Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyviä,asiallisia neuvoja kaipaan....

Vierailija

.

Kommentit (12)

Vierailija

lapset ovat vuoden ja kolmen vanha. Me tehdäänkin lasten kanssa kaikenlaista, kuten puistoillaan, nähdään kavereita, retkeillään jne. mutta en vaan ymmärrä mihin se nauttiminen ihan näistä normijutuista on kadonnut? Kaikki tuntuu vaan niin suorittamiselta tän kaiken kiireen keskellä...en tiiä ymmärrättekö tai onko jollain samanlaista tunnetta? Siis ei vaan osaa nauttia arkisista jutuista vaikka haluaisi.....

Vierailija

Tuon ikäiset voit laittaa vaikka takapihalle altaaseen pulikoimaan. Itse istut viereen ja nautit auringonpaisteesta. Onko vanhemmalle leikkikaveria naapurissa? Saisit vähän hengästystaukoa, jos hänellä olisi jotain muuta tekemistä joinain päivinä.

Minua alkaa ärsyttämään kotona kuppaaminen kesällä, joten olen yleensä ulkona jossain. Vaikka menisin vain äitini luo, siellä saavat juoksennella pihalla vaikka nakuna jos huvittaa, ja on toinen silmäparikin vahtimassa.

Vierailija

Silloin parhaiten auttaa mun mielestä arjesta irtautuminen. Jos on rahaa, niin jonnekin reissuun vaan.

Menette vaikka laivaristeilylle. Siellä sun ei tarvi tehdä ruokaa eikä siivota.

Vierailija

Tuon ikäisistä lapsista niin pienetkin asiat ovat tosi hauskoja, ettei teidän tarvitse väkisin olla koko ajan kyläilemässä, puistossa tai erilaisissa aktiviteeteissa.

Jos mua laiskottaa, saatan jonain päivänä puffata sen päivän "ison jutun" jostain todella yksinkertaisesta. Esim. sanon jo aamulla kolmevuotiaalle että tänään tulee hauska päivä kun käydään postissa ja sen jälkeen kaupasta hakemassa pillimehu ja juomassa se puiston penkillä. Kun sen esittää niin kuin se olisi huiman hauskaa niin lapsi jotenkin ottaakin sen muka huiman hauskana tekemisenä... Sitten istutaan penkillä, lapsi juo pillimehuaan ja katselee ohikulkijoita, ja mä luen naistenlehteä. Ei sen aina tarvitse sen ihmeellisempää olla.

Vierailija

Mä oon tosi tylsistynny olee lasten kanssa kotona ja syksyllä oon lähdössä töihin ja oikeesti odotan sitä kovasti. Mulla on tosi kurja olo kun vituttaa olla kotona ja sitten oon ilkee lapsille. Mä haluaisin nauttia tästä kesästä kun ollaan vielä yhdessä lasten kanssa kotona, mutta kun en vaan pysty! oisko teillä vinkkejä esim. millä keinolla sais itelle vähän positiivisempaa mieltä ja miten pystyisin nauttimaan taas lapsista?

Vierailija

Yritä tehdä asioita eri tavalla kuin normaalisti, irrottautua perusrutiineista niin kuin olisit tosiaan kesälomalla etkä hoitovapaalla.

Vierailija

Ei tarvitse maksaa paljoa, siis rannalle, metsään retkelle, torille kävelemään.Ota kuvia lapsista nauttimasta kesästä. Ajattele kuinka onnekas olet, että saat pitkän kesäloman. Istu ulkona ja ota aurinkoa. Mieluummin minä olisin kotona lasten kanssa, kuin töissä kesällä.

Vierailija

Meillä lapset leikkivät ja lisäksi puistossa toisten kanssa, ei lasten kanssa tarvi mitään tehdä kun ensin ulkoillaan sitten syödään ja sitten ne nukkuvat, pääasia että sulla itellä on siellä puistossa tai ulkona aikuisia juttukavereina, sillon jaksaa kivasti, ainakin toisinaan :) Vesi- ja kuraleikeissäkin menee kivasti lapsilla aikaa.

Vierailija

Ota aikuisten aikaa välillä niin taas jaksaa. Näe ystäviä, myös niitä joilla on lapsia. Käy jossain missä lapsella on leikkikavereita niin lapset eivät stressaa äitiä niin paljon.

Uusimmat

Suosituimmat