Muu kivunlievitys kuin epiduraali

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Haluaisin tietää muista tehokkaista kivunlievityksistä kuin epiduraali.

Itse sain epiduraalin joka ei tehonnut ollenkaan:((

En tiedä johtuiko se siitä että itselläni on aika suuri tatuointi juuri siinä kohtaa mihin se pistetään vai eikö se vain minulle tehonnut...

Eli kertokaa omista kokemuksista mikä teille on tehonnut:))

Kommentit (6)

Vierailija

Itselläni ekassa synnytyksessä oli JUMALATTOMAT kivut alavatsassa (taioikeastaan koko alakropassa; synnytys käynnistyi kalvojen " räjähtämisellä" suorastaan). Epiduraali auttoi ihanasti, kaikki kivut hävisi tyystin (mikä saattoi olla sikäli vähän huonokin, että en tuntenut työntösupistuksia ja osin ehkä siksi ponnistusvaihe pitkittyi 46:een minuttiin).

Oon kuullut että epiduraali ei läheskään aina tepsi noin hyvin, puuduttaa vain toiselta puolelta tms. Edelliseen vastaukseen viitaten - luultavasti epiduraalin teho ei kuitenkaan riipu siitä, missä kohtaa kipu tuntuu, omasta kokemuksesta ja kuulopuheista päätellen.

Vierailija

Ja hyvin toimi. Riippuu varmaan tosi paljon siitä, missä kivut, että mikä puudutus sitten auttaa... Mulla supparikivut tuntui alavatsassa. (Epiduraali kai auttaa selkäpuolen kipuihin paremmin..?)

Vierailija

taitolaji... sen onnistuminen riippuu tosi paljon anestesialääkärin taidoista. Epiduraalin laiton jälkeen äidin pitää olla oikeassa asennossa, jotta puudute leviäisi oikein.. eli lääkärin täytyy osata sen lisäksi, että laittaa puudutteen oikeaan nikamaväliin, laittaa äidin pöytä sellaiseen asentoon, että puudute leviää tasaisesti. :)

Minulle sanottiin heti synnytyssalissa, että " olet onnekas, on taitava anestesiologi työvuorossa" . Ja todella kätevästi laittoi epiduraalipuudutuksen, joka vei alavatsalle tulevat " kuukautiskivutx10000" pois... ja sektioonhan synnytys päätyi (avauduin 32 tunnissa 3cm, kysyttelyn alusta laskettuna), joten sain vielä osastollakin epiduraalitilaan kipulääkkeet pumpun avulla.

Haluan siis vain sanoa, että vaikka sulla on huono kokemus epiduraalista, voi olla, että seuraavalla kerralla se on juuri se oikea ja paras kivunlievitystapa!!!

Vierailija

VESI VANHIN VOITEHISTA.

Itsellä kaksi vesisynnytystä takana, enkä voi tarpeeksi kehua veden pehmentäviä vaikutuksia kivun suhteen.

Muutamat ilokaasuhörpyt otin altaassa ollessani, että tunnelma pysyi suht hilpeänä ;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat