Jos olisit näissä mitoissa kuin minä nyt, 164cm ja 95kg,

Vierailija

niin miten yrittäisit karistaa liikakilot? Paljonko niitä ensinnäkin on? Paljonko aikaa varaisit pudotukseen ja millä menetelmällä sen tekisit?

Sivut

Kommentit (29)


Jos laihduttamaan ryhdyt, tässä simppeli kaava:



-kaikki ylimääräiset rasvat ja sokerit pois (kerran viikossa " karkkipäivä" , jolloin voi vähän ottaa vaikka jäätelöä tms.)



-lisää liikuntaa. Ei tarvitse maratooneja kuitenkaan vetää, kunhan liikut enemmän kuin ennen.



Eli, vähemmän ruokaa ja enemmän liikuntaa.



Tuolla keinolla kilot karisee aivan varmasti ja pysyvätkin poissa! Itse olen laihduttanut noin 20 kiloa muutama vuosi sitten. Paino tippuu alussa vauhdikkaamin, lopussa hitaammin. ½-1 kg viikossa on aika realistinen tavoite. Ajattele, nyt jos aloitat, olet jouluna 4-8 kg pienempi!



Motivaatiota voit hakea myös nettilaihdutusryhmistä, esim.



http://vapaapudotusta.com/index.php



Päätä, että olet ensi kesänä sähäkkä kissa :D

Nyt painan noin 63kg. Sain tämän aikaan hyvin yksinkertaisella reseptillä:



Ekan kuukauden tein niin että ennenkuin laitoin suuhuni mitään (oli se sitten purukumia, ruokaa, kahvia tms.) join puoli litraa vettä. Päivän aikana tuli siis juotua reilusti yli 3 litraa.



Kun kilot alkoi tällä pikkuhiljaa tippua, karsin liikoja rasvoja ja sokereita ruokavaliosta (en siis tosiaankaan kaikkea).



Taas kun kiloja oli karissut aloitin kävelylenkit: kolmesti viikossa vähintään puoli tuntia (mieluummin tunti) reipasta kävelyä.



Ja tässä sitä porskutetaan edelleen hyvillä mielin yli 30kg kevyempänä.



PALJON TSEMPPIÄ SULLE AP!

Kannattaisikohan ottaa asiantuntijaan yhteyttä. Ainakin elämäntavat kannattaa laittaa uusiksi. Raivopäinen laihduttaminen ei auta. Eikä sellainen että se on itsensä rankaisua kuten kai se ylensyöntikin.

Mulla auttoi kun sain itsetuntoni takaisin, se että halusin pitää itsestäni uudella tavalla huolta näkyi myös uudessa ruokavaliossanikin.

Varaisin ajan ravitsemusterapeutilta tms. ja menisin vastaanotolle ruokapäiväkirjan kanssa. Pyytäisin terapeutilta neuvoja ja ohjeita, joita noudattaisin.



En tekisi mitään äkkirepäisyä tyyliin ' joka ilta lenkille ja ruoaksi vain porkkanoita' . Sellaiset eivät toimi. Alkaisin aluksi liikkua joka toisena päivänä ja söisin joka päivä vähintään 500g-1000 g kasviksia ja joisin paljon vettä. Lisäksi söisin aamupalan, kaksi lämmintä ruokaa, hedelmävälipalan ja iltapalan päivittäin.



Tsemppiä sinulle ap! Toivon, että innostut pudottamaan painoasi.

- pitäisin ruokapäiväkirjaa

- söisin hyvin ja paljon terveellistä ruokaa, mm. kalaa ja kasviksia, juureksia, vihanneksia, pähkinöitä, hyviä öljyjä

- en koskaan joisi viinaa enkä tavallista limsaa

- kerran viikossa söisin pullan/leivoksen, karkin tms herkun

- kerran viikossa olisin mehu/vesipaastolla tai pitäisin hedelmäpäivän

- kävelisin tunnin päivässä

- hölkkäisin kolme kertaa viikossa

- nukkuisin hyvin

- ulkoilisin

- kehuisin itseäni peilissä

- hakisin vanhoja vaatteita, motivaatiovaatteiksi

- harrastaisin paljon seksiä



Se kuinka alas haluaisin tiputtaa painoa, riippuisi ruumiinrakenteestani. Ainakin 60 kg. Itse kylläkin tuon mittaisena olen hyvä 50 kiloisena.

Minun suurin kompastuskiveni on ehdottomasti voileipä. Olenkin ajatellut, että olisiko viisainta jättää kaikki voileivänsyönti pois..? Minulle tuntuu olevan mahdotonta syödä yhtä palaa. Aina himottaa voikkaria, ja puoli leipää menee helposti kerralla. Mikään makea herkku ei ole minulle niin vaikea kuin nuo kirotut VOILEIVÄT.

ap

perusnegatiivisia, elämäänsä kyllästyneitä. Voi se lihavuus sattua omallekin kohdalle.. Mulle sattui kun hormoonit sekos ja liikakiloja tuli kohisten. Tsemppiä ap:lle tosi paljon. Säilytä kiva asenteesi elämään!

Sain intoa aloittaa, en halua enää kantaa tätä rasvataakkaa mukanani. Itse arvioisin sopivaksi painoksi itselleni 60-65kg.



Lisääkin vinkkejä otetaan vastaan**

Itse olin 1½vuotta sitten 92kiloa (olen 163cm pitkä), nyt olen 72 kiloa. Eli 20 kiloa on lähtenyt. n.10kiloa on vielä tavoitteena. Mulla on vanttera ruumis ja hyvät lihakset joten tuo 62 on ehkä hieman alakanttiin. Jätin pois kaiken rasvan arkena. Kahvinkin niin ei tee mieli kahvileipää. Viikonloppuna syön rennommin, mutta itse tekemää ja vähärasvaisemmin kuin ennen. Liikun 2-4 tuntia päivässä (lapsen kanssa reipastellaan), lisäksi välillä jumppaan ja uin. En ole yritäänyt laihduttaa naama irvessä vaan pikkuhiljaa, jottei elämä ole ihan helvettiä. Toivottavasti ensi kesään olen saanut tuon vikan 8-10kiloa pois. Tsemppiä ap:lle paljon! Kannattaa tehdä välietappeja, liittyä laihdutusporukkaan vaikka netissä jos se motivoi ja ehkäpä ostaa joku napakka vaate joka myös pitää homman käynnissä! Hyvää syksyä!

Mutta sanoisin: syö samaa ruokaa kuin aikaisemmin (jos et ole mässäillyt joka päivä turhalla sokerilla ja rasvalla), mutta pienennä annoksia ja lisää salaatin ja kasvisten määrää. Silloin ei ole niin suuri riski sortua mässäilyyn. Ja suot itsellesi herkuttelunkin välillä. Ja tietysti liikuntaa lisää.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat