Ava-klinikka tre?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kaipaisin kaikenlaista kokemusta ja kommentia Tampereen

Ava-klinikasta.

Lääkäreistä ja palvelusta yleensäkin.

Suuret kiitokset vastanneille.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Hei!

Tulin juuri kotiin toiselta Ava-käynniltä ja ainakin näiden kahden käynnin perusteella voin antaa positiivista palautetta paikalle. Eka käynti oli maksuton ja nyt tämän toisen käynnin jälkeen vielä autuaan tietämätön laskusta, joka aikanaan tulee kotiin postin mukana. Jo heti ajanvarausta tehdessäni sain miellyttävän fiiliksen ja hyvän olon juteltuani puhelimeen vastanneen hoitajan kanssa. Tämänpäiväinen lääkäri Tervi V. oli myös mukava ja hän kertoi selvät suunnitelman meidän hoidolle, joten tuntuu, että olen hyvissä käsissä, ainakin tässä vaiheessa.

Viime viikolla tuli kirje, joka kertoi että meillä on aika tammikuussa TAYS:iin. Toivottavasti Avassa asiat hoituvat helposti ja nopeasti, jottei tarvitse jonotella kunnallisella puolella. Tosin sitten, jos tarvitaan kalliita hoitoja yms. saatan kallistua TAYS:n puoleen.

Vierailija

niin saako sieltä avalta ajan nopeastikkin?olen syönyt clomeja ekan kerran 03 ja esikoisemme syntyi maaliskuussa 04 ja 04 joulukuussa aloitin clomit joista ei tällä kerralla ollut apua nyt lääkäri laittoi lähetteen julkiselle ja sieltä tuli tieto että on jonoa niinpä haluisin jouduttaa tätä asiaa tilaamalla ajan vaikka tuolta jos pääsisi nopeasti.mitähän se maksaa? piikkihoitoja lääkäri meinasi..

kiitän jo etukäteen jos joku ystävällinen auttaisi : )

Vierailija

Meillä oli eka IVF AVA-klinikalla kun päästiin aikanaan mukaan lääketutkimukseen. Henkilökunta oli aivan ihanaa ja siellä käsitellään potilaita ihan eri lailla kun julkisella puolella,ikävä kyllä sinne jouduttiin kun hoito ei tuottanut tulosta. Kallistahan siellä on mutta odottamaan ei joudu ja tutkitaan ihan eri tahtiin kun julkisella,kuunnellaan potilasta. Suosittelen!!

-eternal pp9-

Vierailija

Ensimmäisen kerran astuin Tampereen avan ovesta sisälle loppuvuodesta -96 jolloin tehtiin ensimmäinen ivf-hoito. Kaikkiaan kolme ivf:ää (yksi TAYS:ssa) ja lukuisia passeja olen läpikäynyt kahdeksan vuoden aikana. Kaikki tosin tuloksettomia, ja viimeisimmän epäonnisen passin jälkeen heitin hanskat tiskiin, ainakin toistaiseksi.

Mutta sitten siitä palvelusta...

Olen itse tykännyt kovasti avan välittömästä ja kodinomaisesta ilmapiiristä. Ensimmäisellä kerralla hämmästyin kun astuin ovesta sisälle kun paikka ei ollut ollenkaan sairaalamainen. Kahvia/teetä ja karkkia oli tarjolla ja taustalla soi rauhallinen musiikki.

Hoitajat ovat olleet mukavia ja aina olen saanut vastauksen jo pelkällä puhelinsoitolla hoitajalle jos on ollut jotakin epäselvyyttä hoidossa tai muuten vaan tullut " hassuja" kysymyksiä mieleen. Soittamisen kynnys on ollut matala.

Lääkärinä on ollut koko ajan sama, Liisa H. joka on rauhallinen ja empaattinen ja nainen :) Tosin yhden kerran Liisan ollessa lomalla siirron teki toinen lääkäri joka myös oli ihan jees.

Tässä nyt oli jotakin näin alkuun!

eitzi

Vierailija

Sitten kun on hoito meneillään niin saa varmasti ajan silloin kun on tarvis. Ainakin minulla on tällainen kokemus, sillä meidät otettiin vastaan ja ultrattiin jopa pyhäpäivänä (oli yleinen vapaapäivä) aamuvarhaisella kun munarakkulat niin vaativat. :-) En tiedä onko tuo miten yleistä, mutta ainakin meidän kohdalle tällainenkin juttu hoitojen tuoksinassa sattui.

Meidän kohdalla ainakin hoidot/toimenpiteet aloitettiin heti kun tilanne salli. Huomioonottaen siis taustaselvitykset, kierronvaihe ja muu terveydellinen tilanne.

Meillä selvisi ihan ekalla kerralla ultrassa lapsettomuuden syy: PCO. Samantien, ekalla käynnillä, saatiin tarvittavat reseptit sun muut mukaan ja hoidot aloitettiin heti kun kaikki verikokeet oli otettu ja tilanne niiden osilta oli kartoitettu.

Meillä ei tainnut eka kerta olla ilmainen, en muista ihan tarkkaan, mutta ultra tehtiin ja gynekologinen tutkimus ja mulla oli mukana aiemmilta (julkinen puoli) yleislääkärikäynneiltä kertomukset ja reseptit niistä lääkkeistä joita olin käyttänyt.

Meillä ainakin heti selvisi asiat ja päästiin eteenpäin. Liekö sitten hyvää tuuria ja kyse siitä että miellä oli todella selkeä ja " helposti havaittava" syy lapsettomuuteen, vai perinpohjainen ammattitaito. Uskoisin, että hommassa oli mukana vähän kaikkea.

Onnea ja tsemppiä matkaan!! Toivottavasti olette yhtä tyytyväisiä saamaanne palveluun kuin me.

Vierailija

Meidän lääkärinä oli Candido T. Hän on mielestäni hyvä ja empaattinen lääkäri. Miehenikin mielestä hän oli hyvä lääkäri, niin hyvä, että mieheni halusi AINA ehdottomasti Candidolle ajan, jos se vain oli mitenkään mahdollista.

Klinikalla on ollut rauhallinen tunnelma. Palvelu on ollut lämmintä, mutta nopeaa ja asiallista.

Olemme olleet palveluun ja tulokseen :-) tyytyväisiä. Meillä on jo uusi aika avalle varattuna - haluamme toiselle kierrokselle, jos vaikka saisimme toisen yhtä ihanan taaperon. :-)

Vierailija

Harkitsen siirtymistä AVA-klinikalle treelle. Mulla on aikaisemmat hoidot tehty syneral+Pregnyl+luget. Onko heillä myös kyseiset lääkehoidot käytössä..on nääs pregnyliä vielä jäljellä ja siinä säästää aika pitkän sentin..

Vierailija

AVAn omille sivuille, sieltä löytyy hintatiedot ym.

http://www.avaclinic.com/index2.html

oman kokemukseni mukaan ajan saa vaikka heti, ja hoidot aloitetaan heti vaikka seuraavaan kiertoon. Sinne voi soittaa vaikka mikä vaivais mieltä ja Aina saa vastauksia, olo on semmoinen että asiakkaista oikeasti välitetään ja ei tunnu että ois vaivaksi vaikka miten " typeriä" kyselee=).

Heillä on hyvää sekin että he laskuttavat suoraan kelalta sen kelan osuuden että ei tarvi saada koko summaa kasaan ensin itse.. Ota ihmeessä yhteyttä niin saat asiat rullaamaan=)

Vierailija

Heippa!

Kiitos vastauksista, näyttää vahvasti siltä, että varaan ajan sinne. Olisin vielä halunnut tietää, onko siellä pitkät jonotus ajat vai pääseekö eka käynnille ripeästi? Eli millaiset jonotus ajat siellä on?

Ja mitä tuo eka käynti pitää sisällään, kun se on kuitenkin maksuton ?

Kiitos teille!

Vierailija

Meillä Candido Tomakselta 2 ihanaa lapsukaista 7v. ja 2v.Toinen pakastealkion siirrosta ja toinen tuoresiirrosta.Juuri kaivelin reseptin laatikosta jos sitä kolmatta...

Vierailija

Ajan saat nopeasti, yleensä jo parin päivän päähän. Tietenkin, jos haluat tietylle lääkärille, voitte joutua vähän sovittelemaan aikaa.

Eka käynti on tosiaan maksuton ja se sisältää myös emättimen kautta tehtävän ultran, jossa saattaa selvitä jo jotain lapsettomuuden syystäkin tai ainakin kokenut lääkäri voi jotain arvailuja esittää. Ottakaa mukaan mahdolliset tulokset jo tehdyistä kokeista ja varaudu selvittämään ainakin seuraavia juttuja: kuukautisten alkamisikä, kierron pituus, vuodon kesto+laatu (esim. kivuista, välivuodoista, tulehduksista...), onko suvussa esim.endoa, kauanko olette yrittäneet, ovuloitko, mahdolliset sairaudet+lääkitykset. Ainakin tuollaisia meiltä kyseltiin. Saatiin aika munanjohtimien aukiolotutkimukseen, miehelle simppanäytteen antoon, joihinkin verikokeisiin ym. Niin ja mieheltä lääkäri tutki alapään käsin tunnustelemalla (etsi esim.suonikohjuja kiveksistä ym), joten miehenkin kannattaa sikäli varautua käynnille.

Toivottavasti oli apua. Lykkyä tykö, toivottavasti kaikki menee hyvin! t.Lempsu rv 9+4 (kiitos Avan=)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat