kuluu ;)

Ihan rennosti oon nyt ottanut, ei täs muu auta. Eilisen päivän vietin soffalla makoillen ja olo oli aika huono. Tänään olen makoillut ja vähän tehnyt ruokaa jne. Mut illan vielä makoilen ja juon, juon! JOka tapauksessa lepo tuntuu tepsivän. Pitää vain malttaa jokunen päivä vielä levätä niin paljon kuin mahdollista.

Mitens sinulla Minerva menee? Sulla on vissiin sit jo pp4! Kohta pääset testaamaan ;) Mä varmaan testaan jo ennen pp10:tä, apteekin omalla tai biocardilla. Niistä on kokemusta, etteivät turhia viivoja näyttele... Nooh, pitää yrittää malttaa mielensä!

Nyt vähänks aikaa pötkölle taas, vesihanan kautta.

tsemppiä!

Vierailija

Täällä on jo pp4 menossa!

Paljon parempi on vointi kun jaksoi viikonlopun kunnolla levätä. Aika monta dekkaria on tullut luettua! Vielä pitää malttaa levätä aina välillä, koska selkeesti kaikki ponnistelu ärsyttää alavatsaa. Ja juoda.

Lapsikin on nyt vähän sairaana, eilen oksenteli vähän sellaisia pieniä yökköjä ja ruoka ei maittanut ollenkaan. Tänään on kyllä syönyt, mutta niin väsynyt oli että oikein päiväunille nukahti! Alkaa olla harvinaista "herkkua".

Tuntemuksista en osaa sanoa mitään kun vihlontaa on ollut piikittelyvaiheesta alkaen. Ainoa erikoinen oli nyt lounasaikaan kun tuli yhtäkkiä hirveä sudennälkä. Ai jai kun maistui ruoka! Voihan se olla, että tuo turvotus on vienyt ruokahalua ja nyt sitten piti ottaa takaisin ;)

Tänään pitäis saada vähän siivottua... Tuo muutaman päivän lepo näkyy kyllä huushollissa, jossa on lapsi ja koira.

Tsemejä!

Vierailija

Siirrettiin sit yks top-alkio ja pakkaseen jäi neljä satsia, joissa 2-3 jokaisessa ja yksi topkin mukana. Sinänsä pessimistinen olen noiden passien suhteen koska viimeksikin kävi kuin kävi.

Nyt ainoana huolena on tämä hirmuinen turvotus. ihan henkeä meinaa ahdistaa, siis niin että tuntuu et joutuu hengittään kiivaammin ja haukkomaan henkeä välillä. Vatsa on aivan älyttömän suuri. oyssissa ei siihen muuta sanottu kuin juoda ja jos tilanne pahenee niin ottaa yhteyttä. Hoh. lapsen kanssa vaan ei aina pysty ottamaan ihan rennosti ja varmaan kaikki "ponnistelukin" pahentaa tilannetta.

Onneksi on viikonloppu edessä ja ajattelin sysätä miehelle lapsen hoitovastuun. tämänillan on tuolla vaan rempannu.... ajattelin että enköhän mä kestä, mutta kylä tuo vatsa on niin suureksi jo tullut, että ihan pakko vaan relata...

Huomenna sit pp1 ! Jee!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat