Esikoinen ja vauva

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei kaikki tuoreet äidit;

olisin halunnut kuulostella, että miten teidän esikoinen suhtautui, kun vauva tuli taloon ?? Meillä on esikoinen pian kolme vee, ja nyt kymmenen päivää vanha vauva !! Olemme tulleet kotiin sairaalasta maanantaina. Esikoinen on välillä tosi kiltti, mutta sitten saa silloin tällöin kauheita huutokohtauksia !! Juoksee omaan huoneeseensa ja tulee takaisin olohuoneeseen, ja huutaa, että lopeta !! Sä olet tyhmä jne.... Vauva on onneksi tosi rauhallinen ja kiltti, ei paljoa itke, syö ja nukkuu, mutta itseäni huolestuttaa esikoinen....

Kyllä tietysti esikoisella menee aikaa, ennen kuin tottuu uuteen asukkiin, mutta olisin tosiaan halunnut tietää miten teillä muilla on mennyt ja kauanko on mennyt ???

ÄITI92

Kommentit (1)

Vierailija

Meillä esikoinen oli 3v8kk kun pikkusisko syntyi. Isosisko oli kyllä kovin onnellinen, että syntyi hänen hartaasti toivoma sisko. En tiedä, mitä meille olisi tapahtunut jos olisi syntynyt poika.

Mutta joka tapauksessa isosisko on koko ajan sanonut tykkäävänsä vauvasta. Hän on kyllä sitten koetellut meitä ihan liian kanssa. Meillä on muutenkin, ja varsinkin hänellä, rankka aika takana kun rakensimme taloa. Ja heti kun pääsimme muuttamaan, syntyi vauva.

Neuvolassa verrattiin vauvan syntymistä siihen, että mies toisi toisen vaimon kotiin ja sanoisi että näin me nyt tästä lähtien elämme.

Olen yrittänyt olla kärsivällinen ja nyt huomaan että annoin liian paljon periksi pelkästä huonosta omastatunnosta. Ja kasvatus on mennyt vähän penkin alle.. Käytös on vieläkin ajoittain todella huonoa meitä vanhempia kohtaan. Ja luulen että sisko kyllä vielä saa osansa kunhan lähtee tavoittelemaan isosiskon leluja.

Meillä vaan kun tuo aika on edelleen kortilla. Rakentaminen kesken, joten olen käytännössä katsoen yksin lasten kanssa koko ajan. Eikä aika millään riitä kaikkeen.

Mutta kyllä tämä on ohimenevää. Rautaisia hermoja vaan kasvattamaan!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat